Fort do soto

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Wat een kut muggen…. Er is ook geen ander woord voor…. De hele nacht liggen krabben… paar keer ijs tegen mijn benen gehad!!

Maar goed vandaag nieuwe dag. We gaan naar Fort de Soto. Hier zijn wij nog nooit geweest en zijn dus erg benieuwd. Als ik in de keuken kom hoor ik van ome Willem dat Hies ziek is. Ze heeft net overgegeven en gaat niet mee.

We gaan vandaag dus met zijn drieën op pad. En daar gaan we die fuck files weer in…. Sjonge jonge wat een toestand is dat hier zeg…. Dat is wel iets wat gaat irriteren dat overal waarbij heen gaat je in de file staat.

Uiteindelijk zijn we er om 10:30. We beginnen bij north beach. We lopen langs het strand en zien diverse vogels. Er ligt een soort stuk apart die wel aangesloten is aan de zee maar door en staat veel water er laag, en hier zwemt een dolfijn. Hij is behoorlijk op jacht en zwemt uiteindelijk 200 meter bij Bas vandaan…

We lopen twee uur hier over het stukje strand en hebben dan honger gekregen en besluiten bij de gril wat te bestellen. Die man gaat zo traag als dikke poep door een hele hele hele smalle trechter… Bas is de 3e in de rij en we moeten dik een half uur wachten… maar goed als we hem hebben smaakt hij dan wel erg goed.

Daarna rijden we naar de pier. Hier staan veel vissers en als ik het water in kijk snap ik waarom… er zwemt ontzettend veel vis! En ik bedacht me nog als ik een dolfijn was zou ik hier me visjes gaan halen…. En wat denk je… een dolfijn. Ik denk dat ik in mijn vorige leven een dolfijn ben geweest.

Er zwemmen er drie en ook deze lonen soms super dichtbij. Overigens mag je een dolfijn niet lastig vallen hier staat een boete op van $100.000 en dat lees je goed! Daarom blijf ik maar op de pier… en spring ik er maar niet in.

Een jonge die staat te vissen wijst ons op het strand hier liggen twee manatees.ze zijn wat lastig te zien tot ze de snuitjes omhoog doen.

We zijn het er over eens dat we uiterlijk om 15:00 weg willen rijden. Dan zijn we voor de ergste files uit. En we willen ook niet heel laat thuis zijn omdat Hies alleen in de Vila zit.

Om half drie lopen we daar naar het winkeltje. We kijken of ze een pinnetje hebben maar die hebben ze niet… wel ijs! Dus we nemen heerlijk een ijsje om ff af te koelen.

Er staat aardig windje dus daarom voel je de zon niet zo maar als we in de auto zitten voel ik dat ik toch aardig aangebakken ben.

Om 17:00 zijn we weer thuis. Hies voelt zich gelukkig weer beter. Ze heeft tot 10:30 liggen slapen…

Bas en Willem doen ff boodschappen. Als ze terug komen maak ik spaghetti. We kunnen weer heerlijk buiten eten… dat gaan we thuis wel weer missen.

Bas en ik gaan ff paar potjes racen… bas wint natuurlijk maar het is de laatste potjes wel elke close… ik ram hem zelfs een keer van de weg… daarna nog ik nog paar rondjes met Hies… die rijd overal behalve op de racebaan.

We drinken nog een drankje en gaan dan lekker naar bedje. Morgen vroeg op want we gaan om 10:00 op de rivercruise in blue spring State park.

Wat een mooie reis en prachtige foto’s! Zijn er nog dieren die jullie nog niet hebben gezien?😄

Antoinette 2024-03-28 14:44:41

Een langdurige rit maar gelukkig mooie foto's. Veel plezier op de riviercruise!

henk 2024-03-28 14:52:40

Wat naar dat je je niet zo lekker voelt Hyacinte, hoop dat je nog wel lekker van de laatste dagen kunt genieten, beterschap 😘

Alice 2024-03-28 15:15:34

Wat een foto's hebben jullie weer kunnen maken, prachtig!!! Balen dat jullie tante ziek is geworden, hopelijk is ze weer snel in orde. En de files.... drama hè...🫣

Caroline 2024-03-28 15:55:45

Wat vervelend voor hies dat ze zich zo ziek voelt steeds. Vette pech net op de vakantie. Hopelijk zet het beteren wat door nog een paar dagen genieten. Weer mooie plaatjes

Amanda 2024-03-28 16:39:28

Toen wij in 2011 de laatste keer in Florida waren baalden we ook van het vreselijke drukke verkeer. Ik heb toen in ons verslag geschreven: ik verlang naar de verlate wegen in Wyoming ....... :) Jammer dat Hies zich niet lekker voelde. Geweldige foto's. Die foto van Bas op zijn knieën in het zand.......mooie profielfoto! Ik ga snel de volgende verslagen lezen, lig een beetje achter. Groetjes,