Dag 4, Sarasota, Lido Beach

Verenigde Staten, Sarasota

www.esthervanderzouw.com

Kajakken door de Mangroves

Weer regende het behoorlijk vannacht. Toen we vanochtend op stonden was het ook grijs en nat, maar volgens de weer berichten was het in Sarasota mooi weer. Hier hadden we voor vandaag een kajak tour geboekt.
We gingen op weg en ook onderweg wilde het nog niet echt vlotte met de zon. Eenmaal bij Sarasota in de buurt werd het wel een stukje lichter…… We zijn al richting de kajak tour gegaan maar hadden nog wel even tijd. We kwamen bij Lido beach en zijn hier even gaan rondlopen….en ja hoor daar kwam de zon, het trok helemaal mooi open. Ik zag een mooie grijze schelp liggen maar wat ik niet zag en Bas wel dat er ook een hele mooie sand dollar lag!! Dat is boffen die vind je bijna nooit.
Na een stukje strand zijn we naar st. Armands circle geweest en dat lag vlak bij het strand. Het was eigenlijk tijd voor een ontbijtje dat hadden we nog niet gehad. Dus een lekker ijsje was wel op zijn plaats. We hebben we heerlijk rond gelopen in de winkeltjes.
We moesten ons om 12:20 melden bij onze kajak tour die vlak bij st. Armands circle zat. We waren de eerste. We zaten nog steeds met het probleem dat we geen zonnebrand hadden en eigenlijk was een flesje water ook geen slecht idee. We vroegen waar we dat hier in de buurt konden halen. Was niet nodig, hij had nog wel zonnebrand en hij had ook wel water voor ons. Nou dat was super geregeld! Goed insmeren…. Alleen de benen…ach die verbranden toch niet??
Met een groepje van 12 kano’s gingen we op pad. Eerst een stukje het open water op. Opzoek naar dolfijnen en manatees. Deze waren helaas niet te vinden. Wel zaten er veel aalscholvers en eentje liftte er mee op de kano van bas….. Daarna gingen we door de mangroves dit was echt schitterend. Eerste stuk vaarde we redelijk voorop maar we zijn daarna achteraan gaan varen en lieten de groep een beetje weg dwalen….. Ondertussen begonnen onzen benen best een beetje te branden en die hadden we dan ook niet ingesmeerd. Af en toe hingen we ze een beetje in het water konden ze afkoelen….
Na ruim 2 en half uur waren we weer aan land…..met echt knal rode benen die waren goed vervitkt! Bas zijn hoofd was ook behoorlijk rood, ik had gelukkig een petje op gehad. Hier hadden we natuurlijk wel honger van gekregen en dus zijn we terug gegaan naar Armands circle. Vanochtend hadden we hier een leuk restaurantje gezien waar we wel wilde eten. Het was best een chique ding maar wij zagen er niet op en top fris meer uit… ook de prijzen waren behoorlijk $50,- voor een hoofdgerecht. Daarnaast zat een soort eet café waar ook een man beetje Hawaï muziek aan het spelen was, echt een leuk sfeertje….. Dus zijn we daar gaan eten. En het was erg lekker.
Daarna reden we terug naar huis we moesten nog een stukje rijden. We stopte nog even bij een haven waar een heel mooi groot beeld stond….. Hoe meer we richting Crystal River kwamen hoe slechter het weer werd. Tot aan Tampa was het het goed en daarna begon het zelfs te regen en moest de kap dus weer dicht…..tja dat gaat alleen niet op de snelweg zeker niet als de vluchtstrook is afgesloten wegens weg werkzaam heden…. Gelukkig was er snel een afslag en kon de kap dicht.
De beentjes deden goed pijn en waren aardig verbrand. We zijn gestopt bij Wallgreens om er iets voor te halen. Nou kan je in Amerika vrij veel geneesmiddelen vrij zonder recept halen. Ook voor onze pijnlijke vervikte benen hadden ze wat. Hier zat wel het een en ander aan Cortisone in….en voor de gene die dit kennen weten wat dit doet….. Buiten hebben we gelijk de benen even gesprayd…..goed veel wat ze waren echt goed verbrand.
Rond 21:00 uur waren we thuis. De muntjes waren behoorlijk op! Zijn lekker gaan douchen en naar bed. Natuurlijk wel de beetjes weer flink in gesprayd…. Morgen moeten we vroeg op want dan gaan we met manatees zwemmen.