Heel veel vogeltjes......

Verenigde Staten, Florida

Ondanks dat we er vroeg op staan hebben we een behoorlijk nacht rust gehad omdat we vroeg op bed lagen.

We rijden naar Sanibel waar Ding Darling zit. We zijn er om 6:45 en om 7:00 gaat de gate open. Er komt ook een andere dame aanrijden en Bas staat met haar te praten. Ondertussen worden ze beide lek gestoken door van die hele kleine kut mugjes. Ook als ik buiten kom word ik aangevallen… we spuiten ons helemaal vol met de spray maar heb het idee dat deze kleine fuckers hier niet voor bezwijken.

De dame geeft ons nog wat tips om ook te bezoeken zo ook 6 Mile Cypress Slought reserve. Dit zit een soort van op de weg terug dus houden we in gedachten.

Als het 7:00 uur is gaat het hek open en mogen we naar binnen. Het is eb en we zien veel vogels die op zoek zijn naar een visje. Ook zien we hier weer de Yellow-Crowend night heron Geelkruin kwak), kleine blauwe reigers, Tricolored reigers (Witbuik reiger), witte de kleine en de grote, roze lepelaars, witte pelikanen en nog veel meer. We rijden het rondje 2 x en bij de 2e keer zijn er toch al veel vogels weg omdat het vloed word.

Na ons tweede rondje rijden we helemaal door tot het einde van het eiland naar Captivia. Hier scoren we een soort van ontbijt. Een muffin voor Bas en voor mij eindelijk key lime pie. Lekker bakkie cappuccino en we are good te go. Ook zijn ze hier al overal bezig met kerstversiering op huizen en winkels…. Het is wel lastig met deze tempraturen in de kerstsfeer te komen, en dan zelfs voor mij!

Op de terug weg stoppen we even aan het strand, hier lopen altijd leuke vogeltjes. En besluiten we nog 1x de looproad te rijden… en weer zien we wat bijzonders, dolfijnen. Het zijn er twee en ze zijn aan het jagen. Niet goed op de foto te krijgen maar wel heel leuk om te zien.

We gaan richting 6 Mile Cypres Slought we stoppen even bij de lighthouse maar het is best druk en warm dus w besluiten door te rijden.

Als we aankomen bij Cypress Slought zien we dat de wolkjes eraan komen. Het is best warm dus die wolken zijn welkom. Dit is een gebied waar je door een Cypress bos loopt, wel weer over boardwalk anders zou je natte voeten krijgen.

We komen bij een stukje waar veel warblers zitten, dat heb ik daar geleerd. Een ranger vertelde dat. Dat waren de kleine snelle kut vogeltjes die niet stil bleven zitten. Het lukt ons, Bas beter dan mij het een en ander op foto te krijgen. Als Bas iets verder loopt zie ik een heel mooi zwart wit gestreept vogeltje dat lijkt op een boomkruipertje… de Florida versie, maar dat is het niet het is een ja ja hou je vast……., black and white Warbler! Die zag je vast niet aankomen…..

Ik denk dat ik hem er aardig op heb en ren gauw met mijn vangst naar Bas… we hadden tenslotte afgesproken dat we elkaar pas zouden informeren als we een goede foto zouden hebben. Bas vind hem gaaf en wil hem ook op de foto krijgen maar de vogel is gevlogen. We zien we een zwarten met gele kleurtjes ook heel mooi.

Stukje verder op ligt Ali in het water met haar kroost!

Verder zien we weer veel spechten en ibissen. Het is niet heel groot maar het is een prachtig gebied. Het is lastig vast te leggen op de foto hoe mooi het is omdat het heel dicht begroeid is met veel soorten planten, maar volgend=s mij had ik dat al een keer gezegd…

Als we redelijk bij het eind met een vrouw staan te praten vertelt ze ons dat op de alligator een kleintje op haar hoofd was gekropen. We hebben dat ooit 1x eerder gezien toen lagen er een stuk of 10 boven op mamma. Ik wilde dit graag goed vast leggen en besloot vast door te lopen. Natuurlijk liep ik verkeerd want ik heb richting gevoel van een garnaal. Bas zag het verkeerd gaan en was mijn prins op het witte paard en holde achter me aan om me op de juiste weg te brengen…. Zucht!

Inmiddels zaten er twee kleintjes op zo leuk. Helaas lag ze in het gras en krijg ik de foto niet zo schoon, grasjes en takjes door het beeld.

Er liggen ook nog veel kleintjes om haar heen. We hadden zelfs het idee dat er een 3e bij wilde klimmen maar die zag een lekker hapje lopen. Hij wilde een soort van sprinkhaan vangen had hem in zijn bekkie maar toch kwam die weer weg en de sprinkhaan kroop hoger het gras is. Was echt gaaf om te zien. Niet te fotograferen door het gras heen.

Na een tijdje besluiten we dan om naar de uitgang te lopen. Inmiddels is het volledig bewolkt maar dat maakt de temperatuur erg aangenaam.

We rijden binnendoor naar huis. Inmiddels is het 16:00 en we wilde bij 5 Guys een hamburger eten die zijn erg lekker! We rijden binnen door naar ons hotel en al vrij snel komen we niks meer te eten tegen. Als we door Imokolee zien we wel wat waar we kunnen eten maar ik vind het een onheil saam plaatsje.

We proberen Everglades City daar is 1 restaurant open maar om daar nou in mijn zweet/muggenspray stinkende kleren te gaan zitten vind ik ook jammer. We rijden naar Napels daar zit een 5 Guys…. Daar aangekomen moe en hongerig… dicht is maar tot 16:00 open… zucht. Nou zijn dat niet mijn beste eigenschappen moe en hongerug en als ik me dan ook nog vies voel… ik herhaal halve bus muggen spray, halve bus zonnebrand, anders gaat deze witte gloeilamp weer als een rod alam belletje naar huis en overal zand…..

5 mile verder zit er ook 1 die is gelukkig wel open. Ooohhh wat zijn de hamburgers toch lekker daar, dat was het dan ook wel weer een lein beetje waard.

We zijn om 20:00 in ons hotel. Ik ben moe dus ga douchen en slapen…. Morgenochtend bewerk ik wel wat fotootjes.
Voor morgen word er regen voorspeld dus dan gaan we lekker shoppen! En ik mag morgen uitslapen!! Woep woep! 6 uur op ipv 5 uur…. YES!

"hou je vast……., black and white Warbler! Die zag je vast niet aankomen….." Ik lig in een deuk!!!