Dag 9 Ngorongoro

Tanzania,

Om 5:00 gaat de wekker…. Pffff hoe meer de vakantie vordert hoe moeite je toch word. Maar goed we willen graag volle dag in de krater.

We pakken gelijk weer de tassen want vannacht slapen we aan de krater. Ben heel benieuwd naar dat hotel.

Overigens heb ik trouwens hele smaakvolle voeten ik ben helemaal lek geprikt in de laatste dagen gewoon door de sokken heen. Muggen maar ook steekvliegen. Mijn voeten zijn op dit moment gewoon misvormd van alle bulten. Ook mijn schouder ben ik 8 x in een gebied van 2 bij 2 cm getrokken… Ook Bas gaat door voor hapje van de dag, Hies en Willem dan weer niet…. Verschil moet er zijn.

Om 6:00 zitten we in de auto en inderdaad met 15 minuten zitten we bij de eerste gate. Als Peter in de rij staat hij als tweede aan de buurt valt de stroom uit…. Gelukkig doen ze alles handmatig dus hebben we geen stroom nodig. Het duurt even maar dan kunnen we verder.

Het is in de bush van de krater behoorlijk mistig. Als we door de tweede gate zijn is het al aardig ligt en we de rijden de krater in. Het is een prachtig gebied maar het is wel koud. Toch doen we het dak wel op en de master spotter gaat staan.

We zien veel…. Ik ga de leukste momenten vertellen.

Voor ontbijt rijden we naar de picknick plek. Hier bij het meer liggen heel hippos. Het is koud dus we eten in de auto. Bas propt zijn ontbijt naar binnen en vliegt de auto uit. Als wij ons ontbijtje ophebben gaan we ook bij de hippo’s kijken. Je kan ze goed zien en ze gapen er oplos.

We gaan verder en dan zien we een leeuwin vlak langs de auto. Ze trekt zich er echt niks van aan dat wij er zijn en slaapt lekker verder.

Vervolgens dacht ik hyena te zien. Volgens Bas de meester spotter was het een steen. Maar hij bewoog en het was inderdaad een hyena. Hij steekt de weg over en aan de overkant staat een jakhals. De hyena ziet hem ook en rent er op af. De jakhals had echter niets en de gaten en schrok zich een hoedje toen de hyena naast hem stond. Hij snift aan de jakhals, die begint te janken en de hyena rent weg. Heel gek moment.

Onder het rijden zien we nog heel veel. En dan is het tijd voor lunch. We rijden terug naar waar we vanochtend ook hebben ontbeten. Er staat zowaar een koffiekraampje echt heel bizar. Nou op zich een warm bakkie is voor ons ijsklontjes niet zo gek. Overal gaan wauwen en als ze kans krijgen vallen ze je aan en pakken je lunch af. Dus we eten wederom in de auto. Bas is de auto al weer uitgehold achter de wauwen aan.

We halen koffie en thee en voor Bas flesje cola. Ze hebben echt alles en dus nemen we ook bus pringels mee.

Bas staat bij het meer, de nijlpaarden zijn ingeruild voor witte pelikanen. Als ze vissen zwemmen ze tegelijk en dat ziet eruit alsof ze dansen.

We nemen een plee pauze en gaan weer verder.

We rijden naar een plek waar heel veel auto’s staan want hier is heel in de verte de neushoorn te zien. Even hebben we goede hoop dat hij onze kant op komt maar dat gebeurt niet. We laten het voor wat het is en gaan verder.

We zien een auto staan en kijken wat ze zien en we kunnen het niet geloven er staat een Serval, wat een prachtig dier! Hij komt heel dicht bij en steekt de weg over. En loopt aan de overkant vrolijk verder.

We rijden naar de flamingo’s en er staan er aardig wat. Het is sowieso mooi om het meer. Volgens Peter hebben we niet veel tijd meer dus we stoppen kort om een paar foto’s te maken.

Dan rijden we via het bos weer omhoog. Het is ver naar ons hotel en hier komen we om 6:00 aan. We hebben prachtige kamers en kijken uit over de ngorongoro echt prachtig.

We gaan douchen heel lang want we hebben het koud. We relaxen even en gaan dan weer in de kleren.

Eerst gaan we even naar de bar hier nemen we een drankje en hebben we entertainment. Ze zingen, dansen, trommelen, doen kunstjes en spugen met vuur. Erg leuk om te zien.

Om 19:30 kunnen we aan tafel, er is een drie gangen keuze menu en smaakt goed. Wel vallen we allemaal bij het eten zowat in slaap.

Dus na het eten gauw naar bedje toe!
Weltrusten!

Wat een geweldige reis en dank dat wij het ook mee mogen beleven!

Franca Jasper 2022-06-27 23:01:55

Wat een dag! Echt waanzinnig dat jullie deze dieren allemaal live gezien hebben, ik zou uit mijn dak gaan! Zo blij dat jullie een blog bijhouden!!