Watervallen en rotsen

Verenigde Staten, Groveland

Dag 13 23-10 mammoth Lake naar Yosemite NP
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Vanochtend gaat om 4:30 de wekker… we willen zo snel mogelijk weg uit deze hell hole! Ik heb we wat moeite met opstaan maar het lukt. We hebben wel een stuk beter geslapen dan gisteren….

Als weer ingepakt! En daar gaan we! Het is nog pikkie donker, dus wel voorzichtig langs de weg… hier lopen veel beestjes….. denken we!

We draaien de Tioga pass op en als bij Alstrom point komen eten we yoghurtje… het begint al iets licht te worden. Zodra we zijn waar we gisteren zijn gebleven is het licht.

Het is eigenlijk wel tijd voor wat eten. Onze vakantie loopt tegen het einde aan en we hebben niet veel meer te eten in de auto. We rijden naar curry village is Yosemite. Ooot hebben we hier een nachtje in de tent geslapen samen met Hies en Willem dat was een groot succes!! NOT! Maar we hebben toen wel heerlijk ontbeten in curry village.

We maken vele stops en willen ook graag naar Mariposa. Daar aangekomen blijkt de shuttel niet te rijden. Zo lui als we zijn deze vakantie hebben we geen zin daar heen te lopen. Dstbis al 3,2 km heen en weer terug en dan daar nog 4 km… das ruim 10 km… nop not today!

We rijden naar Glacier point, wat ons betreft het mooiste uitzichtpunt in het park… hier zitten we een tijdje in de zon! We hebben nog steeds perfect weer! Veel zon 20 graden! We lachen ons slap aan iedereen die aan het poseren is voor half dome. Maar na een tijdje besluiten wij ook dat we dat wel willen🙈

We rijden langzaam naar ons hotel in Groveland. We doen nog een korte hike bij bridalveilfalls… er stroomt wel water en daar heb je het ook mee gehad.

Ik heb een heel leuk hotel geboekt in groveland en we worden door een echte nep cowboy opgewacht. Aan de overkant zit de oudste bar van Calafornia en hier gaan we eten… en het smaakt weer erg goed. Rollend naar huis over een paar dagen! Dat word alleen maar sla en crackers!

We gaan terug naar ons hotel. We backuppen de foto’s internetten wat en gaan lekker optijd slapen!

Prachtige fotos en jullie boffen met al dat mooie weer. Nog een paar daagjes genieten. Lfs van ons.😘

Hyacinthe 2023-10-24 07:46:45

Ohhh wat is Yosemite toch prachtig! Als ik jullie schitterende foto's zie zou ik zo weer een reis ernaar toe willen plannen. En uiteraard gaan we NIET in die tenten (we logeerden toen in een van de cabins).

Reny 2023-10-24 07:50:58

Toch maar een foto gemaakt van de 'beruchte' cabins.. We zien dat jullie genieten; van het land en van elkaar. Heerlijk!

Jan & Coby 2023-10-24 08:44:13

leuk om te zien en lezen weer