Sand dollars

Verenigde Staten, Sarasota, florida

Vanochtend hoefde we geen wekker te zetten. We hoefde pas om half 11 bij de marina te zijn waar onze boot naar Sand dollar Island om 11 uur zou vertrekken.
Ondanks dat het bed een beetje krap is hebben we wel lekker geslapen. We staan op kleden ons aan en dan gaat het fout.... het haakje vann mijn badpak breekt af! Normaal heb ik er wel twee mee maar nu dus niet.... we hebben wel veiligheidsspelden maar die zien er niet heet stevig uit. Het touwtje krijgen we niet door het badpak. Bas gaat bij Gaby een naai setje vragen die ze gelukkig heeft. Met een haaknaald kan ik uiteindelijk het draadje er door krijgen en kan Bas mijn badpak dicht knopen. Nu alleen maar hopen dat ik niet naar de wc hoef😳.
We gaan richting de haven. Onderweg halen we wat boodschappen bij de publix waar ze overigens weer heerlijke taartjes hebben staan...... en nemen we een ontbijtje bij de Mac donalds.
We komen ruim op tijd bij de haven en moeten 5 dollar per uur parkeer geld betalen genoeg dus.
We zijn maar met een klein clubje, het weer is echt heerlijk. We kwamen bij Sand dollar Island en ik had dat me iets anders voor gesteld.... het is een klein zandeilandje waar heeeelll veeell boten liggen. Wel kan je hier Sand dollars zoeken maar gezien de hoeveelheid mensen die hier al zijn geef ik ons weinig kans.
We lopen langs de noordkant van het eilandje waar je heel ver de zee in kan lopen. We lopen daar rond op zoek naar sand dollars. Het water is heel helder dus je kan zo naar de bodem kijken. De stroming komt van twee kanten dus ondanks dat het heel ondiep is is het nog aardig zwaar lopen.
Opeens zie ik behoorlijke schaduw in het water en ik wil niet gelijk paniek zaaien door heel hard shark te roepen maar loop wel naar Bas. Die loopt die kant op met mijn telefoon en bevestigd mijn vermoeden, het is een hamerhaai van ruim ander halve meter.
Nou ondanks dat ze niet zo groot zijn zie ik opeens overal schaduwen en voel van alles tegen mijn benen tikken. Na een tijdje ebt het gevoel weg en zie ik weer een schaduw, deze was wat verder weg en we konden niet zien wat het was.
Inmiddels had Bas al twee mooie Sand dollars gevonden daar waren we ten slotte mee bezig, Sand dollars zoeken.
We lopen een rondje om het eilandje en als we weer bij de boot komen verteld onze tour guide dat er een snackbar boot in het wat ligt waar je heerlijke hamburgers kan krijgen. Nou hebben we ook wel wat fruit mee.....maar zeg nou eerlijk, fruit of een hamburgen, juist onze gedachte ook! Je moet wel tot de oksels het water in maar ach dat heeft ook wel wat. Hij smaakte overigens erg lekker.
Voor we weer vertrekken wil Bas nog even met zijn drone vliegen, maar het is vloed geworden dus hij kan niet met zijn rugzak droog van de boot komen. De tour guide vind het zo leuk dat hij een drone gaat vliegen dat hij tot zijn oksels het water in gaat en Bas zijn rugzak droog aan land brengt. Daarna verlegt hij de boot zodat het makkelijker is straks weer op de boot te komen.
We gaan weer aan boord en het is tijd terug te gaan,we hebben overigens 5 mooie sand dollars op gedoken...... Onderweg terug naar de haven zien we de mooiste huizen staan, zou zouden wij ook wel willen overwinteren. In de zomer heb je niks te zoeken hoor in Florida, veel te warm, hoge luchtvochtigheid, elke dag regen en veel muggen.....
Na een kort vaar ritje zijn we weer aan land. We rijden naar onze Airbnb waar we douchen en omkleden. Inmiddels is het 16:00 en we gaan naar Armands circle, hier zitten allemaal leuke winkeltjes en lekkere restaurantjes. Eerst lopen we nog even rondje op lido beach.
We gaan ergens heerlijk buiten eten. Bas neemt een halve koe en ik taco’s met garnalen, het smaakt echt heerlijk! Lekker cocktailtje en biertje erbij.
Na het eten gaan we terug naar onze Airbnb. We willen op tijd naar bed want morgen willen we vroeg richting Clearwater. We nemen alvast afscheid van Gaby en Joseph. Ook dit waren hele vriendelijke mensen. Ik denk dat we dit wel vaker zullen doen en het is echt een heel stuk goedkoper dan een hotel.