Helse terug reis

Nederland, Amsterdam

Dag 17 27- 10 San Francisco - Amsterdam
Alle foto’s bij onze verslagen worden gemaakt met een mobiele telefoon… dat houd het simpel om een verslag bij te houden.

Onze reis staat op https://esthervanderzouw.wixsite.com/fall-in-the-usa-2023
Site kijkt het mooist op pc of laptop.

We kunnen rustig aan doen onze vlucht gaat pas om 15:00 uur. Ik baal er nog steeds gigantisch van dat we zijn omgeboekt. Dacht lekker om 9:00 uur te landen dat word nu pas 13:00 uur. Meestal havik als ik thuis ben paar uur slapen maar dat hoef ik nu niet te doen… daarna begin ik met koffers uitpakken en opruimen en dan zijn we eigenlijk klaar en hoeven we zondag niks meer te doen… maandag gaan wij weer aan het werk. Ik heb nog getwijfeld maandag vrij te nemen maar zit niet heel dik in mijn dagen meer…. Nou ja we zien het wel!

Zoals altijd is de lucht blauw en is het een heerlijke 20 graden buiten. Er zit een goed ontbijt bij het hotel en die nemen we dan ook heerlijk op het terras.

We pakken de laatste spullen in en met hangen en wurgen krijgen we alles in de koffer. Zoveel hebben we niet gekocht… maar goed… alles zit erin. 1 probleem we hebben geen kofferbanden. Moeten maar ff kijken of we die op de luchthaven kunnen krijgen.

We slepen alles de auto in en gaan naar de luchthaven… ik vind het altijd weer lastig als ik naar huis moet vanuit Amerika… maar we hebben een top vakantie gehad en het is goed… Onze poesjes missen ons ook en die zullen blij zijn als we weer thuis zijn. Kam dikkie dik weer lekker tegen me aan slapen ‘‘s nachts.

En we zijn wel een beetje bofkonten want over 135 nachtjes slapen gaan we drie weken naar Florida, samen met mijn oom en tante.

We leveren de auto in en geven aan dat het niet goed gaat met de linker achterband, hij loopt langzaam leeg… nou we hebben het een ieder geval gehaald🙈

We moeten met de tram en de lift en lopen en ik weet nietwaar allemaal heen maatvoering ren achter Bas aan die de pas erin heeft zitten. Als we bij onze incheck balies komen doen we in beklaag nog over KLM maar zo als altijd met dit soort dingen kan niemand je helpen en moet je contact opnemen met klm… nou dat heb ik eerder geprobeerd en zoals we allemaal weten is dat drama!

We halen ff gauw kofferbanden en leveren de koffers af. We gaan door de beveiliging en we staan dat eens te bekijken maar eerlijk is eerlijk in Amsterdam zit daar veel meer structuur in.

Nou ja en daar sta je dan weer veel te vroeg… nou ja beter zo dan te laat. We hebben straks al stress genoeg met overstappen! We hebben iets minder dan een uur!

We ploffen ergens neer en ik loop nog wat achter met de verslagen dus kan ff aan het werk. Een uur voor boarden lopen we naar de gate. We willen graag als eerste het vliegtuig in vanwege het bekende verhaal. Ze lopen erg te schuimen op dat mensen hun tassen moeten inchecken omdat ze een volle vlucht hebben. Het wel bekende rekje word gepakt met maten en gewichten.

Zodra onze groep mag boarden rennen we er gelijk ik… eennnn ja de stoelen van airfrance zijn nog steeds krapper dan die dan van klm!! De stoel gaan ver naar achteren maar dat gaat wel maken dat iemand mijn knieën in zijn rug gaat krijgen… ik zal ze zo stil mogelijk houden.

Ja hoor onze overheadcabin wil niet goed dicht dus onze tassen moeten er uit. Nou daar gaan we dan weer. Bas zoekt met de stewardess een plekje en legt haar haar fijn uit dat ze niet ingecheckt gaan worden.

Uiteindelijk vinden ze een plekje. Slapen zit er niet in… ik kijk een film en doe daarna weer een poging maar lukt niet. Ook Bas lukt het niet en gaat zijn geluk zoeken in een golfspelletje.

Ze komen bij air france niet tijdens het “slapen” langs met drinken maar je kan het wel gaan halen. Het eten is verder prima de bekende chicken or pasta!

God wat ben ik blij als de vlucht voorbij is. Nu is het rennen. We moeten een behoorlijk stuk. Gaan eerst met je treintje dan door de beveiliging… en daar loopt het niet soepel. Aan de kant waar Bas stopt het apparaat ermee dus die kant komt er aan mijn kant bij en dan begint de ellende… maar goed we hebben alles en rennen verder naar de paspoortcontrole.

Dan door hollen naar de gate en de eerste staan al te wachten dus we sluiten aan. Ze lopen al te zeuren dat handbagage ingecheckt moet worden. Gelukkig laten ze ons door. Pffff we zitten!! Nu naar Amsterdam!

En daarmee komt onze vakantie aan zijn einde. Wij landen uiteindelijk ruim 4 uur later in Amsterdam met een hoop gedoe. Maar goed we zijn thuis!

Ome Willem brengt ons veilig thuis…

We hebben op de terugreis na een topvakantie gehad! We hebben veel gezien en weer enorm genoten… nu gauw alle foto’s bewerken en alles op de website zetten.

En ons richting op onze vakantie in maart naar Florida waar we ook heellll veeelll zin in hebben!

Bedankt iedereen voor het volgen en alle leuke berichtjes! Ik doe het in eerste instantie voor ons zelf zodat wel altijd alles terug kunnen lezen maar het de leuke berichtjes helpen altijd heel erg om het vol te houden, bedankt!

Claim indienen voor 600 de man wegens vier uur vertraging!!

Cht 2023-10-28 14:27:15

Vreselijk altijd die krappe plekken. Wij gaan nooit meer met KLM omdat je daar nooit krijgt wat je boekt. Genoten van jullie mooie reis. Succes met de jetlag en weer werken!

Monique van Aanholt 2023-10-28 14:32:16

KLM wordt vaak overgeboekt idd, echt balen is dat! Fijn dat jullie weer thuis zijn en nu maar weer uitkijken naar Florida in maart 👍🏻

Annemiek van Noort 2023-10-28 16:39:03

Via Frankrijk is inderdaad een drama, maar je bent weer thuis! KLM mmm 🤔 niet veel problemen mee gehad. Eigenlijk altijd tevreden. Nou ja. Het kan zo gaan..

Jan & Coby 2023-10-28 17:38:05

KLM proberen we te vermijden, nadat ze ons hebben laten staan in Canada, we zouden eerst 3 dagen later vliegen, gelukkig konden we omgeboekt worden en werd het een dag. Je hebt dan wel recht op 600euro pp maar had veel liever gewoon naar huis gegaan. Trouwens mooie reis hebben jullie gehad.

Rob en Annie 2023-10-28 17:49:14

Wat een mooi en leuk verslag weer! Fijn dat we weer mee mochten reizen.