Dag 4 Shitty day

Tanzania,

UPDATE: 31-7-2022
FOTO'S DIE AAN DIT VERSLAG ZIJN TOEGEVOEDG ZIJN VAN DE MOBIELE TELEFOON.
VERSLAG STAAT INMIDDELS OP ONZE SITE MET DE 'MOOIE FOTO'S"

Vanochtend zijn we op tijd wakker na en wat onrustige nacht ook Bas en ik zijn aan de poep, maken we ons klaar. Ook Hies heeft een slechte nacht gehad zij is heel beroerd en blijft bij de tent.
We nemen een ontbijtje maar vanwege de dunnen poep eet ik niet zo veel alleen broodje kaas…..
Om 7:00 staat Peter bij de auto en vraag gelijk naar Hies…. Helaas is ze ziek.
We rijden eerst terug naar de plek waar de leeuwen gisteren de Gnoe aan het eten was maar daar was niks meer, geen leeuwen en de Gnoe was ook bijna weg, het laatste werd nog opgepeuzeld door de gieren.
We rijden wat rond en ik zie een giraf, Peter rijd erheen en als we er bijna zijn zie ik ineens een Simba… oog hij heeft ook twee kleintje, hele kleintje. Ze rennen en dollen in het rond super leuk! Ze plagen hun grotere broer en elkaar. We staan hier een tijdje te kijken. Er liggen in het totaal 10 leeuwen.
Er staat ook een groepjes mongoes die lopen met zijn alle richting het meer om te drinken waar ook de leeuwen liggen…… ze zien de leeuwen en ze rennen opeens met zijn alle weer terug…. Super leuk en ook wel een beetje blij dat ze geen ontbijt zijn geworden.
Het is weer tijd om verder te gaan…
Ons volgende hoogte punt zijn olifanten die langs ons naar een waterpoeltje lopen. Ze drinken en wassen in in het poeltje echt super leuk.
We rijden langzaam terug om te kijken hoe het met de patiënt gaat. Ze zit op het terras en voelt zich nog niet echt top. Ze heeft overgegeven en is nog aan de driet, niet heel fijn.
Bas en zijn ook aan de driet maar hebben geen last van onze maag.
We gaan naar de lunch, voor Hies regelen we yoghurt en banaantjes.
Hies en ik gaan naar de lunch aan het zwembad liggen in de schaduw en doen een heerlijk dutje. Om 15:00 worden we wakker maar ik besluit om niet mee te gaan op avond Safari. Ik zit hier heerlijk en ben erg moe. Ik hou gezellig Hies gezelschap.
Ik ben de nietig vergeten fysici vraag bij de balie of ze hier misschien iets hebben. Er word een curverbak naar boven getoverd met allerlei medicijnen tot antibiotica toe. Gelukkig hebben ze ook iets om de poep te stoppen.
We douchen ff en gaan ff shoppen. Daarna zitten we op het terras. Hies met een colaatje en ik neem toch maar wijntje. We krijgen een bakje chips en popcorn maar de hornbills liggen op de loer. Hij heeft twee jonge om te voeden en doet er alles aan om chips en popcorn te bemachtigen en gaat zelf heel even op mijn knie zitten….
Om 18:45 komen Bas en Willem terug. Ze hebben een mooie game drive gehad maar geen nieuwe dingen gezien.
We zitten nog even aan de rand en gaan eten. Voor Hies vragen we weer yoghurt en een banaantje.
Na het eten gaan we lekker onder de klamboe.
Weltrusten tot morgen.

Oké het is al een hele uitdaging om foto’s elke avond te uploaden dus wat bewerken en in een verslag zetten gaat hem niet worden.
Vanaf morgen zal ik tussendoor wat meer fotootjes met mijn mobiel maken en die erbij plaatse.

Wat een mooie dagen hebben jullie al gehad en wat een prachtige logeerplekken. Jammer van de darmproblemen. Ik hoop dat het snel beter is.

Marjon van Wunnik 2022-06-19 20:27:43

Zo te lezen hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Geniet ervan en ik denk dagelijks aan jullie. Liefs!