Dag 7 Naar het volle Lake Manyara

Tanzania,

Ik die mijn ogen open en ik zie mijn 8 benige zwarte vriend op de witte dekens lopen. Hij is nu nog groter dan toen hij in de nok van tent zat…. Ooohh nee hij komt naar mij toe rennen…. Bas Bas Bas…. En toen werd ik gelukkig wakker.

Nou gelukkig het was donker en ik moest rennen naar de wc. Tja wat dat betreft hebben we geen geluk met de maagjes. De komende 3 uur breng ik op en af door op het toilet!

Als we in de ochtend wakker worden voel ik me niet heel fijn…. Maar ja daar gaan we ons gewoon overheen zetten.

Bij het ontbijt willen ze ons weer volproppen. Je krijgt een bak met fruit, ja kan een eitje laten maken, bacon, worstjes, en dan nog toast met van alles, mensen zoveel krijgen wij niet op! Ik zeker niet. Ik neem banaan en droog toast en een bakje yoghurt meer niet…..

Om 8:30 lopen we naar de lobby hier kunnen we nog even internetten en dan komt Peter eraan. Lunchboxes gaan mee en dan gaan we opstap. We verwachten maar niet te veel van vandaag gezien de huidige situatie van het park.

Als we net het park binnen rijden zien we een verdwaalde hippo. Hij ligt lang uit en er zit geen beweging in. Ook zijn oortjes bewegen niet en volgens mij zie ik hem ook niet ademen. Ik denk dat hij niet meer leeft. Nou ja als hij er op de terug weg nog ligt weten we dat zeker.

Ondanks dat het park heel erg veranderd is zien we toch wel het een en ander. We zien voor de buffel goed die hadden we wel gezien maar niet zo goed. Ook de bei eter en ik krijg zowaar Puma goed op de foto. We zien hele kuddes olifanten maar ook een grote groep giraffen er staan er 7 bij elkaar!

Als we bij de uitspring komen is inderdaad de steiger zo goed als weg en geen vogel te vinden…. Heel bizar.

Op de terug weg loopt voor ons op de weg een hele grote groep bavianen heel mooi om te zien! We komen ook nog klipdassen tegen dus al met al niet te klagen.

De wc’s zijn hier prima. Oud maar schoon en netjes, nou ja voordat ik geweest ben…. Nee hoor natuurlijk laat ik ze weer netjes achter.

Om 17:30 zijn we weer terug. We gaan ff lekker douchen dat frist altijd weer op en gaan dan eerst een borrel doen. Ik ruil echter wel mijn wijn in voor cola, dat schijnt te helpen….

Daarna gaan we eten. Er staat een heerlijk buffet. Ik neem alleen wat rijst aardappeltjes en salade, wat overigens wel lekker smaakt.

Onze gids komt er aan lopen met twee andere gidsen, die komen ook eten. Eerst hadden we hem niet herkend omdat hij normale kleren aan had….

Weer even bijgelezen. Wat ontzettend vervelend dat je maag van slag blijft, daar sta je niet op te wachten. Maar wat jullie allemaal zien master en junior Spotter.....WAUW!! Wat moet dat indrukwekkend zijn.

Caroline 2022-06-22 07:48:18

Heerlijk om iedere ochtend met jullie verslag te kunnen beginnen. Lijkt net of we met jullie mee op reis zijn. Hopelijk snel geen last meer van je maag. Veel plezier verder!

Nicole 2022-06-22 08:26:19

Hallo luitjes, Werd er door Jan S op gewezen dat ik hier jullie reisverslag kan lezen. Leuk en wel humor😂. Hoop dat de kurken er nu inzitten, er zijn er genoeg beschikbaar met al die 🍷. Groet uit Twello