Terug in Dormagen

Duitsland, Dormagen

Dormagen...het zei me vanmorgen eerlijk gezegd niks, maar er is een camping en het ligt vlak voor Dusseldorf. Reden genoeg om er mijn bestemming van de dag van te maken.

Toen ik opstond was het gewoon koud, degenen naast mij waren bezig met een wandelvakantie en hadden bij het afbreken van het tentje zelfs een dikke trui aan en een muts op. Die luxe had ik niet mee en dus in mijn korte (fiets)broek en shirt heb ik alles zo snel mogelijk ingepakt. Om 8 uur zat ik op de fiets en rond 9 uur reed ik alweer in het zonnetje, de kou was snel verdwenen.

De route ging vandaag door Bonn en Köln, aan de oever in beide steden was het echt ontzettend druk. Twee maal een heuze slalom waarbij ik gelukkig niemand heb geraakt. Het sturen lukt na 7 weken dus aardig...

In dit gebied is net buiten de steden erg veel industrie waardoor je veel van de rivier weg moet. Geen leuke wegen helaas maar noodzakelijke kilometers op weg naar huis.

Eenmaal de camping opgereden herkende ik de plek weer. Drie jaar terug was dit de camping waar ik mijn derde nacht doorbracht. Nu is het de laatste camping op mijn reis. Nog 1x lekker genieten van een biertje op het strand. Morgen ga ik de vakantie goed afsluiten in Winterswijk bij Anouk en Nick, ik zie jullie over 110 kilometer!