Dag 8 Shop till you drop

Tanzania, Ngorongoro Ward

Vannacht stuk beter geslapen. Maar twee en half uur op de plee door gebracht. Wat extra norrit genomen want vandaag moeten we aan de wandel!

Vandaag geen Safari. We hebben straks eerst dorptour en dan gaan we naar de markt. Als we alles weer gepakt hebben en we lopen onze tent uit met de koffers komen er gelijk twee Masai aanhollen om je koffers te pakken ik blijf dat redelijk ongemakkelijk vinden. Niet dat ik ze liever zelf draag maar dat kan Bas toch ook doen🙈 ha ha ha….

We gaan naar het ontbijt en ik hou het maar bij twee bananen en een kopje zwarte thee. Al was een roer eitje met spek ook wel lekker geweest.

We nemen afscheid van Joel, hij is de bar man en is erg grappig…. En gaan op pad. Als we met 5 minuten opweg zijn vraag ik Bas of hij de shampoo nog mee heeft genomen. Nop! Ook zijn scheermesje ligt nog in de badkamer…. We vragen toch dan meer aan Peter of hij om kan draaien want ook mijn conditioner ligt er nog.

We gaan opnieuw op pad. Het is maar kleine 15 minuten rijden. We stappen uit en maken kennis met de gids die de dorp tour gaat geven. We mogen overal foto’s maken.

We lopen eerst naar de rijstplantage. Als ze veel water hebben kunnen ze twee keer reist verbouwen en anders 1x rijst en 1x mais, of sojabonen.

We gaan verder en komen bij de houtsnijders, ze maken hier prachtige spullen van hout. Hij legt uit de verschillende soorten hout die ze hebben. Dan kunnen we zelf even shoppen. Ik koop nog een mooie schaal en Bas vind de neushoorn erg mooi.

Als we buiten komen kijken we nogmaals naar de man de uit een hele boomstam wat aan het maken is. Om een idee te geven hoe grootvorst is zetten ze hem recht op.

We mogen met dat ding op de foto, maar ik ben vrij lang dus ze zetten een bankje ervoor dan kan ik daar op zitten. Het zoontje van de houtsnijders komt naast me zitten en word vervolgens bij me op schoot gezet. Het is echt een schatje en hij blijft ook rustig zitten en vind het prima. Zelf maken ze ook foto’s en als de hele foto sessie klaar is nemen we afscheid van elkaar.

We lopen door het dorp en hij legt alles uit over de bananenplant, erg leuk. Daarna lopen we nog over de markt en dan is de ochtend alweer om.

We nemen afscheid van onze gids en gaan op pad richting Karatu. Onderweg stoppen we nog even om te shoppen want Hies wil nog voor een tas kijken haar tas is kapot gegaan.

Dit is net als in Arusha een hele grote winkel met van alles. We lopen even rond en gaan dan verder…. Op naar Karatu. Het is niet zo ver rijden…

We komen aan bij Ngorongoro farm house, het is echt een schitterende locatie. Ze hebben een groter tuin met bloemen en verbouwen hun groente, fruit en koffie zelf.

We worden weer hartelijk ontvangen met een drankje en een koekje. We spreken van voor morgen af met Peter, we willen graag vroeg vertrekken omdat het anders heel druk is aan de poort maar hij is niet zo van het vroege weg gaan uiteindelijk spreken we af om om 6:00 weg te gaan. We krijgen de sleutels en brengen onze spullen weg.

Dan is het tijd voor lunch. Mensen eten hier zoveel nou als zelfs ik dat zeg…… Gezien de problemen met de poep eet ik heel weinig… soepje, wat rijst en spinazie…. Ik denk dat dit de eerste vakantie waarvan ik slanker terug dan dat ik weg ben gegaan…

Na het eten gaan we even aan het zwembad liggen om te relaxen, heerlijk een dutje doen. Zwemmen is geen optie want aan de rand van het zwembad zitten heel veel beien en die prikken, dus ik hou het wel even bij mijn ligbedje.

Bas gaat alvast naar de kamer en ik loop samen met Hies en Willen door de prachtig tuin. Ik merk dat mijn kennis van bloemen namen hard achteruit gaat…. Heel toevallig lopen we ook langs de giftshop. Deze is erg leuk en ze hebben hier de stoffen zebra’s die ze in het eerste hotel op bed hadden staan. Ook kopen we nog we nog een leuke armband. Ze hebben ook mooie boeken, misschien leuk voor Bas.

We douchen, frissen ons op en zijn om 18:30 gereed voor een drankje op het terras waar we de zon prachtig zien ondergaan….Het lijkt wel een roman….

Het eten is heerlijk, ik laat verse groente wolken met knoflook spaghetti, ze hebben nog zoveel meer lekkers maar dat gaat niet allemaal.

De kok komt aan onze tafel omdat we morgen ontbijt en lunch mee willen nemen en vraagt wat we allemaal willen hebben, dat is fijn want dan eet je hem ook helemaal leeg.

Bas en ik rennen nog even naar de boekwinkel want ze hadden een mooie vogelboekjes. Bas kiest er een uit en we horen de Bush baby’s weer gillen.

Hies en ik gaan vast terug naar de kamer en Bas en Willem gaan nog even opzoek naar de bushbaby, ze zien alleen zijn hoofd.

Daarna lekker slapen morgen vroeg op!

Wat heerlijk om zo jullie belevenissen mee te beleven. Volgens mij is het een geweldige reis. Geniet nog volop van al het moois en van elkaar.

Franny schotsman 2022-06-23 17:50:58

Wat een mooie dag weer! Hopelijk knap je snel op maar slanker thuis komen van een vakantie lijkt me ook wel wat ;)

Elly 2022-06-24 09:57:10

Ik leef helemaal mee in jullie belevenissen. Als ik alles van jullie heb gelezen en gezien, blijk ik toch in Holland te zitten. Groetjes:)

Jan van de Lagemaat 2022-06-24 16:04:00

Wat een prachtige ervaring om deze mensen zo aan het werk te zien, wat een kunst maakt die houtsnijder zeg. Dat je darmen zo van streek blijven moet toch echt niet prettig zijn, hopelijk is het snel over! Weer een prachtig verblijf!