Op het water

Verenigde Staten, San Mateo County

Dag 15 25-10 Monterey
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Vanochtend hoeven we pa om 9:00 op de boot. Dus we kunnen uitslapen. We halen kopje thee bij de lobby en een bananenbroodje bij de pomp.

We zitten lekker buiten en zo vroeg is het al heerlijk weer. We lopen naar de boot vanaf ons hotel is dat maar 10 minuten. We besluiten dit keer maar eens een pilletje te nemen. De laatste keer ging het net goed. De golfen op zee zijn nogal heftig.

We staan heerlijk in het zonnetje te wachten tot we aan boord mogen. We gaan voorop de boot zitten en varen rustig de haven uit.

We komen opeens tussen de dolfijnen, ruim 300 springen om de boot en zwemmen er onderdoor. Ze maken hele leuke geluidjes en komen echt overal vandaan. Ze gaan zo snel het is onmogelijk om er een goede foto van te maken.

Als we verder gaan komen we een groep Risso dolfijnen tegen. Deze zijn wat groter en hun hoofd lijkt een klein beetje op het hoofd van een Beluga.

En natuurlijk walvissen, veel walvissen. Soms ver weg en sommige heel dicht bij! Het zijn prachtige bultruggen. Elke keer verbaas ik me weer hoe groot ze zijn. We zien er zelfs 1 heel in verte springen.

We hebben geen last van de golven maar het was ook niet zo heftig als de laatste keer. Als we weer aan land komen gaan we opzoek naar een clam chowder. Ook nu zitten we heerlijk op het terras.

Daarna lopen we richting de pier. We zien veel zeehondjes en zeeleeuwen maar eigenlijk hopen we een otter te spotten. We struinen de pier af maar helaas.

We willen ook nog 17mile drive rijden. Bas gaat de auto halen dan wacht ik met de fototassen bij de pier. Ik sleep alles nog een stukje mee en loop nog een klein stukje de pier op. En dan…. Wat komt eraan zwemmen…. Ja hoor een otter gauw de camera uit de tas… hij komt aan zwemmen en zwemt gelijk weer weg ik. Ik hol met zware k… tassen erachter aan en de camera op mijn buit en mijn jas heb ik ook nog ergens.

Net voor het einde van de pier stopt hij en legt zich vast is kelp. Heel leuk om te zien. En dan….. gaat de telefoon; Bas; “waar ben je nou” (ik zou klaar staan natuurlijk) “er ligt hier een zeeotter” Dat was een goed excuus en Bas komt op zijn kleppertjes er aan hollen.

Na een tijdje de otter te hebben bekeken gaan we verder. We rijden 17 mile drive langs de kust… er staan werkelijk waar schitterende huizen! Franca, ik zou hier ook zeker kunnen wonen!!

Als het donker begint te worden haken we af. We gaan op zoek naar een 5 Guys. Die hebben heerlijke burgers en zie je vooral in Florida. Maar ook hier in Monterey hebben ze er 1. Als Tom Tom ons de weg wijst en de eindbestemming is bereikt kijken we nogal verbaasd…. Geen 5 Guys😫. Maar gelukkig als we het hoekje om draaien… zit ie er toch!!

Met volle buikjes en tonnetje rond gaan we naar het hotel. Bas wil vanavond al vast 1 koffer inpakken, morgen is onze laatste dag. We gaan dan naar Sam Francisco.

Ik ben er helemaal klaar mee voor vandaag en ga lekker slapen!

Heerlijk zo'n zonnige dag. Het heeft hier de hele dag geregend ! Brrrrr

AnJos 2023-10-27 21:30:56

Wat weer een prachtige dag. Heb er weer van meegenoten

Amanda 2023-10-27 21:35:27

We zien dat jullie het weer enorm naar je zin hebben gehad! Jullie absolute favoriete vakantiebestemming. Dank voor het ‘meereizen’ en meegenieten van deze mooie reis. Tot snel!

Jan & Coby 2023-10-28 07:01:22

Wat gaaf al die dolfijnen om de boot en de foto,s van Monterey. Ik had op slag heimwee! Ben benieuwd naar alle andere foto,s.