Trumbelbachfalls (Zwiterserland) – Chamonix Frankrijk

Frankrijk, Chamonix

Driving home for Christmas……

Om 9:00 worden we pas wakken, wat hebben we heerlijk geslapen zeg. Ik kijk naar buiten en het regent nog steeds. Vandaag in de loop van de dag zou het opknappen, nou daar hopen we maar op. We gaan naar de lobby waar we een overheerlijk ontbijtje krijgen.
Op ons gemak pakken we onze spulletjes en zetten koers voor de Mont Blanc, de hoogste berg in Europa. We besluiten toch binnen door te rijden als het goed is moet het weer vanzelf beter gaan worden.…… Nou het weer werd anders….. Omdat we hoog door de bergen rijden verandert de regen in sneeuw en veel sneeuw!! We hadden een beetje het idee of we in de verkeerde vakantie waren beland. Het zag er wel prachtig uit, en ondanks dat we behoefte hadden aan zon was het wel genieten.
Na 2 uurtjes bikkelen door de sneeuw werd het dan toch droog…. We reden de bergen weer uit en we zagen zelfs blauwe lucht… en ja hoor het zonnetje volgde ook! We stopte in een plaatsje waar ik de naam niet meer van weet bij een mooi kasteeltje. We hebben hier even rondgelopen en besloten dat de kap wel open kon!
Onderweg stuiterde we op een waterval, erg mooi. Er was bijna niemand, 1 man zat in het gras, maar verder niemand heerlijk rustig! We hebben uitgebreid foto’s genomen en zijn weer verder gegaan.
Stukje verder had je een mooie kloof en we hoopte na een heftige klim bij een mooi uitzicht daarvan te komen…helaas! Al hijgend en puffend stonden we daar boven op die berk….niks. We waren er klaar mee en zijn weer naar beneden gegaan maar het was best een lastig trail.
Ook het laatste stukje door de bergen was schitterend we kwamen weer even heel erg hoog en daar lag nog een behoorlijk pak sneeuw. Eenmaal in Chamonix hadden we heerlijk de zon.
We hadden hier een leuke cabin gehuurd en het zag er super knus uit. We sliepen in de punt van het dak….. dus dat word klimmen naar boven, soort hoogslaper idee. Zag er super goed uit en ligt strak onder de Mont Blanc.
Aangezien het inmiddels erg mooi weer was geworden besloten we een terrasje op te zoeken in Chamonix. Ook zijn we even langs de plaatselijke VVV geweest  even informeren hoe we morgen die berg op komen……. Zo makkelijk mogelijk. We besluiten morgen een dagkaart te kopen om met de gondel omhoog te gaan naar de Mont Blanc en met het treintje naar Mer de Glace glacier.
We halen gauw even wat boodschapjes en pakken dan heerlijk een terrasje. Heerlijk in het zonnetje met een biertje en Apperol spritz…….
Terug in onze cabin eten we lekker stokbroodje en bekijken we de foto’s. Niet al te laat gaan we lekker slapen….