Nog 147 nachtjes slapen.....

Verenigde Staten, Miami-Dade County

Nou dat was dan ons laatste nachtje in dit heerlijke hotel.
Her nogmaals de link: https://www.marriott.com/hotels/fact-sheet/travel/miarw-residence-inn-miami-west-fl-turnpike/
Het zit in West Miami en je bent met 40 minuten in Shark Valley. Het is er heerlijk rustig en het ontbijt is erg goed, beste van alle hotels in Amerika waar we ooit hebben gezeten, dit is onze 18e x in Amerika. Ook personeel is super vriendelijk. Op maandag, dinsdag en woensdag kon je 's avonds in het hotel mee eten en daar zaten geen extra kosten aan verbonden, wij hebben dit dinsdagavond gedaan toen hadden ze broodje hamburger en je kon wijn of bier krijgen.
Het zwembad is niet super groot maar wel fijn, ook kan je je was wassen en drogen en er is een gym, die hebben we maar overgeslagen.....
We pakken de laatste spullen in en gaan voor de laatste keer naar het ontbijt.
Onze vlucht gaat pas om 16:25 dus we hebben nog even. We hebben alleen niet een concreet plan. Ik wil alleen niet te veel zweten aangezien we nog het vliegtuig in moeten. We vliegen vanuit Fort Lauderdale dus we gaan die kant op. We stoppen eerst nog even bij Wally World. We blijven ons na al die jaren hier altijd verbazen over wat ze allemaal verkopen en over de mensen die hier rond lopen.
We zetten koers naar Fort Lauderdale maar we weten eigenlijk niet zo goed waar we moeten zijn. We vinden de kustlijn en de hotels maar ze hebben niet een boulevard zoals in Miami. Uiteindelijk na vragen worden we door verwezen naar Ocean Sky motel resort. Hier hebben ze een tiki bar. We gaan erheen en het ziet er wel grappig uit. Bas loopt een rondje en komt terug en vind het wel een goed plan om nog even een uurtje op een jet-ski te stappen. Ik had verteld toch dat we inmiddels over een aantal uren terug vlogen. Nou wil ik niet altijd de party pooper zijn en heb ik gezegd dat ik wel mijn badpak wil ga niet in mijn kleren op de jet-ski.
Bas gaat mijn badpak uit de koffer halen en dan gaan we gewoon nog even een jet-ski huren.
Zo gezegd zo gedaan, het was wel erg leuk. Ik ben er na een half uur afgegaan, de zee was best ruig en ik kreeg pijn van het klemmen. Bas is daarna nog even in zijn eentje wezen varen.
We konden ons daar afspoelen en daarna weer in de kleren. Bas kon zijn zwembroek niet meer vinden en had zijn korte broek aangehouden. Die was zeik nat. Hij heeft hem daar weggegooid en is in zijn onderbroek verder gegaan, gelukkig leek zijn onderbroek op een zwembroek.... ha ha ha.
We gingen op weg de huurauto in te leveren en wilde nog even de auto wassen voor we hem in gaan leveren omdat hij erg vies was. Bij tanks station kon hij ook door de was straat. Daar zoek ik even een andere korte broek voor Bas zodat hij niet in zijn onderbroek het vliegtuig in hoeft.
Bas weer aangekleed, auto schoon en vol brandstof en toen ging het mis. We konden niet vinden waar we de auto in moesten leveren. We hebben een auto bij One Swift gehuurd en het adres in Fort Lauderdale klopt niet. We rijden een tijdje rond en vragen het hier en daar, maar niemand kent het. Uiteindelijk na een aantal keren proberen krijgen we het kantoor in Miami aan de lijn. Inmiddels is de tijd echt om..... en als we niet gauw naar de luchthaven gaan hebben we een probleem. Uiteindelijk zeggen ze dat we de auto op lang parkeren kunnen zetten en foto's waar de auto staat kunnen appen. Hun halen dan de auto op. Daar waren we erg blij mee anders had Bas mij op de luchthaven af moeten zetten en was ik vast in gaan checken, en in het alle ergste geval alleen naar huis gevlogen maar gelukkig hoefde dat niet.
En nu vraagt iedereen zich af waarom bij One Swift een auto huren......... Dat verhaal komt nog wel een keer.
We waren ingecheckt en door de beveiliging heen waar ik alles nog in de tas aan het doen was en het was tijd voor high five.... alleen is dat misschien niet de beste plek, ha ha ha.
We hadden zelfs nog tijd voor een burger, die had ik de hele vakantie nog niet gehad. Onze eerste vlucht verliep soepel. In philadelphia moesten we overstappen. We hadden nog tijd voor een drankje, ik neem lekker een manhatan en Bas een biertje, eten hoeven we niet meer.
Dan stappen we het vliegtuig in. Nu hebben we inmiddels al een paar keer met American airlines gevlogen en ik heb best wat slechte verhalen gehoord, maar onze ervaringen zijn altijd goed, maar nu snap ik waar de verhalen vandaan komen..... We vlogen met een antiek vliegtuig. Geen enigenscherm, geen gelegenheid tot opladen van telefoon of pc... ha ha ha. Er zaten zelfs nog asbakjes in de stoelleuningen. De bagage luiken boven de stoelen zijn ook kleiner, en ik heb me kostelijk vermaakt over mensen die hun hutkoffer er in kwijt willen.... Wij waren onze spullen al kwijt en dan is het wel grappig. Ik heb ooit een filmpje op FB gezien over mensen die met blokken hebben gespeeld en wie niet, nou dat kun je nu weer heel goed zien. Ook vroegen een aantal waar ze hun laptop of telefoon konden laden, nou thuis.... ha ha ha !
Aangezien er dus niks te doen was behalve eten en we zaten behoorlijk vol zijn we maar gaan slapen, en dat ging heel goed. Anderhalf uur voor we gingen landen werden we wakker. We kregen een ontbijtje en een compliment van de steward dat we ze lang hadden geslapen.
Een half uur eerder dan gepland stonden we weer aan de grond in Amsterdam. Hier werden we opgehaald door mijn zwager en dan zijn we weer thuis.
Nog 147 nachtjes slapen en dan mogen we weer naar Amerika. Dan gaan we met de hele familie, met 11 man. Dat word een hele leuke trip, natuurlijk wel met de standaard plekjes, we gaan hun the best of the west laten zien.....
Iedereen bedankt voor het mee lezen en alle leuke berichtjes die we hebben gehad.
Uiteindelijk gaan we alles weer op onze site zetten, heel uitgereid, hier zijn we nog heel hard mee aan het werk.
www,esthervanderzouw.com
Tot over 147 nachtjes slapen!

Weer leuk om jullie reisverhalen te volgen

Marian Gootzen 2019-02-24 17:39:17

Wat hebben jullie weer veel gezien in die ene week. Mooie foto’s.

Antoinette 2019-02-24 18:04:38

Niet elke dag een reactie geplaatst maar wel alles gelezen 😉. Prachtige foto's weer en wat heerlijk dat jullie over 147 nachtjes gewoon alweer gaan. Jaloers hoor! 😁

Mandy van de Water 2019-02-24 18:12:42

One Swift? Nooit van gehoord haha. Ben wel benieuwd naar het verhaal. Fijn laatste dagje zo. En het hotel klinkt erg fijn. Mazzel dat jullie het vliegtuig gered hebben haha. En dat schijnt idd een oud vliegtuig te zijn op die vlucht. Heb dat wel vaker gelezen. Gelukkig konden jullie slapen, wat heerlijk. Bedankt voor de leuke verslagen!

Cindy 2019-02-24 21:02:59

Ik zou gigantisch in de stress raken als ik het adres om de auto in te leveren niet kon vinden, pfffff, gelukkig is alles goed gekomen. Dank je wel dat je de link naar het hotel hebt vermeld, voor het geval we ook eens een weekje in de winter willen gaan. Dank voor de verslagen en schitterende foto's, ik verheug me al op jullie nieuwe reis :). Groetjes, Reny