Op naar de kust…

Verenigde Staten, Monterey

Dag 14 24-10 Yosemite - Monterey
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Om 7:00 zijn we wakker en kleden ons aan. Het is echt een super leuk en goed hotel alleen bed was wel smal… maar voor 1 nachtje prima….

We nemen een ontbijtje, nou ja er liggen muffins en wat drinken. Muffins zijn wel erg goed… Er zit een oudere man waar vooral Bas mee aan de praat komt.

We stellen de navi in en gaan opweg, we willen rond 12:00 in Monterey zijn omdat we dan laad tide hebben en we willen tidepoulen.

Eerst even tanken ook onze auto heeft honger en van 1 band staat sinds gisteren de spanning laag dus daar moet ff wat lucht in en hopen dat hij niet leeg loopt.

We rijden eerst door de glooiende heuvels die je aan Calafornia doen denken, dat komt dan waarschijnlijk ook omdat we in Calafornia zijn.

We rijden door allerlei stadjes en fruitvelden. We komen door het plaatsje oakdale, nee niet uit as the world turns. Hier hebben ze een pompoenen markt heel leuk. We maken even een korte stop.

We rijden weer door stadjes, fruit velden en heel veel wegwerkzaamheden! Hij lijkt wel Duitsland. Maar uiteindelijk komen we wel op de snelweg…..

We komen aan bij Monterey, en rijden naar de kust om te tide poolen. We komen doorbrengen woonwijk bij Monterey en daar staat een bord dat er herten lopen, en inderdaad we komen er gelijk drie tegen. 2 vrouwtjes met een groot jong. Er loopt ook een dame met haar kleine k… keffer. En dat beest blijft maar blaffen. Het 3e hert wil ook oversteken als ze toch besluit dat ze de hond zat is en op de dame afloopt. Bas roept dat ze haar hond moet optillen. Zodra ze dat doet, lijkt het hert er klaar mee te zijn en steekt over.

Echter aan de overkant bedenkt ze zich en lopen de 2 volwassen herten richting de dame met de k…. Keffer. Dat ding blijft ook blaffen. De vrouw raakt lichtelijk in paniek. Bas gaat de auto uit klapt paar keer in zijn handen en jaagt de herten weg. De dame is erg dankbaar. Ik iets minder, nou kan ik ze niet meer fotograferen…

We komen bij de kust. Het water staat laag maar we zien niet veel, zoals zeesterren en zeeanemonen. Vooral veel wierven mosselen.

We zijn de uitzichten erg mooi. En ook zitten er veel vogels. Dan zie ik een groep van wel 30 zeeotters. Ze zijn wat ver weg maar wel erg leuk om te zien…

We rijden een stukje van de 1 en we hebben wisselend wolken mist en zon. Het is zoals altijd erg mooi. We stoppen bij een terras en drinken daar wat heerlijk in het zonnetje. We komen daar aan de praat met vier Amerikanen en het is erg gezellig…

Na de waterval draaien we om. We rijden naar ons Hotel en checken inn. We krijgen de invalide kamer… opzich prima alleen weer een klein bed. We kunnen wel een andere kamer krijgen maar dan moeten we bij betalen… dat vinden we geen goed plan… dus laat maar.

We frissen ons op en gaan zo op pad. Bas had een sushi restaurant uitgezocht die erg goed moest zijn, en op loop afstand van ons hotel. Het ziet er alleen beetje vaag uit… dus we kiezen wat anders. Mijn zalm is erg goed Bas zijn strak iets minder….

We lopen terug naar ons hotel en gaan lekker slapen!! Morgen op wal vissentocht!

Mijn reacties worden saai..........mooie foto's ! Die ground squirrel bleef netjes poseren voor Bas, ha ha. Mooie afwisselende reis, ben benieuwd hoeveel mijl/km jullie aan het einde van de vakantie gereden hebben. Geniet er nog van !

Reny 2023-10-26 07:10:58

Inderdaad, veel kilometers afgelegd! Wat een mooie kustlijn, prachtig wolkendek. Ik vrees dat jullie beetje aan het aftellen gaan.. Zó benieuwd naar jullie verhalen! 💋

Jan & Coby 2023-10-26 08:54:03

Wat een mooie kustlijn is het toch daar. Leuk al die kleurige pompoenen.

Marjon 2023-10-26 08:59:18

Een paar dagen niet gekeken naar jullie foto's en verhalen ..Maar wauw wat hebben jullie al veel gedaan en gezien ..Zut er al (bijna) op denk 🤔 Geniet er nog van en goeie terugreis .. Liefs J&A

Aafje 2023-10-27 12:06:42

Het eten ziet er weer lekker uit!!!!