ruïneus en mooie kustlijnen......

Frankrijk, La Celle-sous-Gouzon

Na weer een heerlijk nacht alleen wel wat gekrijs van meeuwen zijn we rond 8:00 wakker. We gaan het ochtendritueel in pakken de camera’s en gaan op pad. We willen eerst naar een ruïne, Abdij van Jumièges, dit was een benedictijnenklooster, gelegen in de gemeente Jumièges in het departement Seine-Maritime.
Eerst stoppen we bij een Boulangerie voor wat broodjes en wat drinken. Het weer valt best mee het is wat bewolkt maar af en toe komt er een waterig zonnetje door. Het is wel even een stukje rijden maar voor mij was het het wel echt waard ik hou hiervan. Bas iets minder maar vermaakt zich ook. Boulangerie probeert hij wat duiven op de foto te krijgen want die gaan door de oude ruïne heen.
Ok laat hij hier zijn drone op. Hij zoekt een hoekje op en vliegt naar harte lust rond. Tot er iemand aan komt lopen, helaas het mag niet. Gelukkig was hij al klaar en had hij de beelden al. Het is wel jammer hoor dat het vliegen met drones zo aan banden word gelegd.
Vanuit hier rijden we in een uur naar Etrat. Hier heb je ook de mooie kliffen met een natural bridge. Als we in het plaatsje aankomen zien we dat we niet de enige waren die dit plan hadden. Het was megadruk en moeten een kilometer buiten de stad parkeren. Ik weet niet echt heel duidelijk waar het is en hoop dus dat we niet voor niks die hel fucking berg af lopen die straks ook weer op moeten.
We zien Nederlander lopen en vragen aan hun of ze een idee hebben waar we heen moet. En o jee als we hun moeten geloven kunnen we beter de Mount Everest beklimmen. Maar zoals ik eerder heb gezegd kent Bas zijn Franse woorden en hij ziet een bordje plage, en dat betekend strand. We volgen het bordje door het super guitige stadje en inderdaad, daar staan de rotsen te shinen!
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het niet zo soepel ging, ik liep wel iets te tampvoeten omdat ik wel graag zeker wilde weten waar we heen gingen, zeker naar de opmerking van die stomme Nederlanders.
Bas haalt zijn drone weer te voor schijn en ik maak hier een daar wat foto’s. Ik zie iedereen de berg op klimmen en bedenk me dat dat misschien wel een leuk idee is. Bas stemt in en na drie passen heb ik alweer spijt…..maar ook ik ben boven aan de top gekomen. Hier lopen we wat rond en uiteindelijk komen we die stomme Nederlanders weer tegen. Wij denken dat ze behoorlijk om zijn gelopen…. Ha ha ha, nou wij willen dat graag denken dat kan het ook zijn.
We lopen weer terug naar beneden en zoeken een plekje op een terrasje. We hebben een goed plekje gevonden maar de bediening was echt drama. Bas heeft uiteindelijk zelf onze drankjes aan de bar gehaald. En de menu kaart krijgen was een hele uitdaging. Toen we hem eindelijk hadden na 30 minuten waren we er klaar mee, laat maar zitten….. Maar ja ik zat nog wel met die rommel in mijn maag. We eten ergens een broodje op de boulevard.
Daarna moeten we weer terug naar de auto en moeten we die hele berg weer op. Bas bied aan om mij als een prinsesje beneden op te halen, maar ik ben een bikkel en loop gewoon mee. In de auto begint het weer te regen maar inmiddels is het 16:00 dus we hebben het niet slecht gedaan. Door allerlei verschillende kustplaatsjes rijden we terug naar Le Treport.
In ons hotel springen we onder de douche en gaan daarna lekker eten. Bas gaat weer voor de mosselen ha ha ha. Dat word weer lekker slapen vanavond.