Eindelijk weer naar Amerika

13 nov 2021 - 21 nov 2021

Zal het dan gaan gebeuren.......

Wat zitten we toch in een bizarre tijd, nog steeds.
Wie had gedacht dat alle reisplannen in het water zouden vallen voor nu ruim anderhalf jaar.

We zijn in 2019 in Augustus thuis gekomen uit Amerika met een reis met de familie, sinds dien niet meer geweest! Normaal gaan we in februari een dag of 9 naar Florida maar omdat we in 2020 in April al naar Afrika zouden gaan hadden we bedacht misschien iets in het najaar te plannen.

Maar wat ging het mis in de hele wereld in 2020!! En nog steeds hebben we Corona. En ik denk dat het iets zal zijn waar we mee moeten leven en hopelijk een goede balans kunnen vinden en niet verder de verdeeldheid in gaan tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd.

Dit jaar was alsnog het plan Zuid Afrika in April maar dat ging niet gebeuren.
Wel hadden we goede hoop November Florida! 2 Weken samen met mijn oom en tante..... maar naarmate het dichterbij kwam zat ik op hete kolen en zag ik ook die vakantie in het water vallen en wilde heel graag weg. Vakantie betekend voor heel veel. We werken alle twee ruim 40 uur en kijken elke keer weer uit naar onze reis of weekendje weg. Lekker fotograferen en vooral buiten bezig zijn.

Ook Florida hebben we geannuleerd en zijn naar Italië geweest last-minut.
Het was echt een prachtige vakantie hebben veel mooie natuur gezien, gewandeld en we hebben er echt van genoten maaarrrrr.......toch.

Toen kwam het hoge woord eruit! November gooit Amerika eindelijk zijn grenzen open, en ooh wat had ik een spijt... ondanks dat we een schitterende vakantie had gehad zat ik met een knoop in mijn maag... SHIT.

Ook Bas baalde ervan en we wilde toch kijken wat er mogelijk was en dan met name op het werk. We hebben onze laatste vrije dagen bij elkaar geveegd en in overleg konden wij er nog een weekje tussen uit. Gauw contact opgenomen met American Vactions en geboekt.

Hoe meer November dichterbij kwam wisten we wel dat Amerika open ging maar er kwam geen harde datum, tot half Oktober. We waren naar Nijmegen geweest naar National Geographics in concert, en ik stond laat onder de douche en Bas stond voor me te springen en te dansen... Ik wist gelijk waarom Amerika was met een datum gekomen 8 November.

Zo blij als twee kleine kinderen.... En nu is het woensdag, zaterdag gaan we weg. Het gaat bijna echt gebeuren, alleen nog testen..... morgen om 16:20. Ik heb er een knoop van in mijn maag. Bas loopt al een paar dagen zenuwachtig te doen, zich te testen en zelf met een stokje in zijn neus te poeren.... Vraagt mij om de 5 minuten hoe ik me voel. En hoe vaker hij het vraagt hoe meer ik voel... hoofdpijn... keelpijn....nee joh,dat zit tussen de oren.

Laten we van het positieve uitgaan! Zaterdag gaan we naar Florida! Het zijn maar 6 dagen maar wel 6 heerlijke dagen. Ik niet te veel uitgezocht om de teleurstelling te voorkomen maar we kennen het gebied goed en weten wat we willen gaan doen.
We vliegen naar Miami en verblijven in Port of the Islands Everglades Adventure Resort, vlakbij Everglades City. Natuurlijk hopen we veel te fotograferen maar ook heerlijk te genieten van het heerlijke Amerika.

Natuurlijk ga ik een verslag bij houden en zal onze reisdag uitgebreid verslag doen van het reizen naar Amerika in Coronatijd.

Voor nieuwe lezers, ik ben zo dislecties als een deur, dus de spelfouten moet je erbij nemen.

Duimen maar!!

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Basenesthers.travels volgen

Ontvang een email zodra Basenesthers.travels een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis