Hot hot hot...........

Verenigde Staten, Independence

Wij zijn op tijd wakken en verstekken richting Circe B Bar. Onderweg zouden we een Ihop pakken want die hebben we nog niet gehad. Bij het tanken zit een subway die heeft ook altijd lekkere ontbijtbroodjes dus we nemen er daar maar een broodje.
Als we aankomen is het vrij rustig, er is een stuk afgezet met geel lint, je mag er niet stoppen en als je wandelt daar mag je ook niet stoppen. We hebben nog geen idee waarom maar daar gaan we vast wel achter komen.
Het is heel ander weer dan vorig jaar, toen was het net droog toen we daar aan kwamen en was het best fris. Nu is het mooi blauw en het is erg warm, het word vandaag 32 graden.
We willen hier een stukje gaan lopen dus ik ruil dan toch maar mijn slippers in voor mijn nikies. Ik twijfel of ik mijn krukje mee moet nemen maar laat hem toch maar achter. Ik kan me nog herinneren dat er wel zo hier en daar bankjes stonden.
Zodra we bij het trail aankomen is ook daar een stuk afzet met geel lint. Hier zat een ...... uilen koppel me een chick. We zagen de chick niet maar uiteindelijk naar aanwijzing van vele mensen de uil (paps en mams) wel. Eigenlijk dacht ik dat ik hem al eerder had gevonden maar toen ik ging inzoomen met de telelens was het een tak met mos..... tja.....zucht.
Het is erg warm vandaag, gelukkig is er zo nu en dan wel beschutting maar het is wel zweten. We zien wel veel vogels, Bas is helemaal in zijn nopjes. Het is er ook erg mooi overal hangt veel mos. Ook komen de allies langzaam boven water om op te warmen.
Aan het einde van het pad zit een soort schuilhokje waar de wind heerlijk door gaat en het is hier heerlijk afkoelen en bij komen. Ik zit hier wel even goed en Bas loopt wat heen en weer. Als hij ergens staat te fotograferen komt er een big aan met kleintjes, echt te schattig. Ik loop er ook even heen en moeder big vind alles prima. Ik begrijp van andere mensen dat biggen behoorlijk agressief kunnen zijn, maar ze zal het vandaag wel te warm vinden om er een fuzz van te maken.
We lopen het paadje terug en zien opnieuw veel gebeuren en doen er dan ook een aardig tijdje over.
Hierna wilde we alligater allie gaan lopen maar we zien dat die voor het grootste deel is afgesloten wat wel jammer is want dat is echt een heel mooi stuk. We kunnen er wel vanaf de andere kant een stukje inlopen. Dat willen we dan ook gaan doen maar eerst maar eens kijken of we wat te drinken hier kunnen halen. We strijken even neer op de picknick plek en Bas gaat binnen kijken of er iets te halen valt. Vorig jaar waren we op maandag en dan is alles hier dicht.
Hij komt terug en neemt me mee naar binnen waar een heel mooi visetor centrum zit met airco...... Even afkoelen dus.
Daarna gaan we aan het kleine stukje alligater allie beginnen. Aan het mee in de boom zit een bald eagle met en chickie. Bas gaat een poging doen om een goede foto te maken en ik loop vast door. Ook hier zijn weer veel vogels. Ik ga rustig op een bankje zitten wachten tot Bas weer terug komt. En ja hoor daar komt hij aan met natte voeten, hij is half in het meer geplonsd en toen hij eindelijk een goede positie had voor een foto vloog de baldie weg...... zucht.
Al rij snel komen we hier bij de afsluiting. Dit pad is vernield door Irma en gaat nog dik een half jaar duren voor ze denken het open te krijgen.
We lopen terug en Bas kan in de herkansing voor de Bald Eagle...... Ik ga lekker in het visetor centrum zitten want ik ben er klaar mee voor vandaag. De wifi is hier goed dus ik vermaak me wel een tijdje terwijl Bas nog een rondje gaat doen.
Na een dik half uur word het in de airco toch een beetje koud, ik pak de tassen en ga buiten op de picknick plaats zitten en als ik zit komt Bas er weer aan.
Het is tijd weer naar Miami te rijden, dit is nog ruim drie uur dus mooie tijd om te gaan. We besluiten wel binnendoor te rijden kost een half uurtje extra maar wel leuk door alle plaatsjes.....
Om 19:30 komen we bij ons hotel aan. Hier vlak naast zit een mall dus we besluiten daar wat te gaan eten, nog 1x en lekkere dikke vette hamburger, want morgen vliegen we helaas alweer naar huis. Hij smaakt erg goed!
In het hotel pakken we onze koffers, morgen vliegen we pas om 21:25 naar huis. We hebben geprobeerd of we onze kamer langer aan konden houden maar dat was allemaal nogal lastig. We houden wat spulletjes apart zodat we ons morgen nog ergens op kunnen frissen.
Voor nu lekker slapen!

Wat een mooie laatste dag! Goede reis en over een paar maandjes weeršŸ˜„