Heel veel allies....

Verenigde Staten, Key Largo, Florida

Vanochtend zijn we weer vroeg op. Vandaag rijden we naar Key Largo via de Everglades. Ook wilde we weg door Big Cypress preserve rijden. We lopen maar het ontbijt en het is een frisse ochtend, gelukkig weten we dat het vandaag mooi weer word en lekker warm.
Het is nog een beetje donker als we weg rijden en we zien die mooie oranje bol opkomen onderweg, zo tussen de palmbomen ziet dat er mooi uit.
We moeten even zoek op de 41 naar het zijweggetje en even denk ik dat we hem zwaar gepasseerd zijn. Gelukkig zien we het Oasis visetor centrum en ik weet dat de weg daar in de buurt moet zitten..... maarrrr ipv het daar even te vragen, nee we gaan rijden. Na ruim 10 minuten denk ik toch dat het niet goed gaat en rijden we terug om het dan toch maar te vragen... het blijkt dat we 4 mijl terug moeten Rn gelukkig vinden we hem.
De tempratuur loopt nu snel op dus het dak kan los. Overal zitten mooie openingen en je ziet de cypress bomen in het water staan. Zo hier en daar wat verdwaalde vogels. Na verloop van tijd zien we ook steeds meer allies en Bas besluit dat het een leuke uitdaging is er 1 op zijn staart aan te raken. Een kleine allie dan wel. Mijn tegen sputteren helpt niet! Nou dan probeer het maar... het lukt hem en allie smeert hem gelijk in het water!! Gelukkig heeft hij al zijn armen en benen nog....
We stoppen zo vaak maar de tijd tikt door en dus moeten we even bedenken wat we doen. We willen nog naar Shark valley en het Ahinga trail lopen. We besluiten shark valley te schrappen en rijden naar het Ahinga trail. Ook dit verloopt niet vlekkeloos... maar uiteindelijk zitten we op de goede weg.
Voor we gaan lopen nemen we lekker yoghurt en wat fruit alles is een beetje lauw maar dat mag de pret niet drukken!
We beginnen met lopen en zoveel we overal hebben gezien zo weinig zien we hier. Normaal doen we twee tot drie uur over dit korte trail nu 45 min..... en dan houden we tijd over.... nu nog weer naar shark valley rijden is eigenlijk geen optie. Dan maar een keer door het park rijden eigenlijk zijn we nog nooit aan het eind geweest. Eerste stuk is alleen maar grass lands, daarna zien we steeds meer water. Aan het einde van het park is een grote marina. Op de de terug weg stoppen we zo hier en daar. Ergens anders ligt ook een dikke allie maar hier willen kajakkers hun bootje uit het water halen en dat lukt niet, vooral omdat ze een deel in het water staan en in het water zijn allies heel snel, op land niet. We vragen aan ze waarom ze hem niet weg jagen, maar dat mag niet.... dat staat in de wed... nou Bas dan was je vanochtend in overtreding. Ik moet zeggen dat ik dit wel wat ver vind gaan. Als je zo'n beest op een normale manier weg jaagt is er toch niks aan de hand... ik zeg succes met je bootje!
We besluiten nog 1x het ahinga trail te lopen en nu is het al een stuk leuker.
Dan zetten we koers naar Key Largo met een kleine 45 min zijn we bij ons hotel. We gaan lekker douchen en daarna gaan we eten bij Pilot house, dit is een soort eetcafé met glazen platen in de bodem en zie je de visjes zwemmen. Je kan ook voer krijgen en ze voeren. Zwom nog een mooie grote rog voorbij. Daarna was het echt bedtijd.

Ik ben weer helemaal bij gelezen. Wat hebben jullie veel mooie dingen/dieren gezien! Geniet nog van jullie laatste dag en voor morgen een goede reis terug naar Nederland. Groetjes, Reny