Lens testen in de omgeveing van de Everglades......

Verenigde Staten, Montgomery County

Na best een goede nachtrust met behulp van een slaappilletje zijn we om 5:30 wakker. We staan op rommelen wat aan en om 6:30 zitten we aan het ontbijt in het hotel wat er super goed uitziet.

We gaan via de 41 naar Fakahatcee state park. Langs de 41 zitten veel vogels maar hier is het was lastig stoppen. in Fakahatcee park zaten vooral in het begin veel vogels. Als we verder rijden werd het wat minder maar het was wel een mooie weg. Hier loopt zo nu en dan ook nog wel eens een panter maar zoveel geluk hadden we niet.

Het plan was om door te rijden naar corkscrew maar eigenlijk hadden we bedacht dat het wel leuk was om met een propellerboot in Everglades city te gaan. Deze tochten zijn mooier dan die langs de 41. Ze duren ongeveer een uur en gaan ook door de magroves.

Eerst stoppen we nog even bij big bend. Hier zit een boldeagle nest met drie kuikens, je kon ze alleen heel slecht zien om dat ze achter de blaadjes zaten.

In everglades city hebben we eerst lunch genomen bij een restaurantje aan de haven. Hier kon je heerlijk aan het water zitten en lekker eten.
Na het eten zijn we even verderop naar Speedy’s gegaan om te kijken of we nog met een propellerboot mee konden. We moesten een uurtje wachten en ze adviseerde ons even bij smalwood store te gaan kijken. Dit is een museum, een oude treading post. Onderweg er naar toe zagen we opeens een uilen nest een oehoe met twee chickies.

De smalwood store was leuk om even te kijken. Daarna konden we op de boot. Deze tour duurde een uur en we gingen dwars door de mangroves erg mooi. Op open plekken trok hij de boot een paar keer rond. Je zit maar met een paar man op zo’n bootje erg leuk dus.

We zijn via big cypres preserve terug gereden. Blijft een super mooie weg. Hier heb ik ook een paar keer de nieuwe lens vast mogen houden.... ging best aardig.

Op de terug weg naar ons hotel stoppen we bij een publix voor wat boodschappen. Hier vlak naast lag ook een leuk restaurantje waar we gelijk maar wat eten. Het is super lekker. Het is happy hour dus neem er maar een cocktail bij.
We zijn om 20:00 weer in ons hotel waar we foto’s van de kaartjes afhalen en vol spanning naar de foto’s van de nieuwe camera en lens. Helaas hebben we niet in RAW geschoten maar in JPG... en maar des ondanks zien ze er super goed uit en zijn we tevreden met het resultaat.
De muntjes zijn op voor vandaag dus we liggen om 21:30 op 1 oor.

Wat een leuk verslag en prachtige foto's!!

Sylvia 2019-02-18 07:40:39

Prachtige foto's zeg! Veel plezier verder! Jim & Nicole

Nicole 2019-02-18 14:31:27

Ik vind de foto’s super. Mijn mond valt regelmatig open. Wauw. Veel plezier nog.

Dolly 2019-02-18 17:06:15

Deze blog gezien in de Amerika groep op FB. Wow, wat een heerlijkheid om mee te lezen. Ten eerste het zien van de prachtige natuur en blauwe lucht van Florida, maar ten tweede: wat een waanzinnig mooie foto's zitten ertussen, genieten! Veel plezier nog op deze trip.