Dag 6 Lake Louise

Canada, Lake Louise

Versleten wandel schoenen.......

Berenteller: 12

Ik heb echt heerlijk geslapen. Om 20:30 ging bij mij gisteren het lampje uit en ik heb heerlijk door geslapen. Mooi fit voor vandaag dus! Ik kijk naar buiten en het ziet er zowaar aardig uit. Om 7 uur stappen we met zijn vieren in de auto. We halen een broodje en rijden naar lake louise het startpunt voor onze hike.
Het is 7:30 lekker rustig.....we schieten eerst wat mooie plaatjes bij lake louise en beginnen dan met klimmen omhoog.....en dat is altijd hard werken. Ondanks dat het rond het vriespunt is gaan er al snel jassen en truien uit. Het eerst gedeelte loop je door bos en al snel zie je een paar keer mooi lake louise liggen.
Na een tijdje klimmen komen we bij mirror lake, niet heel groot maar wel erg mooi. Wij besluiten ipv naar lake agnes thee huis eerst little beehive te lopen. Dit is echter behoorlijk pittig maar wij slaan ons er doorheen. We hebben schitterende uitzichten op alle drie de meren. Lake louise, mirror lake en lake agnes.
Op het hoogste punt van de little beehive moeten we terug. Eindelijk een stukje dalen....we voorzichtig lopen want het is steil en rocky. De ijspegels hangen aan de rotswanden en erg liggen plukken sneeuw van wat gisteren is gevallen maar het is prachtig. We komen aan bij Agnes thee huis. Het is al best wel druk maar uiteindelijk hebben we een mooi plekje. Buiten is het veel te koud met die wind.
Na de thee vervolgd onze weg naar het volgende thee huis plain of the six glaciers. We moeten eerst een behoorlijke trap af en dan aardige switchbacks die ook de berg af behoorlijk pittig zijn. We krijgen de splitsing met de big beehive, dit is echt heel steil. Willem Hies en ik lopen vast door en Bas loopt toch daar naar boven. We hebben afgesproken bij het theehuis. Een tijdje lopen we heerlijk tot dat we hier de laatste 600 meter weer behoorlijk moeten klimmen. Al vloekend en tierend gaan we naar boven.....maar uiteindelijk hebben we het geflikt.
We bemachtigen binnen een plekje en dat is maar goed ook er komt ff een sneeuwbui over. Het duurt niet heel erg lang voor Bas met zweet op zijn hoofd ( wat best knap is bij 5 graden) boven komt.
Na wat te eten begintijden afdaling....YES! Uiteindelijk lopen we helemaal langs lake louise. In de struiken ziet hies nog wat liggen.... een steel varken. Hij ligt te slapen. Als hij wakker wordt smeert hij hem.
Uiteindelijk zijn we om 16:00 bij de auto. We hebben ruim 17 km gelopen en Bas 20. We zijn het zat en rijden naar hotel.
We frissen ons een beetje op en rijden via bow valley road naar Banff voor de Mac Donalds. We zien echter geen beesten helemaal niks. Op de terug weg zien we een hertje. Nou daar moeten we het maar mee doen.
Eerst lekker douchen, Bas gaat een was je draaien en dan lekker slapen.

Wat een super mooie dag weer! Geweldig! Inmiddels "korte beentjes" gekregen ;-) Enjoy!!

Yvonne 2016-06-18 06:27:13

Prachtige foto"s geniet ervan!

Annie Kromhout 2016-06-18 16:51:51

Hoi Bas en Esther. Wat een mooie reis maken jullie. Ben onder de indruk. Geniet ervan!!! :)

Nelly 2016-06-18 19:42:51

Wat een prachtige dag wat dit, hele mooie foto's!! En heel knap van jullie, 17 km wandelen!