Dag 1 Van Amsterdam naar Calgary

Canada, Calgary

Canada here we come.....

En eindelijk is het dan weer zo ver.....vakantie.... Na bijna 300 dagen aftellen is de teller weer op 0 gekomen.
We hoeven niet super vroeg op want we vliegen pas om 11:55. Om 7:30 staat Willem voor de deur die brengt ons naar Schiphol. We zitten net in de auto en Bas beden dat hij zijn trui vergeet....op zich geen punt....we hebben alleen de sleutel binnen liggen. 😐 Gelukkig hebben Hies en Willem ook een sleutel en wonen ze dichtbij....
Na 70 min. rijden komen we op de luchthaven we lopen naar binnen en het valt gelijk op dat het hartstikke druk is.
We checken in en gaan in de rij staan. Achter ons staan twee mensen die bang zijn dat ze het vliegtuig niet gaan halen of zo want die lopen te dringen en te doen. Eenmaal bij de stewardess duwt hij mij aan de kant en gaat strak achter Bas staan....moet niet gekker worden. Ik vraag hem of hij misschien aan de kant wil gaan zodat ik gewoon weer bij Bas kan staan, hij zat me alleen maar raar aan te kijken.
Koffers waren niet zwaar beide rond de 15 kilo....en we weten allemaal wat dat betekend....SHOPPEN😉
Eenmaal door de beveiliging gaan we een heerlijk veel te duur broodje eten, ik hou er van....Bas tja, hij vond hem wel lekker.
We lopen door de winkeltjes en ik koop een koptelefoon voor in het vliegtuig. Ik kan die stomme oortjes niet in hebben, na een uur gaan mijn oren zeer doen. We slaan nog wat snoep werk in en lopen naar de gate.
Netjes op tijd gaan we boarden. Air Canada heeft mooie ruime plaatsen. We zitten voor het tussen Schot dus de stoelen kunnen lekker naar achteren zonder dat je er iemand mee lastig valt. De reis verloopt soepel voor mij dan. Ik kan heerlijk slapen, Bas iets minder. Het eten is niet heel super. Wel weer lekker wijntje erbij. We hebben ook nog een documentaire over you tube gekeken was erg leuk.
We landen wat eerder in Toronto dan gepland....daar hou ik wel van. Het weer is hier erg mooi dus gelijk vakantie gevoel. We zijn hier zo overal door heen, stuk vriendelijker dan in Amerika.
We moeten hier nog even wachten en we nemen voor de verandering eens was sushi...hamburgers eten we vast nog wel genoeg.
Bij de gate aangekomen zagen we dat we 10min. vertraging hadden. Er was iemand onwel geworden in het vliegtuig. Er stond ook een brancard met ambulance personeel. Ons vliegtuig kwam aan en eerst werd die vrouw eruit gehaald. Gelukkig viel het allemaal mee, naar 10 minuten kon ze weer lopen en mocht ze weg.
Vertraging werd wat langer want toen we in het vliegtuig waren was er nog een technische storing. Maar goed zo'n 45 min. later gingen we op pad.
Ik had me een beetje vergist ik dacht dat het nog twee uur vliegen was maar het was bijna vier uur. We waren het dan ook echt zat!
Eenmaal in Calgary waren hadden we zo de koffer en de auto, dat liep erg soepel. We hadden nog het idee mom langs de outlett te gaan maar we waren het echt zat. Ons hotel zat 5 min. van de luchthaven.....lekker douchen en slapen!

Nou jullie gaan weer een schitterende vakantie tegemoet. Wat jullie met Amerika hebben, heb ik een beetje met Canada en dan vooral Albert en British Colombia. Gen u et ervan

Ria bijl 2016-06-11 19:59:38

Troost je, jullie hebben niet veel gemist bij de outlet. Het is vrij klein en zeker niet zoals in Orlando ;-). Wij zijn net een dag terug vanuit Calgary. Heel veel plezier en geniet ze. Helaas stopte onze teller bij 13 beren! Groetjes Ed en Jolanda http://edenjolandabakker.webklik.nl/page/canada-2016

Ed en Jolanda Bakker 2016-06-12 15:31:09

Nou de vlucht hebben jullie gelukkig weer achter de rug. Veilig geland en nu lekker genieten!

Mandy van de Water 2016-06-12 17:30:39

nu alleen nog even aan het tijdsverschil wennen....;-) Fijne vakantie!!👍

Erwin Klijn 2016-06-13 06:52:21

Zo en dan nu vakantie vieren!! Have Fun!!

Yvonne 2016-06-13 07:05:07

Dus al met al toch nog een lange vlucht gehad.😭

amanda0 2016-06-15 19:19:16

Heerlijk het verslag drie jaar geleden daar geweest voor herhaling vatbaar