Blue spring

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Om 6:30 gaat de wekker en dat is ff een dingetje… ik kon gisteren moeilijk in slaap komen omdat ik toch best wel iets aangebakken ben… maar goed als je eenmaal eruit bent dan wil het wel.

Om half 8 rijden we weg en zoals altijd sluiten we aan in de file… jongens jongens wat een toestand is dat hier zeg. Ik moet wel zeggen zodra we de snelweg op zijn valt het wel iet mee, we staan niet stil een ieder geval.

We moeten naar orange city, daar ligt blue spring State park en hier hebben we een river cruise geboekt om 10:00 uur. Uiteindelijk valt het mee hoe laat we aankomen… om 9:20.

We lopen langs de spring en zien 1 manatee liggen… we lopen alvast maar naar de boot. We hebben een volle boot en hopen voorin te kunnen zitten… zodra het hek open gaat rennen we dan ook de boot op… gelukt!

Het is een heerlijk relaxed tochtje. We zien paar leuke dingetjes maar niet super veel… wel een mega grote alie die in het water plonst…

Als we terug komen lopen we de boardwalk langs de spring. Het is een korte wandeling maar prachtig. Er ligt een slang op een trapje, hij is erg mooi… het is een bruine water slang, niet giftig. Hij ligt alleen op een trap en wij hebben hem liever in de boom… maar ja verplaatsen is ook geen optie.

We zien ook een ijsvogel gauw richten met de camera want ze zijn altijd zo weg… en hup inderdaad… echter vliegt hij niet weg maar plonst het water in… zonder succes. Maar hij gaat wel weer rustig zitten en niet veel later duikt hij er weer in en nu wel met een visje. Hij heeft een behoorlijk vis. Draait hem een paar keer en dan hap slik weg…

Aan het einde van de spring gaan nog twee mantees. Het water is super helder dus je ziet ze goed. Wel staat er een windje dus ze hebben wel ribbels.

We lopen naar de auto en gaan huis waards…. Maar we maken even een korte stop bij de DQ… en dan heerlijk een Bananasplit. Hies en Willem nemen een sunday en Bas een hamburger.

Het is een klein uurtje terug naar huis maar vlak bij de villa staan we alweer in de Vila. We stoppen ff voor paar boodschapjes bij de publix…. Hies en ik lopen een beetje vervelend te doen tussen de paasballonnen en de Mickey oren.

Bas besluit het laatste stuk te lopen omdat hij dan eerder thuis is. We halen hem in… staan dan weer stil en dan haalt hij ons weer in… uiteindelijk zijn wij wel eerder maar niet heel veel eerder.

Gauw de zwemkleding en hop het water in. 1 luchtbed sneuvelt er tijdens onze pool time… daarna ff heerlijk met een wijntje opdrogen en dan gaat de bbq… nou ja soort van bbq. Bas haalt nog gauw ff stokbroodje en komt ook met ijs terug… jammie jammie…..

Er word nog een potjes geraced. En dan besluiten ik om toch nog ff wat fotootjes te bewerken… en dan bedtijd!

Ik zie het al.. dat wordt weer afzien thuis 🙁😏