Corkscrew gebied........

Verenigde Staten, Florida

We zijn lekker op tijd wakker, rommelen wat en gaan op pad.

Vandaag gaan we naar Corkscrew Swam Sanctuary .
Dit is een natuurpark door Swamps, er is een trail daar aangelegd van houten vlonders. Nu in Coronatijd moet je reserveren, hierbij moet je je aankomsttijd aangeven. Bas heeft dat gisteravond al gefixed.

Natuurlijk willen wij vroeg en het vroegst was 8:00 uur.
Om half 7 zitten we in de auto. Onderweg halen we bij Dunkin Donut een ontbijtje en koffie….. jahhhh wij zijn tegenwoordig aan de koffie. Als we er bijna zijn spot Bas twee hertjes. Ik heb mijn camera op schoot liggen, maar om een of andere reden doet hij het niet. Super hinderlijk totdat ik tot de conclusie kom dat er geen batterij inzit… zucht.

Bas rent de auto uit om er 1 te pakken die ligt in de tas in de kofferbak. De auto begint te piepen en te doen. Ondertussen staan de hertjes er nog steeds al worden ze wel steeds zenuwachtiger. Je gelooft het niet maar naar een paar foto’s is mijn kaartje dan ook vol! Bas weer uit de auto en dat was de druppel toen smeerde ze hem….

Op de parkeerplaats van Corkscrew nemen we onze broodjes. We zijn ruim op tijd en lopen vast naar de ingang. Hierbinnen moet je dan wel weer mondkapje dragen.
Dat is hier soms verwarrend, sommige zetten het als verplicht en bij veel is het een advies, en zodra het een advies is draagt niemand hem. Overigens als je niet gevaccineerd bent is het overal verplicht een mondkapje te dragen.

Maar goed bij de ingang staan we met een man te praten die hier in de omgeving woont. Wij hebben het erover dat we wasbeertjes zo leuk vinden, hij begint te lachen en verteld over hoe hij ze uit zijn tuin probeert te houden omdat ze in een bepaalde plant van hem kakken.

Het is schitterend weer, nog een klein beetje fris zo vroeg maar daar hebben we een truitje voor. We zien gelijk veel witte Ibissen. Die hebben daar denk ik in de bomen geslapen en gaan nu opzoek naar voedsel.

Toch zie je niet zo veel vogels als in het voorjaar maar daarentegen zijn er wel veel Woodpeckers, de Pileated (bas vind dit de mooiste) (Noord Amerikaanse Helmpecht) , Downy (donsspecht)en de Flickers (Colaptes).
De omgeving is ook echt erg mooi. Het is wel lastig een goed foto van de omgeving te maken omdat het heel erg bebosed is en een wirwar van planten. In een cypres bos groeit zo veel….

We zien bij wat Cypress bomen heel veel kleine vogeltjes vliegen het is bijna onmogelijk ze er goed op te krijgen want ze blijven niet stil zitten en als ze dat wel doen doen ze dat niet op de doormij aangewezen plek en das toch jammer, zoveel is dat toch niet gevraagd….

Ik moet heel nodig plassen en Bas is heel druk met de Woodpeckers… ik loop vast door want we zijn bijna aan het einde dan wacht ik daar wel op hem. Terwijl ik verder loop hoor ik wat, ook hoor ik iets groots bewegen nou ja groter dan een vogel. Ik kan het niet vinden en net als ik het op wil geven hoor ik het weer. En ja gevonden, er zitten twee otters. Ik zit in twee strijd krijg ze zo snel niet een goede foto, maar wil ook graag dat Bas ze ziet… ik besluit terug te rennen en Bas te roepen. Als we er bijna zijn lopen we achter een groep theetantes die nogal luidruchtig aan het lullen zijn, zo hinderlijk ga dan lunchen met elkaar maar niet door de natuur wandelen… Bas probeert ze nog te zeggen dat ze waffel moeten houden maar dat horen die klep dozen niet!

Eenmaal daar aangekomen zijn ze weg en natuurlijk die stomme bepdozen zien ze nog zwemmen. Vanaf nu afgesproken dat als iemand iets ziet eerst zelf gaat fotograferen!!

We komen om 11:30 van het trail af en hebben er een behoorlijke tijd gelopen.
Volgende stop is Corkscrew bird trail. Heel grappig hoe wij het warm vinden, 24 graden in de volle zon en hun het koud vinden. Trui, muts moeten ze maar niet in Holland komen dan vriezen ze dood!

Dit is een grappig trailtje maar het is heet en we zien niet heel veel, en besluiten na 2 km terug te lopen. Uiteindelijk hebben we vandaag wel weer een kleine 10km in de slippertjes zitten.

Plan is richting Emokelee te rijden hier woont de Crested Caracara en die zoeken we. Hier zijn veel boerderijen met vee waar veel vogels op af komen. Het duurt ff maar dan spot Bas er twee. Hij zit erg mooi en blijft zowaar ff zitten. Als we om willen draaien zodat ik ook nog even op kan schieten vliegt hij weg. Dan zien we ook de tweede, ze vliegen daar wat rond maar krijgen ze niet goed meer voor de lens.

We rijden verder en bedenken ons wat we nog meer graag willen zien… alligators hebben we nog niet goed gezien. We draaien stateweg nummer 29 op en rijden daar langs de rivier. Hier moeten we een allie kunnen vinden. Ze liggen er ook wel maar als we uitstappen splassen ze in het water, bange poeperts…. Maar de aanhouder wint en uiteindelijk hebben we geluk! Er ligt er ook 1 aan mijn kant maar die zag ik niet, hij schrok van mij maar ik dubbel zo hard van hem… pfff dat was echt schrikken…

We stoppen nog bij een klein trailtje, hier moet je door een groot hoog hek, ik vind dat best indrukwekkend maar uiteindelijk zien we hier helemaal niks.

We maken de laatste kilometers naar ons hotel en stoppen nog ff bij de pomp voor wat frisdrankjes en Bas is inmiddels best buddy’s met de meneer van de pomp.

Eindelijk zijn we een keer voor 17:00 in het hotel en kunnen we inchecken dat was er nog niet van gekomen. De eigenaar verontschuldigt zich nog een keer voor de lamellen, nou prima opgelost toch.

We douchen en relaxen wat en gaan op tip van de eigenaar eten bij de little café in het plaatje Goodland. Het zag er echt leuk uit, aan het water. Het eten was heerlijk! Mooie hiervan was dat we de bril niet nodig hadden voor de kaart, ze kwamen met een groot bord waar de kaart op stond. Toetje ging er echter niet meer in.

Het heerlijke aan in Amerika uit eten is dat het niet de hele avond hoeft te duren, het gaat lekker vlot. Je kan gewoon in je spijkerbroek en jogingtrui! Natuurlijk vind ik het leuk in Nederland als uitgebreid uit eten gaat en je lekker op kan tutten maar op vakantie ben je vaak wat vermoeider zeker als je met Bas op vakantie gaat, en morgen moeten we weer op tijd eruit!

Als we weer op de kamer zijn ben ik nog met foto’s bezig en nog wat uploaden en om 21:00 uur gaat het lampje uit, morgen om 4:45 eruit we gaan dan naar Ding Darling Wildlife Refuge.

Het is weer prachtig. Genuet er erg van. Knip rustig verder

Amanda 2021-11-23 11:13:14

Ik ben wéér aan het genieten van jullie verslagen. Schitterende foto's Have fun !