Long bumpy road!

Tanzania, Serengeti

Vanochtend konden we iets uitslapen en vertrokken pas om 9:00 uur dat was echt een feestje.
Aan het ontbijt kwamen we Amerikanen tegen en we vertelde hun over onze reis en dat er twee zijn die gauw wagenziek worden. In Amerika is heel veel vrij te krijgen en zo ook pilletjes voor misselijkheid. Ze geven er 2 weg voor lisa en Daan dus dat is wel fijn!
We gaan opweg en het is inderdaad hobbel de bobbel.
Ngorongoro is nog een vrij groot gebied en hier rijden we dan nog lang doorheen. Het is Masai gebied en we zien veel Masai lopen. Ook zien we een mannetje met ezels lopen, Bas maakt een foto door het raam mar dat vond hij blijkbaar niet zo leuk en gooit een stok onze kant op. We zijn vrij ver weg dus het is een redelijke doelloze actie!
Naar veel gehobbel komen we bij de ingang van de Serengeti, waar de wachttijd voor een vergunning waarschijnlijk twee uur gaat duren. Zeff stelt voor dat we vast gaan lunchen terwijl hij de papieren gaat regelen.
Het is hier prima zitten. Bas en Amber rennen achter de hagedissen aan. Het zijn ook wel hele mooie rood met blauw.
Zeff is eerder terug dan verwacht en we kunnen verder. Eerst moet ik Bas en Amber ff opsnorren maar gelukkig heb ik al een vermoeden waar ze zijn! En inderdaad....
We laden in een gaan weer rijden. Het begin is heel kaal, en veel gele grassen. Toch zien wel veel lopen. We rijden om een struikje heen en daar ligt een hyena te slapen. We zien hier vrij veel hyena's lopen. Opeens zien we veel auto's bij een boom, ook Zeff gaat die kant op. Er liggen twee cheeta's in de struiken en we kunnen ze erg goed zien. Even word het spannend want er komt een hyena die kant op. De cheeta's zien hem ook. Ze kijken elkaar een tijdje aan maar dan buigt de hyena af.... toch jammer.
We rijden verder en al gauw zien we weer veel leeuwen. Als we daar aankomen zien we ook dat ze hele kleintjes hebben. Zo klein hebben we ze nog niet gezien. Ze zijn echt zo schattig.
De weg vervolgt en als je denkt dat het niet toffer word liggen er twee cheeta's op een steen lekker op een gazelle te peuzelen. Het was zo gaaf alleen zo jammer dat er auto's op de achtergrond stonden. Zo af en toe reed er 1 weg en dan moet je je momentje pakken.
We moesten nu wel iets gaan opschieten naar ons hotel want het werd al laat.... toch weer stoppen want er lag een luipaard in de boom en die was echt lui. Door de takken was hij ook slecht te zien. Inmiddels moet Amber ook best nodig naar de wc....
Opeens stoppen we op de weg en Zeff loopt de auto uit. Er staat een andere auto en die mensen stappen net weer in. Dit duurt voor Amber allemaal te lang en ik vraag aan Zeff of ze niet ergens in de struiken kan. Zeff zoekt een mooi plekje, gelukkig hebben we plastuitjes en ik hou mijn jas ervoor zodat niemand wat kan zien..... gaat dikke prima. Daar komt ook Lisa aan gehold die moet ook. Het waait is dus dat gaat iets minder maar het valt allemaal erg mee.
We mogen allemaal in de stuiken kijken bij het gordeldier. Hij is echt super groot. Bas moet hem natuurlijk even aanraken....
We zetten weer het gas erop naar het hotel en om 18:00 komen we aan! Het is een schitterende lodge met allemaal grappige huisjes. We worden ingecheckt en we gaan naar onze kamers.... wauw stopcontacten, warm water en internet😜
Ik spring heerlijk onder de douche en Bas begint met alles backuppen.
Na deze verfrissing gaan we naar de lobby, Bas spot een giraf en rent er achteraan. Het blijkt ze elke dag uit het zwembad komen drinken.We hebben een mooi plekje waar we half buiten zitten en heerlijk kunnen uitkijken. Het ziet er zo gaaf uit. Er komt een man met een gitaar bij ons zingen echt super leuk.
We gaan aan tafel en we hebben tafel met uitkijk. We zien gnoes en zebra's voorbij lopen, zo gaaf! Het eten is in buffet vorm dus genoeg om uit te kiezen, helaas vallen de toetjes een beetje tegen.... maar de annanas met chocola doet het goed!
Daarna gaan we terug naar onze kamers waar ik nog maar eens lekker onder de douch spring. Daarna lekker slapen al is Bas nog een tijd bezig met backuppen maar ik val al als een blok in slaap!