Aligator jam......

Verenigde Staten, Montgomery County

Gisteren lagen om 21:00 al op 1 oor, we worden nu om 5:50 wakker maar hebben behoorlijk geslapen.
Vandaag gaan we naar shark valley en gaan we big cypres road rijden. Om 7:00 zitten we aan het ontbijt. Het is al 21 graden. Het beloofd weer een mooie dag te worden.
We zetten koers naar Tamiami trail en met 30 minuten zijn we bij shark valley. Park gaat pas om 8.30 open dus we moeten nog even 15 minuten wachten. We zijn een ieder geval niet de enige het is al behoorlijk druk.
Als we parkeer plek hebben pakken we onze camera’s en gaan lopen. Ik zie de parkranger met een grote lens lopen een zijpad in, ik roep Bas en volg haar. Bingo wel 20 baby Gators van ongeveer 5 weken oud. Wat een schatjes zijn het.
Dan hoor ik een doordringend gegrom dat zijn de alligators, wat een geluid zeg.
We lopen verder en zien erg veel vogels, schildpadden en ook de allie’s komen boven drijven. Ook vinden we nog wat kleine allies.
Rond 11:30 zitten we in de auto. Het is inmiddels 30 graden en dat is goed te voelen. Gelukkig komen de wolkjes eraan en zo nu en dan zorgen die voor iets verkoeling.
We rijden naar big cypres road. Hier rijden ook genoeg auto’s. Heel veel vogels zien we dit keer niet. Wel heel leuk een alligator met allemaal baby’s over haar heen zo leuk! Dit veroorzaakt dan ook een heuse alligator jam😱 we kennen natuurlijk wel de bear jam..... maar zoveel mensen ineens voor alie nee nog nooit gezien.
Als we de weg uit hebben gereden is het 15:00. We besluiten terug naar het hotel te gaan zodat we nog ff aan het zwembad kunnen chillen.
Daarna hebben we ons opgetut en zijn we heerlijk gaan eten bij de Texas Brazil Steakhouse. Echt een aanrader. Je hebt er een luxe salade bar met echt ook bijzondere dingen en je kan warme bijgerechten krijgen en elke keer lopen ze met een pin met vlees langs je tafel en kan je net zoveel krijgen als je wilt. Wij zijn voor de cirlon gegaan die was echt goed. De vlees obers hadden in de gaten dat wij die erg lekker vonden en kwamen steeds terug. Dat is het verschil met Nederland, als je daar naar bv een tapas restaurant gaat moet je smeken om je eten.... en hier komen ze in overvloed brengen....
Met volle buikjes gaan we terug naar ons hotel waar we weer vroeg op bed liggen maar gelijk in slaap vallen....

Prachtige dag weer zeg en een hoop wildlife gezien! Mooie foto’s weer en wat js het al warm in februari zeg 30 gradeb pff. Mooie dag morgen!

Renee 2019-02-18 11:34:11

Mooie foto’s. De nieuwe camera / lens doen het goed. Lekker temperatuurtje al. Is het nu ook al benauwd of valt dat nog mee. Geniet nog maar lekker!

Monique1968 2019-02-18 18:24:38

Mooie foto's hoor, allemaal uit de hand geschoten, zonder tripod?? Knap !! Geweldig die baby gators bovenop hun (ik denk) moeder. Geniet van jullie heerlijke vakantie. Groetjes Hoi Reny, Ja wij doen alles deze vakantie zonder statief. Tegen die tijd dat het statief staat zijn de vogeltjes weg. Ik kan er meestal niet langer dan 10 minuten mee fotograferen dan word hij te zwaar...... Groetjes Bas En Esther

Reny 2019-02-18 18:25:24

Wat leuk die kleine Gators. Mooie foto’s weer!