Samen opwarmen met de Manatees

Verenigde Staten, Blue spring state park, Florida

Natuurlijk waren we vroeg wakker.... om 5:00 was het echt gedaan! Opzich kwam het mooi uit, we wilde vroeg weg want we willen naar Blue spring state park. Het weekend heeft centraal Florida last van een kou front en daarom komen de manatees de spring in zwemmen om warm te blijven. Het zal zo' n 16 graden worden. Tijd voor Florida people om handschoenen, sjaals, mutsen en moonboots aan te trekken. Voor ons is het goed te doen wij zijn de freezing cold gewend!
We kwamen na3 uur en 30 min rijden om 10:15 aan bij het park het was echt mega druk zo druk had nog nooit zo druk gezien. Bij de ingang stond de manatees count op 179 nou dat zag er veel belovend uit!
Daar aangekomen zagen we dat er een markt was er waren dus ook heel veel locals dat maakte het druk. Gelukkig heb je geen last van de mensen kan je gewoon kijken en de boot over de sint johns river hadden we al geboekt.
Bij het eerste uitkijk punt zagen we eigenlijk maar een paar manatees liggen, dat was ff een afknapper we hadden verwacht dat de spring vol zou liggen. Gelukkig blijft Bas hier altijd erg positief onder... NOT!
We vroegen het aan een parkranger en die zei dat we helemaal naar het begin moesten lopen daar lagen de meeste en dat er heel veel nog aan komen zwemmen. Inderdaad hier lagen er een stuk meer zeker 100 en er kwamen er steeds meer binnen zwemmen, grote en ook veel kalfjes. We kunnen hier beide wel de hele dag naar kijken!
Rond een uurtje of 12 hadden wij ook wel iets een koude neus gekregen en luste we wel iets lekkers. Met lekkere hotdog en warme chocomelk kom je dan een heel eind! Om 13:00 moesten we de boot op dus we hebben even wat extra kleren aangedaan meestal is het op een boot wat kouder.
Dit is zo'n leuke tocht altijd, het gebied is erg mooi Rn met een beetje geluk zie je heel veel vogels en misschien ook een alligator! Op de boot kregen we ook nog dekentjes uit gedeeld dus het was lekker warm. De tocht duurt 90 min maar het is 2 uur geworden er waren zoveel vogels te zien. Ook zagen we nog een paar allies maar ze lagen wel erg in het gras.
Na de boot liepen we nog een rondje bij de Springs waar er nu echt veel lagen en zetten daarna onze stoere auto aan richting Orlando waar we vannacht slapen. Het is een klein stukje rijden en waren zo bij het hotel. Op een of andere manier zag het hotel er een beetje fout uit maar goed tis maar voor 1 nachtje!
Na een warme douche zouden we naar Disney Spring gaan hier zit een mooie grote bios waar Bas graag heen wilde. Bas heeft altijd wat moeite om de fotoapparatuur achter te laten en ik heb geen zin om daar met twee zware rugzakken te slepen... en ik weet ook niet of ik de auto zo'n goede plek vind! Ik had hem net overtuigt staat er op eens een vreemde man in onze kamer 😳😳 dat was best even schrikken, ook voor die man die had net deze kamer toe gewezen gekregen hij liet zijn papieren ook gelijk zien en inderdaad zelfde kamer nummer!
Bas heeft gebeld met front desk maar die waren niet echt onder de indruk!
Toch de spullen laten liggen en opweg naar Disney. Hier zaten allemaal leuke eettentjes dus dat gaat wel goed komen eerst maar even bij de film kijken, het was 19:15 of 22:15 nou die laatste werd mij veel te laat en de eerste was wel al snel..... We hebben besloten het niet te doen er ergens op ons gemak wat te gaan eten. We zijn terecht gekomen bij een blues café. Wachttijd was 40 min dus zijn we daar eerst aan de bar wat gaan drinken. Dit was buiten maar overal stonden heaters dus het was goed te doen. Na 40 min konden we aan tafel we zijn in de loop van de jaren heel wat wijzer geworden en hebben het voorgerecht gedeeld wat in Amerika trouwens ook niet raar is hoor. Daarna een lekkere burger en toen zaten we prop vol!
We hebben nog een rondje gelopen om het eten te laten zakken met een stop bij de Pandora winkel😜en daarna terug naar het hotel.
Konden we onze kamer niet in!! Echt What the fuck!! Wij naar de front desk moesten we ons nog gaan verdedigen daar ook zelfs Bas werd daar pissig en meestal ben ik de gene die gauw boos is! Uiteindelijk konden we onze kamer op en zijn we als een blok in slaap gevallen!!

Ik zou een ander hotel opgezocht hebben denk ik. Als het niet goed voelt wegwezenweer mooie fitis en films.

Amanda 2017-01-29 18:03:09

Ziet er weer leuk uit!! 😃👍

Okkie 2017-01-29 18:39:59

Heerlijk weer zo'n vakantie ! Geniet ervan!

Antoinette 2017-01-29 19:06:24

Wat een heerlijke dag weer, mooie foto's Veel plezier verder, lees hier wel mee :)

Ina 2017-01-29 20:51:22

Geweldig zo veel manatees te zien. Heerlijke dag, op het hotel na dan ;-( Een hotel kun je beter maar even goed checken ook al is het maar voor 1 nachtje. Holiday Inn hotels zijn over het algemeen wel mooi en schoon. Spreek uit ervaring, wij hebben ook eens hotel geboekt wat erg tegenviel. We zijn toen gelijk weer weg gegaan en een ander hotel gezocht.