The big five is compleet!

Tanzania, Singida Region

Om 4:15 ging vanochtend de wekker.... doe dat was wel ff lastig om op te staan maar het is gelukt. Het kan heel druk worden in de Carter vandaar dat we vroeg erg willen! Het was nog pik donker en het hobbelde behoorlijk!
We reden dan wel als nummer7 door de gate, dat was dan wel weer tof!
Inmiddels werd het ook ligt en zagen we de mooie Carter liggen. Ook hier weer veel dieren te vinden. Ze hadden in een heel deel een gecontroleerde brand gehad die nog lag na te sissen.
Ondanks dat het hier erg koud was ging toch het dat eraf! René en Bas gingen weer staan en opzoek naar dieren. Wat grappig is in de crater is dat je hier geen giraffen kan vinden. Ook de olifanten waren wat minder hier te spotten af en toe liep er een verdwaalde...
Het is net als in de Yellowstone NP als er veel auto's staan dan is er veel te zien. Het wat geen bear jam maar een lion jam. Er lagen een stuk of 15 leeuwen, ze hadden een prooi gevangen en die waren ze aan het op peuzelen. Er liepen hyena's en wilde honden die waren aan het wachten tot leeuwen klaar waren of hun kans aan het afwachten tot zo wat konden stelen. Het was erg gaaf om te zien! Na een tijdje reden we een paar meter verder, daar lagen hippos..... heel veel hippos. En wat een ranzige beesten zijn dat zeg ze ruften en kakken van zich af in het water waar ze liggen.... met de rest. Het stonk ook... Bah.
Het werd tijd voor ontbijt en we gingen aanstalten maken om naar de picknick plaats te rijden. Onderweg zagen we dan eindelijk ook de Neushoorn! Dat maakt voor ons Big Five compleet! Wauw we hebben de big five nu gewoon gezien.....
Ook stuiterde we vlak bij de picknick plek op een leeuwin.... ik herhaal vlak bij de picknickplek. Gelukkig zag haar kop rood van het bloed, dus dat zou denk ik nou hoop ik betekenen dat ze net gegeten heeft en dus geen honger meer heeft! Lucky us!
De picknick plek was wel erg primitief en de wc helemaal, die heb ik dan maar een keer afgeslagen. De rest was wel dapper! Ontbijtbox zat vol met lekkere dingen.
Na het ontbijt gaan we verder we zien van alles langzaam rijden we naar de uitgang. We stoppen nog bij het meer, hier kunnen we de benen strenken en een beetje rondlopen. In het meer liggen ook weer hippos.
We rijden het park uit en de omgeving word heel erg jungel achtig, zo mooi! We stoppen bij een uitzicht punt waar we een foto konden maken. Er staat een hele groot groep en de persoon die staat te fotograferen heeft een stuk of 15 camera's bij zich liggen en met elke moet hij er 1 maken. Een andere gids raakt hier terecht geïrriteerd over en er instaat een heftige discussie! En er gaan er bijna twee op de vuist....Een dappere dame springt er tussen maar ook dat ging bijna fout! Ze bleven elkaar uitdagen maar uiteindelijk stapte ze beide hun eigen auto in!
Nou wat een toestand.....uiteindelijk waten we om 15:15 terug bij de lodge tijd om te relaxen. Ik heb eerst ff gauw wat gewassen en Bas is alvast wat gaan pakken. Daarna zijn we lekker gaan relaxen bij het zwembad samen met de rest.
Daan en Lisa zijn om 17:30 naar het weeshuis gelopen. De rest verzamelde zich schoon en gedousd bij de lobby.
Om 19:30 gaan we eten en het smaakte weer erg goed. Toch zijn we weer gauw moe en Bas en ik taaien als eerste af om naar bed te gaan.