Bok Tower Gardens

Verenigde Staten, Davenport

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Om 6:30 gaat weer de wekker en weer lig ik heel lekker… vandaag gaan we naar bok tower gardens… We zijn hier nog nooit geweest en ik ben er benieuwd. We hoeven niet over de I-4 dus geen files. Vanochtend zou de zon nog schijnen en vanmiddag zou het bewolken en misschien een beetje regen.

Bas heeft nog een beetje zijn twijfels maar heeft inmiddels gelezen dat er ook vogeltjes moeten zitten.

Iedereen eet wat en dan op pad! Files vallen zowaar mee en binnen een uur zijn we er. Bas krijgt goede hoop al hij iemand in een bos pak met een mega telelens ziet lopen… hem volgen we roept Bas.

Het is nog niet druk. De zon komt erbij en we lopen gelijk in de verbazing van de mooie bloemen die er staan. Binnen no-time zijn we Bas en Willem kwijt.

We lopen langs een vijvertje waar orchideeën staan… Echt prachtig! Daar komen we ook Bas en Willem weer tegen. Ik vraag een kaartje extra en wat geld. En we spreken af om 12:00 bij het restaurant van het park.

We komen ze vrij snel weer tegen bij een feeder. Hier zitten veel leuke vogeltjes waaronder de painting bunzing. Heel mooi kleurig vogeltje. Maar je wil hem natuurlijk niet op de feeder hebben. Het is me gelukt maar ze zijn niet heel bijzonder.

Ik geef het op en Hies en ik lopen verder. Bas en Willem blijven nog ff zitten. Ze hebben echt prachtige bloemen en de tuin is erg mooi aangelegd. Ook de bok toren is erg mooi. Soms komen we Bas en Willem ff tegen.

Om 11:30 hebben we het warm en hebben we zere voetjes en besluiten Hies en ik vast bij het restaurant te gaan zitten. We zitten buiten in de schaduw heerlijk met een hot dog en een drankje.

Om 12:00 uur komen Bas en Willem aanlopen. Hun halen ook wat lekkers en Hies en ik kijken even in het super leuke winkeltje wat erbij zit.

We rijden richting huis, maar we besluiten om nog even naar de outlet te gaan. Ik wilde graag nog een trui en Hies had nog een broek gezien. Mooi weer is het niet meer. Het is zwaar bewolkt en het lijkt of het elk moment kan gaan regenen.

Bij de outlett is het wel weer drama om een plekje voor de auto te vinden. Nou ja het drama begon al toen we de I 4 op gingen… gelijk weer in de file. Voor Bas werd het wel een dringende zaak omdat hij nodig naar het toilet moest en niet voor een plasje…

Gelukkig komt het goed en we slagen we bij de winkels waar we nog wat willen halen. Dan het drama om thuis te komen 17 Miles, anderhalf uur!

Hies en Willem zouden ons vanavond mee uit eten nemen en dus thuis gelijk onder de douche en naar Texas steakhouse. Ook hier moesten we 45 minuten wachten op een tafeltje maar dat was het dan zeker meer dan waard. Heerlijk stukje vlees en een magerita… jammie jammie!’

Thuis drinken we nog een wijntje onder de veranda, buiten regent het maar de temperatuur is prima!
Weltrusten.

Morning! Ik zit dat landkaartje zo eens te bekijken.. Jullie hebben een aardig rondje gemaakt. Fijne Pasen 🐣

Coby 2024-03-29 06:18:28

Kan maar een ding zeggen. Wat een prachtige foto's weer. Wat een mooie vakantie.

Babs 2024-03-29 07:27:10

Mooie foto's en een heerlijke margharita, wat wil je nog meer!

Caroline 2024-03-29 08:00:56

Doe mij die margarita maar........... Prachtige foto's, vooral dat kardinaaltje !