Op naar een andere tijdzone......

Verenigde Staten, Bluff

Dag 8 Page naar Bluff
Na een aardige nacht zijn we rond 6:00 wakker. Bas wilde graag vroeg naar horseshoe bent en hoopte dat hij daar met de drone mocht vliegen. De weg er naar toe ging bijna fout. Bas wilde de dam over rijden maar ik zei dat gaat niet goed.....hij was er wel redelijk zeker band at dat wel goed was tot ik hem zei dat de de bend aan deze kant de rivier ligt..... tja daar had ik een punt. Toch maar navigatie ingesteld...šŸ¤£

De laatste keer dat we hier waren was in 2009. Nu valt het onder NP service en er is het een en ander veranderd. Het was om 7:00 al behoorlijk druk. Ik kan me herinneren in 2005 waren we hier rond uurtje of 16:00 in de middag en toe. Waren we met zijn vijven. Nu schijnt het hier in de middag te krioelen van de mensen....

Het nadeel van zo vroeg is alleen dat het gedeelte in de schaduw en gedeelte in de zo n ligt. We besluiten te wachten tot de de zon de bend vult. Het gaat vrij snel...

Ik dacht ook een keer een leuk plekje aan de rand van de canyon te zoeken om te zitten, maar Bas vond dat niet leuk! Nou dan weet hij ook eens hoe ik me voel... hij klimt en klautert overal altijd op en tussen daar krijg ik kippenvel van!

Ik had statief niet mee genomen... maar was misschien toch wel makkelijk. Bas gaat hem halen voor de gene die er wel eens zijn geweest weten dat het niet een lange hike is maar wel een kloooootte hike.

De zon verplaatst langzaam en om 8:45 is hij er bijna uit nog net niet helemaal maar we houden het voor gezien.

We gaan naar het hotel waar we ontbijt nemen en onze spullen pakken. Om 11:00 hebben we tour door waterhole canyon en we gaan vast opzoek naar waar het is. We hebben het al gauw gevonden en hebben nog even tijd dus we rijden Naar uitzicht punt over Lake powell. Heel wonderbaarlijk hangt hier nergens een drone verbod dus Bas neemt zijn kans! Hij vliegt over Lake Powell heen en weer.

Dan moeten wel gaan want het is kwart voor 11 en de tour is om 11 uur....

Dus het gas erop en gaan. Ik wissel gauw bij de auto mijn kleppertjes voor gympies en Bas zegt vast dat we er zijn. Ik kan zo door lopen de jeep in.

Met heel wat gehobbel komen we bin waterhole canyon. Vanaf hier is het een klein stukje lopen. We zijn met 12 man en we hebben de canyon voor ons zelf. We mogen gewoon met statief erin en zelf ons gang gaan voor ruim een uur. Het is niet de grootste canyon maar wel erg mooi. Als we de canyon uitkomen zien we iets heel raars in de lucht, beetje wittig, lijkt wel stoom? blijken wolkjes te zijn. Die dingen hadden we al lang niet meer gezien dat we hast niet meer wisten wat het was.

Na dit foto uurtje hobbelen we weer terug met de jeep. Bij onze auto aangekomen word ik behoorlijk misselijk. Ik heb nooit last van wagenziek maar misschien was dit wat te veel gehobbel.....ik loop on de buurt van de struiken, just in case..šŸ¤¢

Na 10 minuten is het over en we zetten koerst richting monument valley. Onderweg stoppen we nog een paar keer voor fotootjes en om een keer te vliegen.

Bij monument valley rijden we de loop road het is altijd erg mooi plekje. Als we eruit komen is het al 19:00 eigenlijk 18:00 maar omdat we in Utah zitten is de tijd een uur vooruit gegaan. Moab was eigenlijk ons eind doel maar dat is nog 2 en half uur rijden.....

Bas wil een paar keer stoppen bij Monument Valley langs de weg om zijn drone op te laten. We rijden verder en komen bij Mexican had. Deze staat heel mooi in het ligt nu de zon onder gaat. We rijden er naar toe en ook hier gaat de drone omhoog.

Zon begint echt te zakken en we besluiten in Bluff te stoppen en een hotel te zoeken. In 2003 toen Bluff niet meer was dan twee hotels en een benzine station hebben we in de Moki inn geslapen, heel klein motel. Hij stond er nog steeds maar was vol. Iets verder op had je de kokopelli in en hier hadden ze nog een plekje. Ook echt een road side motel. Perfect om alleen een nachtje te slapen. Morgen als we wakker zijn vervolgen we onze weg weer naar Moab. Vanaf daar hebben we een binnendoor route helemaal naar Yellowstone.

We eten nog een heerlijke burger bij twin rock oid en gaan dan naar ons hotel. Alle foto en film moet er afgehaald worden en als ik nog puff heb maak ik het verslag nog.

Weltrusten!

Foto's van slot canyons worden pas mooi als bewerkt worden we moeten ze nog bracketten.

Mooie foto's. Zitten er weer een paar bij die aan de muur kunnen ;-)

Nicole 2018-05-20 08:49:18

Volgens mij waren jullie toch in een ander stuk van de Waterhole Canyon dan wij vorig jaar. In het stuk, waar wij geweest zijn, kon je echt niet met de auto komen. Bovendien lijkt het me ook allemaal iets nauwer. Prachtige foto's trouwens! Waar hebben jullie deze tour trouwens gereserveerd? Ik kan de website niet vinden. Hoi Franziska, wij hebben de tour geboekt bij Horshoe tours in Page

Franziska 2018-05-20 09:26:39

Prachtig he dat gebied zo bijzondere omgeving

Amanda 2018-05-21 11:00:41

Prachtig die Canyon. Toen wij bij Antilope Canyon waren erger je eigenlijk wel een beetje dat je steeds moet wachten om een foto te maken zonder mensen er bij op. Gaaf hoor.

Erika van Leussen 2018-05-23 13:26:18

Wat een prachtige foto's !!! Wow !!!