Als echte snowbirds verlaten wij een koud Nederland...

Verenigde Staten, Fort Lauderdale, Florida

Vanochtend ging om 3:50 de wekker en dat is dan toch best wel heel vroeg ondanks dat je op vakantie gaat......
De laatste spullen werden in de koffer gepropt en voor we het wisten stond ome Willem op de stoep hij brengt ons naar Schiphol. Buiten vriezen je ballen er nog steeds af de temperatuur geeft -5 aan, echt tijd om op te warmen.
Het gas gaat op de Clio en voor we het weten zijn we op Schiphol. Het is erg rustig op het vliegveld en we checken electronisch in. De bagage drop is nog niet eens open en we zijn de eerste. Op het moment dat het lintje los gaat zijn we dan ook gelijk aan de beurt.
We lopen de hele slinger van beveiliging en paspoort controle. Overal kunnen we zo doorlopen en dus kunnen we rustig langs de winkeltjes lopen en een ontbijtje nemen.
Dit keer nemen eens een keer poffertjes en ondanks dat het 7:00 in de ochtend is smaken ze best prima.
We lopen nog wat rond het nieuwe gedeelte is af en het is erg mooi geworden. Mooie winkels en leuke vreet tentjes.

Voor je het weet zit je in het vliegtuig, ik ben al de hele week met onze stoelen aan het schuiven en als het goed is zitten op een rij van drie stoelen met ons tweeën, het blijft natuurlijk wel spannend tot de deuren van het vliegtuig sluiten! Yes het is gelukt!!
Het was een snelle vlucht we konden lekker slapen en om de buurt konden we lang uit liggen. Naast de bekende chicken or pasta van United kregen we nog lekker ijs!
In de buurt van New York toen we iets onder het wolkendek kwamen zagen we ook hier sneeuw liggen, was erg mooi om te zien.
Tot onze grote vreugde zagen we de mooie skyline van New York met alle herkenbare gebouwen, er werd driftig gefilmd en gefotografeerd en omdat we dat beide door 1 raampje moeten doen levert dat soms iets irritatie op... hi hi hi!
Eenmaal weer op de grond, wat overigens een uur eerder was dan gepland zien we nog steeds de skyline van New York.
Ik denk dat we een nieuw record hebben gevestigd met uit het vliegtuig stappen door de beveiliging naar de koffers. Bij de beveiliging stond geen rij we waren gelijk aan de beurt en we waren er ook zo klaar. Ook lagen onze koffers al op de band.... echt super snel!!
We hebben dus nog tijd zat om over het vliegveld heen te struinen, ruim drie uur. Hiervan hebben we 30 minuten WIFI dus kunnen we even gauw apen met het thuisfront.
We gaan ergens in een leuk barretje zitten met uitzicht op Manhattan en besluiten dat we wel een cocktail lusten, nou ja voor Bas een biertje. Hier mag het dat wel net 12:00 uur zijn maar voor ons is het al veel laten..... we nemen er lekker garnalen bij en chickenwings.... heerlijk!!
Na tijdje gaan we weer aan de wandel en komen bij een gadget winkeltje met een erg leuke verkoper. Mijn oog valt op een ding waar je je telefoon in kan zetten of je actioncam en dan automatisch rond kan draaien, dus ik vraag aan die man of die ook op een statief gezet kan worden. Hij haalt hem uit de verpakking en zegt verbaasd ja dat kan..... bijna net zo blij als ons. Hij probeerde ons op een leuke manier nog van alles aan te smeren maar buiten dat leuke dingetje kon hij verder niks aan ons kwijt.
Time flys when your having fun... want we zien dat we nu wel iets moeten gaan opschieten! Ze zijn al aan het boarden!
Het laatste stukje is altijd het zwaarst en we hebben het ook redelijk gehad, nou ja vooral ik! Gelukkig landen we ook nu vroeger dan gepland en de rest verloopt ook soepel.
Alleen bij Alamo duurt het even.... maar dat was het wel weer waard Bas loopt glunderend naar de auto een Camaro..... alles past er weer net in!!
We rijden naar ons hotel al duurt het altijd even voordat Tom Tom het doet en komen we langs een stukje waarvan we weer onze twijfels bij hebben louche auto's.... hmmmm gelukkig zit er een snelle moter in de auto.
Eenmaal op de kamer kan ik volledig instorten, Bas heeft nog energie voor 10 en gaat nog ff boodschapjes doen.....
Ik doe een poging voor dit verslag en dan lekker slapen.....

Heerlijk, jullie zijn er weer en fijn dat jullie een verslag maken :). Wij hadden op onze laatste 2 vluchten ook geluk dat we 3 stoelen voor ons tweeën hadden, zo fijn ! Have fun. Groetjes,

Reny 2017-01-28 08:06:26

Hallo Leuk om jullie te volgen, naar het prachtige Florida:) Wat een fijne snelle reis hebben jullie gehad, en nu begint het genieten:) have fun!

Sylvia 2017-01-28 08:08:21

Liefjes fijn dat alles lekker snel ging. En nu maar weer heerlijk gaan genieten. Liefs van ons. (Willem geeft heerlijk geslapen)😉 ✈💤

Hies 2017-01-28 08:36:08

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu lekker gaan genieten samen! 😘

Nicole 2017-01-28 11:26:21

Heel veel plezier samen en geniet ervan xxx Patricia Dennis en de kids

Patricia 2017-01-28 11:40:00

Fijn dat Julie een voorspoedige vlucht Hadden, mooi verslag en geniet van de vakantie.

Annie 2017-01-28 12:19:15

Nou dat is lekker vlot verlopen allemaal. Let the fun begin!!

Yvonne 2017-01-28 13:36:41

We wachten weer vol smart op jullie verhalen en mooie kiekjes natuurlijk. Heel veel plezier jongens