The rock!

Tanzania, Zanzibar Town

Vanochtend konden we lekker rustig aan doen. We worden om 11:00 vandaag opgehaald en gaan dan lunchen op de rock. Dit is een restaurant op een grootste rots in de zee. We spreken om 11:00 af bij de lobby zodat iedereen zelf kan weten wanneer die wil ontbijten en of je wilt ontbijten.
Als we wakker worden schuiven de schuifdeur open en hebben dat uitzicht op zee van uit bed... heerlijk. We luiren wat en om 9:00 gaan we een broodje eten niet te veel anders zitten we vol met de lunch.
Na ons broodje lopen we even langs de WIFI hotspot en lopen we terug naar ons huisje. De schoonmaakster is al bezig en ze zijn de deur van onze buiten douche aan het repareren. We hebben nog tijd dus ik pak mijn bedje en ga heerlijk in de zon op het strand liggen en Bas klimt in de hangmat.
Na een half uur zijn ze nog niet klaar maar het is 10:15 en wil zo wel graag douchen. Bas vraagt hoe lang het nog duurt en na 5 minuten zijn we klaar. Ook tegen de schoonmaakster zeggen we dat het goed is zo.
We tutten ons op en om 11:00 staat iedereen fris en fruitig bij de receptie. We gaan de bus in en vervolgens moeten we anderhalf uur rijden. Dat is best veel maar er is zoveel te zien onderweg. Ik blijf me verbazen over hoe mensen hier leven. En over alle rotzooi die ze van zich af gooien.
We komen bij de toch aan en het ziet er prachtig uit! Net zo mooi als op de plaatjes. Het is vloed en dus worden we met de boot naar het restaurant gebracht. Ook binnen ziet het super uit. Buiten heb je ook nog een lounch terras. We zitten op een mooi plekje bij het raam. We beginnen met een coctail. Ik neem maar weer een moijto, die vind altijd lekker maar niet overal word hij even lekker gemaakt. Bas en René hebben cocktail de rock en Daan en Lisa een pinacolada. Ook bestellen we lekker wat te eten.
Laten we gelijk maar even zeggen dat de cocktails erg lekker zijn!! Ik ben ook helemaal blij met mijn Moijto!
Ook het eten smaakt erg goed al zijn de meningen iets verdeeld over het voor gerecht.
Na het eten nemen René, Lisa en ik nog een lekker toetje wat ook erg goed smaakt.
Er is een mooi lounch plekje vrijgekomen op het terras waar wij gauw plaats nemen voor er iemand anders zit. Hier bestellen we nog een cocktail en worden de nodige foto's nog gemaakt.
We besluiten terug te gaan naar onze taxi. Inmiddels is het eb en kunnen we gewoon terug lopen. Aan de overkant ligt nog een souverniers winkeltje waar we nog ff rond kijken. Opeens ziet Lisa een slang.... die hadden we nog niet gezien. Als een echt Steve Irwin duikt Bas er bovenop maar de slang is te snel en smeert hem.
Onze taxi chauffeur heeft trouw op ons gewacht en brengt ons terug naar onze lodge. Als we daar aankomen gaan we aan de bar zitten en drinken we lekker een cocktail. We zitten met zijn vieren Daan, Lisa, Bas en ik. We zitten even te kletsen met Edwin, bedrijfsleider en de eigenaar maar weet zijn naam niet meer en het is best gezellig. Het is nog niet helemaal donker en dan duikt de bushbaby opeens op, best vroeg! Nu kan ik misschien nog wat betere foto's krijgen dan paar dagen geleden. Ik kan ook een stuk dichterbij komen.
We gaan ons even opfrissen en eten, niet dat we echt heel veel honger hebben....
Bas en ik taaien na het eten af morgen vroeg op dan hebben we excursie naar bird Island, we hebben alleen nog geen bird hier gezien.....