Dag 18 Moab, Raften

Verenigde Staten, Dearing

All on board

Vandaag gaan we raften, nou je we denken dat het meer floaten word. Wel zagen we gisteren dat je onderweg ook de Colorado in mag om te zwemmen. Wij gaan met alle kiddies de oudjes blijven thuis🤣.

De zon staat alweer de stralen aan de hemel.... wij slapen voor ons doen uit en gaan om 9:30 naar het ontbijt wat hier in het Best Western echt prima is geregeld.
Om 10:30 staan alle kiddies bij elkaar alle spullen gaan bij papa bear in de tas and then Lets get This show on the road.....

Bas heeft er eigenlijk niet heel veel zin in en Amber heeft ook een beetje haar bedenkingen.... Als we daar aam komen krijgen we een mooie waterfles die we na afloop mogen houden die we kunnen vullen met water. Ook onderweg kunnen we deze nog vullen op de boot. Ook krijgen we allemaal zwemvesten.

We gaan met boesh een heel eind langs de Colorado en daar moeten we dan uitstappen en ons zwemvest aantrekken deze word nog eens extra strak aan getrokken door 1 van de gidsen maar ik doen hem stiekem weer ff wat losser. Bas en Ruben hebben een kindervest gekregen, dus die krijgen een andere.
Dan begint de safety brieving en vooral Lisa word niet goed... Ik zeg nog tegen haar joh hij maakt het allemaal veel spannender dan het is maar ja dat zei ik in Yosemite ook en toen ging uitgerekend ik nokkie nokkie.

We krijgen een gids en boot toegewezen en we zitten samen met vier Italianen in de boot. Eigenlijk hebben we er 1 te veel, maar ik vind het niet leuk als we worden opgesplitst.. dat zeg ik redelijk duidelijk in het Nederlands. Nog geen minuut later begint de gids tegen ons in het Nederlands te lullen, What the fuck.... das leuk. Zijn moeder die Esther heet ( moet een hele leuke moeder zijn) komt uit Nederland maar hij is hier geboren en ze wonen in the USA in Salt Lake city.

Nou we mogen allemaal de boot in en dat is wel fijn want we staan weg te fikken in de zon. Gelukkig hebben we gisteren allemaal hele leuke petjes gehaald.....🥳. Onze Gids heet Josh, het eerste wat we achter moeten laten on the beach is onze grace.... O jee nou die heb ik volgens mij in Apeldoorn al achter gelaten.

We zitten uiteindelijk allemaal in de boot en gaan op weg. Hij verteld toch dat we wel een paar rapids gaan krijgen niet heel heftig maar we moeten dan wel met zijn alle peddelen. We krijgen er 1 voor de lunch en na die rapid mogen we het water in..... nou is mijn vraag hoe kom je in hemelsnaam weer op de boot, ja ja hij gaat je uit het water trekken op de boot. Ik zeik bijna gelijk in mijn broek van het lachen en denk succes daar mee, je krijgt mij nooit uit het water en dan hebben we Rubje nog en Leroy dat zijn ook flinke knapen, ik denk dat hij met een hernia naar huis gaat.

De eerste rapid was niet spannend gewoon erg leuk. Daarna gaan we bijna allemaal het water in, Mandy blijft in de boot, dus aan haar de taak wat foto’s te maken. Omdat alles nat kan worden en dat is het inmiddels al heb ik alleen mijn mobiel mee, daar zit een waterdichte case om en Bas action cam ook daar zit een waterdichte case om.
Her water is heerlijk koel en dat ik echt lekker met de warmte. Nou had ik eigenlijk bedacht dat we met de lunch zwemmend aan de kant konden maar niks is minder waar we moeten allemaal weer de boot op. Lisa en Amber trekt hij als twee veertjes uit het water, ook de twee Italiaanse dochters zijn zo het water uit. Dan trekt hij Bas het water uit ook dat gaat nog redelijk soepel maar dan ben ik aan de beurt.... O My God, daar was niks charmants aan. Bas trekt Ruben uit het water en Lisa en ik vragen ons af of we ons zorgen moeten gaan maken.... in Death Valley hebben ze een deel van de nacht al sterren liggen kijken op de golfbaan en nu liggen ze boven op elkaar te spartelen. Leroy moet ook nog aan boord en ook dat gaat niet heel charmant. We lachen onze helemaal slap en ook de gids kan er gelukkig nog om lachen.

We meren aan en mogen van de boot, we hangen onze zwemvesten te drogen en we zijn ook zelf drijf nat natuurlijk. Maar goed met dit zonnetje droogt het snel.
De lunch smaakt heerlijk, lekkere hamburger en je kan hem zelf samenstellen. Iedereen heeft het goed naar zijn zin. Ook Amber en Bas vinden het erg leuk, ondanks dat ze in het begin twijfels hadden. Lunch duurt niet heel lang en we moeten ook allemaal nog even plassen al had Leroy daar andere gedachte bij.

We gaan allemaal weer in de boot. Josh verteld vol trots dat hij een zwembroek heeft van de Hema, heerlijk jong is het. Dam gaan we op weg naar onze tweede rapid deze is best aardig. We moeten precies doen wat hij zegt, we hebben het idee dat we recht op een rots afgaan en net voor inpackt moeten we peddelen. We gaan door een behoorlijk sloot water maar we gaan als echte schippers erdoor heen. Dan krijgen we weer een rapid ook hier slaan wij ons goed doorheen, Josh is trots op ons en zegt dat wij de best ever zijn..., ha ha ha, natuurlijk geloven wij hem!

Dan mag er weer gezwommen worden, er komen paar kleine rapids en als er goed word geluisterd mogen ze daar zwemmend door. Bas, Ruben en Leroy duiken als echte zeehonden gelijk het water in. Wij meisjes wachten nog even af en ik twijfel even of ik hem dat weer aan moet doen dat hij mij uit het water moet vissen. Bas heeft de action cam mee genomen in het water en als we ze kwijt zijn zoeken we gewoon maar een stok die uit het water steekt. Drie bleie eien in het water. Golvend gaan ze door de kleine rapids. Zo af en toe krijgen ze volgens mij een plens water binnen, maar ach er zijn er maar weinig die kunnen zeggen dat ze uit de Colorado hebben gedronken.

Het word toch wel warm en Lisa, Amber en ik springen er toch maar weer in. Ik informeer nog ff bij Josh of hij mij het water weer uit krijgt..... hij begint te lachen, natuurlijk lukt dat. Wij springen het water in en het koelt weer heerlijk af!

Voor de laatste rapid moeten we allemaal weer de boot worden ingehezen en dit levert hilarische momenten op. Gelukkig staat het op film. Bij de laatste rapid staat iemand boven op de rots te fotograferen, altijd leuk natuurlijk al denkt Bas daar anders over.

De boot gaat aan land en wij eruit het zit erop. We vonden het allemaal erg leuk en we vinden het jammer dat het klaar is. De Italianen die ij ons in de boot zitten willen graag nog een groepsfoto, erg leuk idee. De jongelui wisselen info uit zodat we de foto’s van elkaar kunnen bekijken.

We stappen de bus in en gaan weer terug naar Moab. In de bus krijgen we zelfs nog een ijsje. Vanaf Moab Adventur centrum lopen we zo terug naar het hotel waar we heerlijk het zwembad in knallen. De oudjes zijn nog niet terug, die zijn waarschijnlijk ergens lunchen ofzo. Het duurt niet lang voor ze eraan komen lopen.
Wij gaan het zwembad uit even rlaxen en gaan dan opzoek naar wat te eten. Eerst lopen we natuurlijk even naar de ijswinkel waar de foto’s te zien zijn van het raften. Voor een leuke $50,- kan je deze 17 foto’s kopen. Ze worden op CD gezet en ik vraag of hij ze ook wil mailen, dat is gelukkig geen probleem.

We eten wat bij Zax en gaan dan terug naar het hotel. Ik had eiegnlijk nog in gedachte naar Arches te gaan maar de muntjes zijn op. We pakken vast 1 koffer in voor de terug reis. Morgen rijden we naar Vegas en dan gaan we naar huis.

Wat is dit een leuk verslag!!

Marian Gootzen 2019-08-11 18:07:05

Ik ben er lekker voor gaan zitten... Heerlijk om het allemaal weer te lezen... Erg leuke foto 's... Weer een ervaring erbij....

Inge 2019-08-11 18:27:52

Esther echt waar....Ik lig in een deuk! Ik zie jou al helemaal aan de rand van de boot hangen met 1 been erin en 1 been eruit.