Nu al weer heimwee…..

Nederland, Apeldoorn

Dag 14 Denver naar Amsterdam

Alle foto’s bij ons blog zijn gemaakt met mobiele telefoon. Thuis gaan we de foto’s van de camera’s bewerken en deze plaatse we bij het blog zodra die verplaats word naar onze website.

Vanochtend gaat om 6:00 de wekker…. Helaas is hier het einde van onze vakantie. Ik heb nu al heimwee weer terug naar Amerika.

We pakken de laatste spullen in. De koffers gaan dicht en het moet precies goed gaan zo. Als Bas zich wil gaan aankleden komen we tot de conclusie dat zijn sokken per ongeluk de koffer in zijn gegaan. Uiteraard is dat mijn schuld en licht geïrriteerd moet er een koffer open. Gelukkig heeft hij gauw een paar sokken te pakken.

We gaan beneden naar het ontbijt en checken uit. Als we buiten komen zien we dat de wolken boven de bergen bijna weg zijn en het belooft weer een prachtige dag te worden. Twee weken geleden stonden we hier ook bij dit hotel en toen ging onze vakantie net beginnen…. Nou hebben we dit jaar natuurlijk al een andere hele mooie reis gemaakt naar Tanzania, maar ik had best nog wel even willen blijven…

We rijden naar de car rental return en leveren de auto in. Bas spreekt nog er keer zijn ongenoegen uit over twee weken geleden dat we bijna 3 uur hebben moeten wachten op een auto. De dame wil ons $50,- retour geven maar Bas geeft aan dat hij dat niet hoeft omdat dat niet redelijk is.

We stappen de shuttel in en worden uit gezwaaid door een bold eagle die heel vlak over vliegt. Op het vliegveld leveren we de koffers in en 1 koffers is 500g. te zwaar… tja waar hebben we het over. Maar goed we halen er wat uitven stoppen het in de andere koffer en nu gaat het precies goed.

Ik schrik me helemaal rot als ik de rij zie voor de beveiling… deze is echt heel lang. Gelukkig loopt die super goed door je blijft eigenlijk lopen en met 45 minuten zijn we er door.

We lopen naar de gate en wachten tot we kunnen boarden. Er word gewaarschuwd dat niet alle handbagage in de overheadcabin zal passen en als het vol is bagage word ingecked. Daar word ik zenuwachtig van dus we gaan maar vast in de rij staan. Gelukkig zijn we wel groep3 maar 1 en 2 gaan eerst. Zodra we er dan eindelijk in mogen zien we dat er nog maar een paar plekjes zijn… maar ik blijf me ook verbazen wat mensen mee krijgen met handbagage. Maar goed onze tassen liggen erin…

Als we in New York landen hebben we mooi uitzicht op de Sky-Line alleen het is weer heel erg hazy dus echt mooi is het niet. We hebben twee uur om over te stappen. Terug weg is altijd wat relaxer, je hoeft de koffers niet op te halen en niet nog een keer door de beveiliging.

We willen nog even wat eten maar dat is drama op dit vliegveld. Alles moet je bestellen via een ap en WIFI is drama op dit vliegveld! Uiteindelijk heeft Bas het voor elkaar alleen ziet het er naar uit dat het nog wel een uur gaat duren… het gaat zo langzaam. Ik vraag aan de dame of we onze order kunnen annuleren…. Verbazend genoeg kan dat, ze helpt Bas die er overigens geen vertrouwen in heeft dat hij zijn geld terug gaat krijgen.

Ook nu staan we weer op tijd in de rij om te boarden. Naast ons komt een vrouw zitten die woont in Miami en klets nogal graag… Als we opstijgen zien we weer de skyline van New York alleen nu veel duidelijker.

Slapen lukt niet…. Voor ons is het nog steeds overdag. We kijken wat films, ik kijk pa Ambulance en ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel een goede film vond.

Na een kleine zeven uur gaan we landen en we arriveren ruim op tijd op Schiphol….. hiermee is onze vakantie afgelopen. En ondanks dat ik graag wat langer had willen blijven was het een heerlijke vakantie, ook met wat minder wild! Maar volgende keer weer in het voorjaar! Wat de plannen zijn voor volgend jaar weten we nog niet precies. We wilde eigenlijk in Maart/April naar Florida maar we zullen pas ergens in September op vakantie kunnen…

Een ieder geval bedankt voor alle leuke reacties!

We gaan nu hard aan de slag alle 10.000 foto’s bewerken en alles op de web-site zetten.

Tot de volgende keer!

www.basandesther.com

Altijd jammer als er een vakantie is afgelopen. Vooral als je het zo fijn hebt gehad. Wij zijn heel benieuwd naar jullie verhalen en de foto,s, dus laten we snel afspreken :-) He Franca, gaan we zeker doen.... Zodra jullie thuis zijn appen we! Gezellig.