Mijn reismaatje is gevonden

Turkije, Istanbul

Vanochtend wou ik naar de blauwe moskee en daarna naar een sportwinkel. Helaas was de blauwe moskee vanochtend gesloten voor toeristen vanwege gebeden of zo. Daarom maar eerst naar de sportwinkel zoeken en op de terugweg nog eens langs de moskee.

Eigenlijk ben ik veel over de bruggen gelopen die over de snelweg gingen waar ik Istanbul over ben binnengekomen. Gekkenwerk als je er van boven af naar kijkt. In de winkel goed geslaagd om enkele nieuwe dingen te kopen en op de terugweg was de blauwe moskee ook open. Ik was net op tijd voor de volgende gebedsronde. Bijzonder om te zien maar ik had er toch nog wat meer van verwacht eigenlijk.

Dan nu het mooiste nieuws van de dag; Philipp is in het hostel aangekomen en ik heb hem overtuigd van de mogelijkheid naar Bishkek te fietsen. We hebben wat dingen uitgezocht en hebben besloten samen te gaan fietsen. We kunnen de komende dagen goed gebruiken voor visa verplichtingen en andere zaken.

Sjoerd succes samen!!. Gr Erik.

Erik 2015-09-05 00:25:39

Veel plezier nog in Istanbul.?