Onze eerste SafarI

Tanzania, Arusha

Mijn laptop is zeer traag en ik kan op dit moment geen foto's bewerken.
Ook zijn de foto's in willekeurige volgorde erbij gezet........ maar beter iets dan niets!

We hebben heerlijk geslapen onder onze klamboes! Geen muggen of andere gekke beesten.....😳
Om kwart voor 8 zaten we met zijn alle aan het ontbijt wat ook prima was verzorgd. Je kon lekker een soort van omelet laten maken, er lag fruit, broodjes, prima dus.
Om half 9 liepen we naar devoorksnt van ons hotel waar we door Zeff onze gids werden opgevangen. Met zijn alle in de auto op naar Arusha NP.
Bij de ingang moesten eerst de papieren in orde worden gemaakt, en dus mochten wij daar even rondlopen!
Het duurde even maar daar gingen we, we stopte vrij snel want onze gids zag een groepje olifanten. Het was wat ver weg maar wel bijzonder om ze te zien. Meestal zijn ze in Arusha NP moeilijk te spotten dit omdat het heel dicht begroeid is.
Een klein stukje verder stopte we bij een open stuk hier liepen zebra's, waterbuffels en wrattenzwijnen. Echt heel gaaf.
Ook giraffen kwamen verderop tegen. We reden de hele ochtend rond na mooie uitkijkpunten en we kwamen van alles tegen ook veel apjes, drie soorten, Blue monkeys, Colobos aapjes die waren trouwens er mooi met hun mooie lange vacht, en Bavianen ook met kleintjes echt super schattig. De camera's draaide overuren....
Eindelijk had Bas dan ook zijn ijsvogel, in Nederland kunnen we dat ding niet op de foto krijgen maar hier is het dan wel gelukt!
Tijd voor lunch! Op de plek waar onze gids wilde lunchen zat het al behoorlijk vol, we zijn iets verder op gegaan naar het meer waar Bas, Amber en ik ook moesten opstappen voor onze kano tocht. We kregen een pakketje en hier zaten allemaal lekkere dingen in. Lekker kippetje, fruit, cakje echt van alles. Wel weer veel te veel natuurlijk.
Toen was het tijd om in de boot te stappen. Amber ging bij mij in en Bas bij de gids. We hadden nog een ander stelletje, paps en mams en twee kids. Nou daar gingen we, Bas en de gids voorop en wij erachteraan. Het gezinnetje daar in tegen maakte er een potje van. Ze knalde overal tegen aan, ook een paar keer tegen ons! We gingen naar een plek waar Nijlpaarden zaten en vanaf afstand konde we ze bewonderen. Ze maakte wel echt een heel indrukwekkend geluid. Zo hard dag Amber en ik dachten dat er 1 naast ons zat..... maar dat was niet zo. Na een tijdje te hebben stil gelegen zijn we weer terug gegaan. Amber en ik zijn er lekker achter gebleven zodat die sukkels niet elke keer tegen ons aan vaarde.
Het water is redelijk dood er zitten alleen maar algen in......kan geen vis meer in leven en ook dieren drinker niet. Je voelt het zelfs dat het water glad is.... en dan moet je uit je bootje met natte gladde slippers, dit leverde wel wat problemen op😳
De rest van de familie was ook weer terug en met zijn alle gingen we weer de auto in opweg naar het hotel. Ook nu kwamen we weer overal beesten tegen.
Wauw wat hebben wij veel gezien vandaag ze niet normaal! Bij ons hotel plofde we neer en namen lekker een drankje, het was 18:00 en de schemering komt eraan, dat betekende dat ook het vuurtje weer aan ging..... lekker hoor alles compleet! We zaten onder het stof en van alles maar we hadden geen zin om eerst te douchen en besloten om gelijk na ons drankje lekker te gaan eten.
Ook het eten smaakte erg goed! Na het eten begon de instort fase.... ik ben dan ook vast naar onze cabin gegaan, lekker douchen en slapen. Bas is nog een biertje blijven drinken met René. Ik zeg wel trusten!

Leuk verhaal.😃Geen foto's.😏

Okkie 2017-07-20 21:41:43

Foutje,niet goed opgelet.😬

Okkie. 2017-07-20 21:45:15

Geweldig wat zien jullie veel. Blijven jullie hier de hele vakantie of verplaats je je ook nog

Amanda 2017-07-20 22:12:29

Mooie foto's en fijn dat Bas zijn ijsvogeltje heeft kunnen fotograferen ;) . Klinkt als een super dag. Veel plezier!

Reny 2017-07-21 07:35:52

Wow! Wat indrukwekkend om die dieren zo in het wildte zien. Fotograferen moet toch een feest zijn hier voor jullie. Fijn dat we mee mogen kijken!