Gekke stenen

Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Dag 6 16-10 Vernal - Bryce
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

We hebben geen wekker gezet maar zijn op tijd wakker. Dat is ook niet zo gek want om 20:30 ging gisteren het lampje uit.

We hebben heerlijk geslapen en zijn om 6:15 gewassen en geschoren… om 6:30 begint het ontbijt maar we gokken het er vast op. Gelukkig kunnen we terecht. Voor Amerikaanse begrippen is het een behoorlijk uitgebreid ontbijt en vooral de verse cinomonroll smaakt goed!

Om 6:30 rijden we weg richting fantasy canyon. Het begint al licht te worden en we gaan misschien nog een staartje van de zonsopkomst mee pakken, was het niet de we de eerste keer er gewoon voorbij zijn gereden. En dat lag niet aan het mega grote bord wat langs de weg stond.😇

Na te ver te zijn gereden, moesten we een stuk terug maar toch gevonden! Het is heel apart, hele gekke vormen. We lopen een tijdje rond. Het is een heel klein gebiedje maar je kan je er goed twee uur vermaken.

Als we weg rijden besluit ik daar ff naar de wc te gaan. Dit zijn van die wc’s waar je niet kan doortrekken maar vaak wel prima. Nou ging er alleen op de wc deur dat je moest op passen voor rattelslangen…. Tja het is dat ik echt nodig moest 💩. Natuurlijk dan maar wel ff in de pot kijken en ik kan je vast vertellen das niet smaakvol…. Maar geen slang!

We gaan richting Bryce en we komen langs een natuurgebiedje met veel vogels. Onder andere zien we heeeelll veeelll kraanvogels. Maar ook reigers, ibissen en veel roofvogels, wel allemaal bange poeperts.

We hebben een lange weg te gaan. We komen door de meest kneuterige plaatsjes en vervallen plaatsjes. Het is schitterend weer en de omgeving is zoals altijd prachtig.

Rond 16:30 komen we bij ons hotel in bryce. We checken in en vragen tot hoe laat het restaurant open is. We kunnen tot 21:30 terecht dus dat moet goedkomen.

We rijden door Bryce NP en ik vind het er altijd erg mooi. Het is nog een beetje vroeg voor de zonsondergang dus we rijden het park in omhoog en stoppen hier en daar. Het licht valt mooi omdat de zon al wat lager en achter ons staat.

Maar ja…. Dan vliegt de tijd en ben je bijna te laat voor de zonsondergang….. we pakken nog wel een vleugje mee…..

We rijden terug naar ons hotel, we gaan bij ons hotel eten want ik heb gehoord en gelezen dat de steaks daar goed moeten zijn.

We moeten even wachten, maar dan is het onze beurt. We worden alleen bij andere aan tafel gezet en daar hebben wij niet zo veel zin in.

De onvriendelijke dame die ons de tafel wees deed behoorlijk moeilijk. Gelukkig was de een andere jonge uit bediening wat vriendelijker en gaf aan dat het geen probleem was.

Het duurde niet lang en we hadden een tafel voor ons zelf! Het eten is echt heel lekker! Dus dat was het meer dan waard!

Ja en dan is het bijna 21:30…. Zwaar bedtijd! Morgen geen wekker!!

Ik liep achter met lezen. Wat hebben jullie al veel dieren gezien. Jaloers op. We zijn nu 3 weken in Colorado / Utah en hebben alleen maar dode dieren langs de weg gezien😢. Veel plezier!

Monique van Aanholt 2023-10-17 06:23:19

Mooie foto's! Ik heb fantasy canyon in mijn Google documents gezet, misschien gaan we daar wel naar toe (mei 2024). Bedankt voor de tip :) Groetjes,

Reny 2023-10-17 07:24:10

Wat een prachtig landschap!

Antoinette 2023-10-17 09:09:38

Wat is amerika toch mooi mijn zijn verschillende natuur. Prachtig

Amanda 2023-10-17 10:11:40

mooi! alweer

heel 2023-10-17 10:18:41

Wauw wat hebben jullie al veel gezien ..En die stenen zijn wel heel bijzonder zeg .. Liefs Jaap en Aafje

Aafje 2023-10-17 11:36:52

Goh, Fantasy Canyon, daar had ik nog nooit van gehoord. Wat een bijzondere vormen! Bryce blijft prachtig, vooral met die zo'n erop.

Marjon 2023-10-17 14:12:19

Inderdaad, mooi! Alweer.. zó mooi!

Coby 2023-10-17 18:40:35

wat een mooie fotos en fantasy Canyon ziet er heel mooi uit. Had er nog nooit van gehoord. De fotos van de zonsondergang in Bryce zien er mooi uit. We wachten weer op de rest van jullie super mooie fotos. Liefs Willem en Hies