Beren top dag!

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Dag 15 Yellowstone

Vanochtend zijn we er weer om 6:00 op. We eten een broodje en gaan op pad. Er is wat op onthoud want Willem zijn oor ligt er bijna af.... nou ja het blijkt gelukkig mee te vallen 🤣🙈.

We wilde zo snel mogelijk richting lamar valley hier zou een wolf met kleintjes zitten.

We zien ongeveer op de zelfde plek als gisteren avond een coyote zitten. We rijden verder en in het hoger gedeelte van Yellowstone is echt heel veel sneeuw gevallen. Er lag natuurlijk ook al het een en ander aan sneeuw maar met wat er vers was gevallen....

We willen via Lamar naar Beartooth highway, deze zou voor een groot gedeelte al open zijn. In Lamar Valley moet een den zijn met wolven.

We rijden langs Towers en hier zien we een zwarte beer. We stoppen niet want hij loopt vrij ver weg.

In Lamar valley zien we veel Bizon, Pronhorn en Bighorn sheep. Ook staat er het een en ander met scoops asn de weg en die zien dan heeeeelll ver weg een wolf lopen. Daar vinden wij niet zoveel aan.

We stoppen in Cooke City voor een bakkie. Zaterdag ochtend moeten wij Yellowstone verlaten. Maar eigenlijk willen we niet. Hies en Willem vliegen zondag terug dus die hebben geen keus. Bas en ik daarbij tegen vliegen maandag. Eigenlijk zouden wij zaterdag ook richting Salt Lake maar zo als ik al zei wij willen niet.... Het is wel memorial weekend dus druk en de hotels die nog een plekje hebben vragen de hoofdprijs. In Cooke City vragen we het dan toch bij Super 8 motel.... en inderdaad vol! Heel Cooke City is vol zei hij. Stukje verder op konden we het wel proberen. We kwamen bij een motel wat bijna nog helemaal in de sneeuw lag. Hier konden we echter voor $130,- een kamer krijgen nou ja een heel appartement. Dat hebben we gedaan. Ons hotel in Layton moeten we annuleren, hier gaan we niet ons geld voor terug krijgen maar wij vinden het hier zo mooi!

We kunnen niet heel ver de beartooth highway op rijden. Wel maken we wat foto’s ook van een mooie waterval. We hebben mazzel want als we weg lopen begint het te regenen.... We rijden de weg bij slough creek in en hier staan inderdaad allemaal mensen met scoops gericht op de wolven den, niet te vinden met het blote oog. We besluiten hier niet te wachten en door te gaan..

We rijden nog een stukje richting towers en komen in een heuse Bearjam. Bas Hies en ik stappen vast uit en ome Willem moet de auto een plekje geven achter de witte lijnen. Hier staat dan de zwarte beer met 3 kleintjes.... eindelijk hebben we haar gevonden. We zien de kleintjes nog even rondspringen en dat stopt mama beer ze in de boom. Deze boom staat op een super plek dus we moeten daar een mooi shot van kunnen krijgen. We settelen ons langs de kant van de weg en blijven wachten samen met een boel andere mensen. Het begint te regenen en al gauw begint het hard te regenen. Heel veel mensen geven het op en wij kunnen de auto zo neer zetten dat we in de auto kunnen wachten.

Het stopt met regenen en we gaan weer naar buiten, we wachten en wachten en wachten.....

Na anderhalf uur komen de kleintjes uit de boom, jawel aan de achterkant daar kunnen we dus niet veel van zien. Mama beer loopt nog een stukje verder op en de cubs gaan onder de boom liggen en het wachten begint opnieuw. Dit duurt niet zo lang en dan komt mama eraan.....

Nu weten we waarvoor we hebben gewacht mams gaat om haar rug en de kleintjes beginnen met drinken. En spellen ondertussen boven op moeders. Dan gaan ze aan de wandel een klein stukje want dan is het play time. Cubs zijn eerst met elkaar aan het donder jagen en dan gaat moeders met 1 van haar cubs spelen. Dit is zo gaaf om te zien ik kan het niet uitleggen.......

We hebben dit schouwspel heeft ruim een half uur geduurd! Daarna word het echt weer heel donker, ook lopen de beren langzaam de berg op. We besluiten het hierbij te laten. We hopen dat de foto zijn gelukt. Het fotograferen hiervan valt niet mee.... we hebben wel 400 mm maarde sluitertijd komt bijna niet boven de 100 uit... en dat was al mazzel. Mensen die er iets kennis van hebben weten dat dit heel moeilijk haalbaar is. Maar ook al is alles mislukt dit staat voor altijd in ons geheugen!!

We besluiten richting mammoths te gaan en daar een burger te scoren. De snackbar gaat net sluiten, dus we hebben pech. Er zit ook nog Bar & Grill. We kijken ff hier op de kaart en dat ziet er ook prima uitven normale prijzen. We kunnen hier heerlijk eten en zien de elk buiten lopen en mommoths op de achtergrond. Ome Willem en ik hebben zelfs ruimte voor een toetje...,

Daarna rijde we terug naar de cabin. Het weer is erg mooi open getrokken en we hopen dat het morgen zo blijft. De voorspellingen zijn goed!

Als we bijna bij de cabin zijn zien we nog een vos voorbij rennen met avond eten in zijn giegel. In de cabin drinken binnen bij de openhaard nog een drankje en we kijken wat fotootjes en zo nog maar even verslag maken.

Weltrusten.

Wat een dotjes, die kleine beertjes! Fantastisch schouwspel!

Elly 2018-05-25 15:21:10

Wat zijn jullie toch bofkonten zeg! Die drie beertjes, zo gaaf! Goed ik geef het toe, een behoorlijke portie geduld hoort er ook bij, want niet iedereen zou daar zo lang hebben staan wachten. Maar jullie geduld werd gelukkig beloond. Prachtig!!!!

Franziska 2018-05-25 16:01:35

WoW wat mooi die beertjes! Echt wel het wachten waard! Veel plezier verder.

Anjo 2018-05-25 16:48:50

Zou je niet met je drone boven Lamar mogen vliegen. Heb je kan de wolven te spotten of bij slough kreek. Verder begrijp ik heel hied at je nog niet weg wilt het verveelt nooit in het voorjaar met zoveel wild en jonge dieren te zien. Nou geniet nog maar even luitjes.

Amanda 2018-05-25 17:00:44

Weer een heerlijke dag in Yellowstone, top! Ja, in Tower heb je vaak wel geluk. In 2008 hebben we uren en uren bij Calcite Springs gestaan om Rosie en haar cubs te bekijken, geweldig ! Fijn dat het nog gelukt is een hotel te vinden en ........sterkte met het Memorial Day weekend!

Reny 2018-05-26 09:12:41

Geweldig, wat een dag weer !!! De foto's zijn prima gelukt; ik snap toch niets van die fototoestellen ;-) !! En lekker dat jullie er gewoon een dagje aan geplakt hebben, goede keuze !!