Dolfijne dag.......

Verenigde Staten, Montgomery County

Om 5:20 ging de wekker we waren al wakker dus dat scheelt. Ik probeer gauw nog een reisverslag te uploaden want dat wilde gister avond niet en nou lukt het... YES! Voor de tweede heb ik geen tijd, we moeten om 6:00 in de auto zitten.
Het is nog donker maar het is al wel weer 25 graden. Ook zien w dat het vannacht toch wel weer heeft geregend.... nou ja prima in de nacht. We draaien de 41 op en die moeten we 130 km volgen geen straf want het blijft een mooie weg en inmiddels is het al bijna licht.
De temperatuur zakt wel naar 19 graden dat zijn we niet meer gewend.....
We zijn op tijd bij de boot tour, deze begint om 9:00 en het is pas 8:00 we vragen waar we wat kunnen ontbijten en ze sturen ons door maar de Craby lady. We vragen of we hier in een half uurtje kunnen ontbijten en dat is geen probleem. We zitten heerlijk aan het water en het is behoorlijk eb. Overal lopen vogels.
Na ons ontbijt melden we ons weer bij de boot. Het zijn kleine bootjes en we zitten er maar met zijn zessen op.
Eerst gaan we opzoek naar dolfijnen en die zitten we genoeg. Ze zijn aan het voeren langs de kust lijn er leuk om te zien, niet op de foto te krijgen.... er vaart nog een bootje van dezelfde organisatie en ze spreken af samen een wake te maken om te kijken of de dolfijnen er in wilde zwemmen, er was 1 dolfijn die hier gebruik van maakte, super leuk.
We zagen ook een 4 tal dolfijnen met elkaar spelen zo leuk. Het was ook een tour waar we schelpen konden zoeken dus we zouden aan een strand gaan aanleggen. Eerst zijn we nog naar de dome houses gegaan. Heel fotogeniek. Deze zijn gebouwd door een Pipo die dacht dat de wereld verging. Er zaten ook allemaal vogels aan. Daarna legde we aan het strand aan. Het was mooi wit strand waar echt veel schelpen lagen hier mochten we een uur rondlopen en je mag hier met je drone vliegen.
We lopen wat rond en verzamelen war schelpen.
Ook op de weg terug zien we overal dolfijnen zwemmen echt niet normaal.
Als we weer aan wal staan besluiten we naar een birdingspot te gaan, alleen komen we in een woonwijk uit. De man daar wijst ons door. Bij het strand paviljoen eten we een hotdog en een hamburger. Terwijl ik aan het eten ben zie ik een osprey op een nest. Na het ons hapje lopen we did kant op. Er staat een soort uitkijk toren en je kan dan zo het nest bekijken er zit ook een chikie in, een ieder geval 1. Duurt niet lang of papa osprey komt er aan met een lekker visje. Mama maakt hem in stukjes en voert haar chikie. We lopen een stukje door het water maar verder is er niet zo veel te zien.
De ranger bij de ingang vertelde dat er een baldies nest zat dus die zoeken we op. Nest zit midden in een woonwijk heel bizar.
We gaan aan de terug weg naar Miami beginnen. Bas wil graag de zelfde router rug rijden als die we laatste heen hebben gereden naar Corkscrew. Hij weet nog aardig hoe we gereden zijn. Inmiddels word de lucht donker en begint het zelfs iets te regenen.... misschien wast de auto dan een beetje schoon. Helaas regende het daar te kort voor en ik denk dat het er alleen maar erger van is geworden.
We draaide de 29 op en opeens zag ik ze zitten, de jonge caracar’s op de grond. Boven op de rem en de auto de berm in. Ze bleven aardig zitten. Er zaten er 3 en 1 zette het op het lopen en vloog weg. Waarschijnlijk naar het nest maar dat kon ik niet vinden. We hebben er een heel tijdje gestaan.
We vervolgde onze weg af en toe stopte we voor een foto.
We draaide de onverharde weg op en Tom Tom gaf ons een andere route dan we wilde. Dus we volgde onze eigen weg. We kwamen langs het punt waar we de slang hadden gezien..... en opeens was er brand. Het was een gecontroleerde brand. Tom Tom bleef maar roepen dat we om moesten draaien en ineens wist ik waarom.... we kunnen straks wel de snel weg op maar dan moeten we oost en we moeten naar het westen.... ooo wat een sukkels zijn wij. Maar ja om weer via de onverharde weg terug te gaan zagen we niet zitten. En hoe lang kan je op een snelweg zitten tot de volgende afslag??.... Dus nog altijd een 45 km, nou ja het is niet anders . Ook op de snelweg zien we een rookpluim. Stond een auto in de fik langs de berm, Oepsie. Het was net gebeurd en er waren nog geen hulpdiensten. Dames waren wel veilig uit de auto. We draaien om en rijden nu de I75 wel de goede kant op. We komen weer langs de auto die volledig is uitgebrand. Inmiddels zijn er hulpdiensten en ze hebben de hele snelweg afgezet. We zijn er dus net op tijd langs gekomen anders was het helemaal een latertje geworden.
In ons hotel springen we gauw onder de douche en Bas bevestigd onze vluchten voor morgen, want dan gaan we alweer naar huis.
Nu gaan we dan toch echt naar de cheesecake factory. We kunnen heerlijk buiten zitten. Het is 20:30 en het is nog steeds 26 graden.
Na het eten is mijn muntje volledig op. Ik ben er klaar mee. Bas pakt zoals altijd de koffers nog in en ik val al in diepe slaap.
Morgen vliegen we pas om 16:30 dus we kunnen rustig aan doen.

Wat een heerlijke dag weer! Ik ben nog nooit in Florida geweest maar dit trekt me toch wel. 😂😂

Anjo 2019-02-24 12:45:40

Bedankt weer voor jullie heerlijke verslag! Goede reis!

Elly (michelly) 2019-02-24 13:04:19

Jammer dat t alweer voorbij is. Gaat snel zo’n week. Bedankt voor het delen van het verslag en de foto’s. Erg leuk. Goede reis naar huis!