Brommende Allies….

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

En dat is het net of je vakantie voorbij is als om 5:30 je wekker gaat.🙈
We gaan vroeg naar circle B Bar. Bas was hier gisterochtend ook vroeg en hij zei dat het erg mooi was. En heeft ons weten te overtuigen. Wel met de kanttekening dat we vanmiddag aan de pool mogen liggen!!

Om 6:30 zijn we er en het is nog erg donker. Met een zaklampje lopen we naar het meer… Jet is ff een stukje lopen en rond 7:00 komt er echt mooi licht in de lucht. We zien twee uilen vliegen maar het is nog te donker om ze op de foto te zetten.

Als we bij de uitkijk steiger bij het meer zitten komt de zon echt op! Vogels vliegen af en aan. We zien veel reigersoorten, de nachtreiger, kleine blauwe, grote blauwe, purper reiger. Witte reiger en de koe reiger. Er vlieg ook jonge blad Eagles en 1 van de ouders zit toe te kijken.

Ook de osprey zweeft voorbij. Het is druk vliegverkeer zo vroeg in de ochtend. Langzaam lopen we terug. De alligators zijn wakker en ook de spechten vladderen rond.

Heel veel Libelles… tis maar goed dat ik geen Libelle fobie meer heb, anders had ik er gillend rond gelopen.

Terug bij de auto zoeken we een picknick tafel en stallen we al ons eten uit. Heerlijk smullen. Net als we rustig zitten te eten komt er een groep school kinderen aan! Nou lekker dan! Weg rust!

We lopen het tweede rondje alleen net als we een stukje opweg zijn moet Hies even terug…💩
Ik loop haar toch achteraan omdat ik bang ben dat ze ons anders nooit meer vind.

Daarna lopen we stuk langs het meer. We zien twee baby Allies. Even verderop zien we een hele grote alligator. Deze ligt te grommen samen met heel veel andere Allies en dat is best heel indruk wekkend.

Bij het eind rusten we even uit en dan lopen we terug. Iemand heeft een kleine alligator en die heeft een kleine schildpad in zijn bek, heel gaaf om te zien…. Ik wil een foto maken maar die KU… camera weiger weer….

We lopen langzaam terug naar de auto. Inmiddels is het aardig warm geworden. Als we thuis zijn doen we onze zwemkleding aan en plonsen we in het water. Hies en ik dobberen een tijdje op ons luchtbed.

We beginnen we een beetje honger te krijgen en Bas gaat boodschappen doen voor de bbq. Ze hebben niet een echte bbq maar zo’n elektrische plaat wat overigens prima werkt.

Na het eten doet iedereen wat voor zichzelf. Bas en Willem zitten in de spelletjes kamer, Hies is aan het strijken en ik bewerk gauw ff wat fotootjes!
Heerlijk relaxed!

Morgen komt er veel regen dus dan gaan we shoppen!!

Lekker daggie..

Coby 2024-03-22 06:42:53

Die foto's van Circle B.... oh my😍😍😍😍😍 wat ongelooflijk prachtig, ik krijg er gewoon geen genoeg van!!!!

Caroline 2024-03-22 07:39:40

Een prachtige dag zo te zien lekker veel beessies. Ik geniet er van de lelie staat je goed Esther

Amanda 2024-03-22 09:31:23

mooie plek en plaatjes weer