Dag 6, Alligator tour en weer naar Huis

Verenigde Staten, Lake Panasoffkee

www.esthervanderzouw.com

Op zoek naar Allies, shoppen en dan naar huis

We hebben alle twee echt heerlijk geslapen. Om 7 uur waren we wakker. We hebben de laatste spullen gepakt en nog wat aan gerommeld. Het regende nog steeds….niet meer zo hard maar echt druilregen. We hebben ons afgemeld en zijn gaan rijden. We vliegen pas om 20:00 dus we hebben nog de hele dag.
We zijn naar Lake Panasoffkee gereden waar we een airboat ride wilde nemen opzoek naar alie’s. We zijn er binnen door naar toe gereden en kwamen door allemaal leuke plaatsjes, zo ook het plaatsje Citrus, hier stond een heel mooi gemeente huis. Ook kwamen we onderweg nog lilly’s tegen…..huhhhh lilly’s??? dat zijn kraanvogels. We noemen ze zo omdat we in 2012 in de villa the waterlilly hebben geslapen. Daar liep ook ook altijd een kraanvogel en die noemde we Lilly na de villa. Vandaar dat wij het altijd over Lilly’s hebben.
In Lake Panasoffkee konden we gelijk mee de boot op. Eerst mochten we nog een kleine alie vast houden. Ondanks dat hij nog zo klein is kan hij al wel je vinger eraf bijten, er zat daarom ook een tapje om zijn bekkie. Ze voelen heel zacht aan, je zou hem bijna mee naar huis nemen…..
De boottocht zelf was wel grappig maar echt bijzonder was het niet. We hebben wel geteld 3 alie’s gezien ergens verstopt in het gras. De omgeving was wel super mooi! Na een uurtje stonden we weer aan de kant. Aan de kant viel het ons op dat onze voeten zo dik waren…… Eigenlijk was me dit wel eerder opgevallen maar dacht dat het ook een beetje met de warmte had te maken. Maar ze werden alleen maar dikker en die van Bas ook… Na een tijdje denken viel het kwartje…. We hebben Cortisone gebruikt dat hebben we gekocht tegen sunburn en nogal riant op onze benen gespoten. Ook zag je nog maar redelijk weinig van mijn knieën. Nou lekker dan, ga je als plofkip naar huis!
We zijn door gereden naar Tampa waar we onze laatste uurtje door brachten in de outlett. Maar ja onze koffer zat wel vol….. en om nou alleen maar op de outlett te lopen zonder iets te kopen….dus eerst een nieuwe koffer, die hadden we toch nodig. En daarna natuurlijk vullen!
Rond half 5 zijn we naar de luchthaven gegaan. Netjes op tijd konden we de auto inleveren en je loopt zo naar de overkant de luchthaven in. Het leek wel of onze pooties steeds dikker werden, zag er best bijzonder uit. Alles verliep weer soepel, beveiliging en de hele rataplan. De eerste vlucht is maar een kortje dus ik wilde graag wakker blijven zodat ik de laatste vlucht zodat ik lekker lang kon slapen.
We kwamen aan in Atlanta en moesten gelijk door lopen, bij onze gate stond niemand meer, iedereen zat al in het vliegtuig. Helaas zaten we hier op een rij met zijn drieën wat erg vervelend is omdat er een vreemde aan de buitenkant zit…. Je vraagt ook niet constant of je er langs mag. Ik ben als een blok in slaap gevallen heb niet eens meer gemerkt dat we de lucht in zijn gegaan. Ook het avondmaal hebben we over geslagen. Na een uurtje of 4 werd ik wakker, jeemig mijn voeten….mij knieën ziet er niet uit. Ok die van Bas waren mega dik…..ik voelde dat mijn tenen in opgeblazen worstjes waren veranderd heel gek! Maar ja ben toch maar weer verder gaan slapen en dat ging prima…. Een uur voor aankomst tijd was ik weer wakker, ook Bas was helemaal wakker maar dat was hij al een tijdje. We kregen nog een lekker ontbijtje, ja dat is bij KLM wel goed geregeld.
In de lucht heb ik al bereik zodra we boven Nederland zijn. Heb gelijk onze zwager ge-apt die komt ons straks halen van het vliegveld. Netjes op tijd stonden we aan de grond…..Nu was het echt voorbij, het waren heerlijke dagen. Nu aftellen voor onze vakantie naar Canada…..nog 75 nachtjes slapen
P.S na twee dagen hadden we onze eigen benen en voeten weer terug!