De jongste bergen van de Rocky’s

Verenigde Staten, Moran, wyoming

Dag 5 Saratoga naar Moran (Tetons)

Foto’s bij dit blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Zodra we thuis en het verslag op de website plaatsen, zullen we de foto’s van de camera’s erop zetten.

Om 7:00 zijn we wakker met het gevolg dat er om 7:30 in de auto zitten. We hebben een aardige rit voor de boeg vandaag. Ook belooft het weer een warme dag te worden met 30 graden. Als het goed is wel de laatste….. daarna gaat het afkoelen!

We stoppen in …….. Hier duiken we even Wally World in, heerlijke winkel al zijn ze niet zo goed voor hun personeel. Er liggen hier mega grote pompoenen, ik krijg gelijk zin in de herfst.

Naar Wally World nemen we een ontzettend fout ontbijt bij de Mac. Heerlijk vet en veel…

Onderweg stoppen we hier en daar. We zien veel pronghorghorns…. Vroeger zagen we die nooit lijkt wel of de laatste jaren de aantallen flink zijn toegenomen. Wat zeker goed is.

Uiteindelijk komen we rond 14:00 in de tetons. We hebben een andere weg genomen dan ik had gedacht en komen al langs ons hotel. We kunnen nog niet inchecken en gaan het park in.

Ondanks dat het bewolkt is en een beetje spettert is het nog steeds heel warm.

We rijden naar gross ventre road hier hebben we vaak moose gezien maar we zien niks. We stoppen bij de DQ, eigenlijk wil ik een ijsje daar nemen maar ik krijg wat last van mijn maag…

We rijden terug het park en proberen nog 1x gross ventre road… helaas weer niks. Ook in het park zelf zien we 0 beesten! Nog geen vogel.

We stoppen bij de lodge van Lake Jackson. Hier zijn twee moose gespot, maar ze zijn ver weg en laten zich niet zien.

Voor de zonsondergang staat we bij oxbow bend. We besluiten verder te rijden. Net voorbij ons hotel heb je een heel mooi uitzicht op de tetons. De zonsondergang is hier werkelijk adembenemend. Alle kleuren in lucht boven de bergen….

We rijden naar ons hotel waar we nog een drankje doen. Ze hebben ook aple pi moon Shine, dat klinkt wel goed! Laten we dat eens proberen.

We komen aan de praat met twee Engelse die hier ook rondreizen. Hun zijn al in Yellowstone geweest maar ook daar hebben ze niet veel wild gezien. Laten we het maar afwachten.

Morgen gaan we nog 1x vroeg op voor de zonsopkomst in oxbow bent laten we hopen dat het mooi word wat ik zet om 4:15 de wekker…

www.basandesther.com

Wat zijn de Tetons toch mooi! Prachtige foto's. Dat je last van je maag had kan ik begrijpen als ik dat ontbijt zie 😅

Marjon 2022-09-10 10:08:35

Prachtige foto’s. En dat ontbijt lopen jullie er wel weer af. 😄