Een dolfijnen dag….

Verenigde Staten, Polk County

Onze reisverslagen op pindat worden onderweg gemaakt… foto’s zijn gemaakt met mobiele telefoon. De foto’s uit de camera’s volgen nadat wij thuis zijn op onze site. https://esthervanderzouw.wixsite.com/genieten-in-florida

Voor vandaag hebben we een relax dagje gepland. We willen vandaag naar Clearwater met de seascreamer dolfijnen spotten. En in Clearwater zit een stofjes winkel waar ik stofjes wil halen, Hies gaat voor ons een sprei quilten.

Bas gaat wel vroeg op pad! Hij is om 6:00 opgestaan en naar circle B bar gereden.

Het is nog frisjes buiten vanochtend… Ik bewerk wat fotootjes van gisteren van de Ospreys en de lepelaars….

Ome Willem en Hies ontwaken ook. We rommelen wat en maken dan ontbijtje klaar. Net als we aan tafel zitten belt Bas dat hij met 3 minuten thuis is.

Hij heeft een mooie ochtend gehad. Na het ontbijt kleden we ons aan en om 10:30 zitten we in de auto. Na anderhalf uur zijn we bij rainbows end. Onze stofjes winkel. De heren rijden door naar de best buy.

Na een uurtje halen ze ons op en we zijn goed geslaagd. Op naar de seascreamer. Parkeerplekje vinden valt niet mee. Ze gooien Hies en mij eruit.. wij kunnen ons dan vast aanmelden en in het slechtste geval kunnen wij een ieder geval met zijn tweeën. Als ik de tickets ophaal en aangeeft dat er nog twee moeten komen maar parkeerplek aan het zoeken zijn, krijg ik er code waarmee ze op een havenplek kunnen parkeren.

Ik zoek maar kan ze niet vinden. Net als ik ze bel komen ze langs rijden. Ik geef ze de code en ze parkeren de auto… alles is net op tijd geregeld.

We gaan achterop de boot zitten. Als de dolfijnen springen, springen ze achter de boot. Wat wel een nadeel is is dat je nat kan worden.

We cruisen de haven uit en gaan dan opzoek. We komen de eerste twee tegen… de boot gaat vol gas vooruit maar ze hebben er geen zin. Ook de volgende dolfijnen hebben geen zin. Nou lekker dan.

We gaan weer terug en dan dan komen we er nog twee tegen. Ze zeggen dat we het nog 1x proberen… en deze willen wel spelen in de golven van de boot. Er zijn er een stuk of 5 en zelfs mijn 100mm les is te dichtbij.

Ze volgen ons best een tijdje en het is echt super leuk. Daarna is echt tijd terug te varen want we zijn al een half uur langer onderweg.

Als we van de boot zijn lopen we stukje door Clearwater en gaan een hapje eten bij Hooters. Bas is helemaal in zijn nopjes daar.

Met volle buikjes lopen we naar de auto…. Maar o o o wat een drama om Clearwater en Tampa uit te komen zeg… we doen er twee en half uur over om in bij de supermarkt bij onze Villa te komen…

We halen wat boodschapjes en gaan gauw naar huis…. O nee eerst nog ff tanken en lucht…. En dan eindelijk… bubbels!

Dat was het voor vandaag, de laatste foto zijn bewerkte van de Osprey in de mooi Spaanse mossen en lepelaar….

WOW, die foto's van de osprey (vooral die eerste foto) én de roze lepelaar zijn geweldig !

Reny 2024-03-21 06:25:21

Wat een mooi reisverslag weer En prachtige foto's 👍

Babs 2024-03-21 08:36:02

Wauw! Wat een schitterende foto's weer! En wat super, dat we op deze manier mee mogen genieten van jullie avonturen. Heel erg bedankt hiervoor! We verheugen ons al weer op het volgende ontbijtnieuws vanuit het mooie Florida!

Franziska 2024-03-21 09:51:24

mooi uitstapje en prachtige foto's van de visarend en lepelaar.

henk 2024-03-21 11:22:14

Top foto’s 👍👍

Coby 2024-03-21 12:07:54

Het ziet er weer leuk uit!!! Nog veel plezier!! 😃👍

Okkie 2024-03-21 15:08:17

Wat zien jullie veel moois! Super, echt genieten dus. Ook voor ons, want wij beleven dit nu ook een beetje mee :-)

Franca Jasper 2024-03-22 09:18:09

Wat een heerlijk leven is het toch. Genieten optima forma!