Canyons, vrouwen en drank….

Verenigde Staten, Kanab

Dag 7 17-10 bryce - kansb
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

Ondanks dat het gisteren een latertje was (21:30) zijn we toch om 6:00 wakker. We hebben weer heerlijk geslapen.

We staan op, kleden ons aan en gaan op pad. West nog ff bryce in voor de zonsopkomst…

Dan rijden we richting Kanab. Tom Tom geeft twee opties en we kiezen voor de langste… deze blijk door te steken over een onverharde weg. Ondanks dat er 4x4 geadviseerd staat nemen we hem toch en het is een prima weg.

We komen er twee sukkels aan in een pickup door de bocht scheuren. De eerst geldig al door de bocht heen en de tweede had er een trailer achteraan hangen die vloog zowat bij ons door het voorraam, we schrokken ons beide helemaal een hoedje…

We zijn om 11:00 in Kanab, we kunnen nog niet in checken maar dat kan 24 uur. Had ik al gezegd dat het heerlijk weertje is… Kanab hebben we in 2003 en 2005 geslapen toen was het niet veel…. Nu is het een erg leuk stadje geworden het doet een beetje denken aan Springdale en Moab alleen zijn hier de hotels veel goed koper. We hebben hier nu een hotel voor €50,- per nacht Incl. ontbijt. Ik moet wel zeggen het hotel is oud maar voor 1 nachtje zo prima.

We, nou ja ik neem een ijsje bij de plaatselijke ijssalon en heerlijk in het zonnetje eet ik die op. Dan rijden we naar Grand Canyon Noord ingang. Helaas is de bijweg gesloten en heb je alleen het punt bij de lodge. Het is heel erg hazy wat het uitzicht belemmert maar maak het zeker niet minder mooi.

We lopen het stuk langs de rand en bij het klimmen moeten we zo nu en dan ff uit hijgen. Hier zitten we op 2500 meter en dat merk je al gauw… het heeft absoluut niet met onze conditie te maken want wij zijn in top conditie😇🙈.

We komen aan de praat met een ouder stelletje… en Amerikanen praten niet graag over politiek, nou ja wel met ons, maar zodra er andere Amerikanen aankomen gaan ze zachtjes praten….

Na ruim 2 rond te hebben gelopen lopen we terug naar de auto…. We rijden terug naar Kanab maar gaan eerst nog een zandweg in. Aan het einde is een uitzicht punt. Bas ziet iemand lopen en vraagt hoever het lopen is… 160 meter, dat moet nog wel lukken.

Hier zie je eigenlijk het beginpunt van de grand canyon. Heel grappig. We lopen het hele eind weer terug.

Er lopen bizons op de vlakte… eentje heeft de kolder in zijn hoofd en gaat als een malle tekeer!

Als we terug zijn in Kanab zien we een restaurant met een terras, hier eten we een burger en nemen we een drankje…. Heerlijk zo buiten in het zonnetje. Als toetje neem ik de Key lime pie, om alvast in de Florida sfeer te komen voor Maart volgend jaar!

Bas wil ff de auto wassen hij ziet er niet uit! Je ziet niet eens meer dat hij wit is. Kort wasbeurtje, snel doekje en een stozuigertje erdoor en hij lijkt weer als nieuw.

We gaan naar ons hotel, frissen ons op en hebben zo nog wel zin in een drankje. Nou heeft Utah hele aparte wetten omtrent drank. Je mag wel meerdere vrouwen hebben, dus het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik denk alleen als mannen meerdere vrouwen hebben ze ook meer drank nodig hebben hier mee om te kunnen gaan.🙈😇

De man bij de “bar” gaf ons aan dat als wij buiten een drankje nemen wij ook wat te eten moeten bestellen anders mag jij geen drank schenken. Hij raden ons aan 5 mijl verder te rijden, dan ben je in Arizona, andere staat andere wetten, en net over de staatsgrens zit een bar.

Wij die kant op… en je raad het al gesloten op maandag en dinsdag. Ik heb nog een halve fles wijn en Bas haalt blikje bier en we gaan op het zitje voor ons hotel zitten… ook gezellig!!

Om 20:00 begin in aan dit verslag maar om 20:30 gaat mijn lampje uit! Morgenochtend (nu dus) maakt ik het wel af!

Weer een prachtig verhaal wat genieten weer

Amanda 2023-10-18 16:45:09

mooi plekken en gelukkig lekker weer. veel plezier verder.

henk 2023-10-18 17:02:03

Wouw wat een landschap daar. Ik snap wel hoe de obesitas is ontstaan in USA. Als je dat eten ff volhoud daar kom je na een paar maanden tonnetje rond terug. Dat wordt afzien straks, haha. maar geniet nu het kan. Have fun.

Jan en Coby 2023-10-18 17:03:44

Heerlijk weertje zeg. Wij hebben daar ook al eens een paar wild overstekende bizons vlak voor de auto langs gehad!

Teun Jasper 2023-10-18 17:41:14

Ziet er allemaal heel mooi uit! Lekker verder genieten samen ☀️🥂😘

Daniëlle 2023-10-18 22:21:45

Ziet er weer mooi uit. Veel plezier.

Okkie 2023-10-19 14:26:08

Wat een prachtige dag en foto's!