Swamp

Verenigde Staten, Sarasota, Florida

We hebben heerlijk geslapen en weer aan een stuk door! We zijn rond 7:15 wakker en staan langzaam op. We pakken onze spulletjes en nemen ontbijtje wat klaar staat.
Na een half uurtje rijden komen we aan bij corkscrew park (http://corkscrew.audubon.org/ ). Er zit een mega grote parkeer plaats bij met apart een parkeerplaats voor bussen, nou ze verwachten hier nog al wat mensen. Er is nog bijna niemand dus we kunnen hem voor de deur zetten. Het is een trail van 4 km en dat zou voor mij net te doen moeten zijn. Ik doe wel mijn gympen aan met zooltjes en ik wilde mijn krukje mee nemen maar er staan overal bankjes.
De entree kosten zijn behoorlijk 15 dollar per persoon. We beginnen aan het trail wat allemaal over houten vlonders gaat. Overal staan bordjes waar word verzocht dat je stil bent zodat je de wilde dieren niet weg jaagt.
Het eerste stukje zijn we niet echt van onder de indruk, maar al snel word het beter. Overal swamp met Cypress trees. We zien van alles, vogels, slangen, allies en eindelijk weer eens een wasbeertje. Deze is heerlijk door het ondiepe water aan het lopen op zoek naar eten en trekt zich niks van ons aan.
Ook hier doe ik weer een poging met de telelens van Bas maar na 30x geprobeerd te hebben een riger scherp te krijgen ben ik er klaar mee, kom den ik wel met spierballen thuis.... zwaar K*% ding........
Om half 12 komen we weer bij het visetor centrum. Hier eten we een hamburger en gaan dan verder.
We rijden binnen door naar Sarasota. Op ververschillende plekken stoppen we even en natuurlijk eten we een ijsje bij de dairy queen.
Ook zien we zo'n mooie water toren,en van alle plekker waar Bas met zijn drone kan vliegen kiest hij deze uit...... denk niet dat dat de bedoeling is....
Op de borden zien we het plaatsje venice, hier vertelde een dame over die we tegen kwamen in the swap. Hier zou een rookery zitten, dat is een broedplek. En inderdaad gevonden. Hier zaten vooral heel veel zilver reigers. Ze hadden hun mooie witte veren omdat ze aan het broeden waren. Deze vogels waren bijna uitgestorven omdat vroeger de witte broedveren bij deze vogels eruit werden getrokken en daar werden vooral hoeden van gemaakt.
Bas liep een rondje om het meer en ik zat op het bankje te wachten tot ik een vliegende vogel kon fotograferen. Opeens hoor ik wat gerommel langs de kant, ik zie een allie met vis in zijn bek. Ik probeerde gauw wat foto’s te klikken.... nu maar hopen dat het gelukt is want de instellingen stonden niet goed, er was ook geen tijd het aan te passen want het ging zo snel....
We zijn aangekomen bij onze Airbnb in Sarasota. Grappige hieraan is dat je echt bij mensen thuis komt. Ook hier worden we zeer gastvrij ontvangen. We mogen gebruik maken van het hele huis, de keuken de grill in de tuin en zelfs de was machine en droger.
We vertellen dat we nog wat willen eten en hij raad ons aan naar een mall te gaan wat 10 minuten bij hun vandaan ligt.
We rijden die kant op en er zit echt van alles... zo veel dat we niet weten wat we moeten kiezen. Uiteindelijk word het de Thai. De kaart ziet er erg lekker uit en ik kies voor garnalen tandori. Bas heeft een pittig kipje. Het smaakt erg goed is alleen een beetje veel, maar dat is in Amerika altijd het geval. Na het eten rijden we terug naar onze Airbnb en gaan lekker slapen. Morgen relax dagje met de boot....