En weer op pad

Azerbeidzjan, Ismayilli

Nadat Philip zich weer iets beter voelde besloten we dat we ons het beste richting Baku konden begeven. Nog 3 dagen en dan arriveren we en dan kan hij hopelijk goed aansterken terwijl we ons oriënteren op de bootreis.

Wat heb ik genoten van de dag, in tegenstelling tot Philip die de hele dag aan het afzien was. De eerste kilometers waren zoals de hele tijd vlak, de wind in de rug en simpelweg snelweg rijden. Hiervoor ben ik niet op deze reis gegaan en dus was ik blij dat we een omweg via hier konden nemen. Iets meer de heuvels en veel mooiere uitzichten. Hiervoor moesten we wel de perfect geasfalteerde hoofdweg inruilen voor een vrij slechte weg maar ik had het er graag voor over.

Heel geleidelijk klommen we tot een meter of 500, tijdens het wachten op Philip ben ik veel aangesproken en werden me kleine dingen toegestopt, bijvoorbeeld 2 noten. Philip dacht hierbij in de maling genomen te worden, waarom zou iemand '2 nuts' geven aan 2 fietsers. Ik geloof niet dat het Engelse niveau van de mensen hier hoog genoeg is voor een dergelijke woordgrap maar vondt de opmerking scherp genoeg om te vermelden...

We zitten nu in een guest house waarvan ik echt niet weet wat ik moet denken. Eerst was er niemand aanwezig, de buren hebben wat voor ons rondgebeld en daar kregen we een kopje thee aangeboden voor tijdens het wachten. Leuk op hoeveel manieren je thee kan drinken, hier hadden we een soort van jam op een bordje ernaast om de thee zoeter te laten smaken.
Toen er iemand van het guest house was kwamen we in een koud gebouw terecht waar de pannen onder spinnenwebben zaten en na enige tijd bleken er ook beestjes in bed te leven. Qua gebouw en hygiëne is het dus niet echt een lot uit de loterij hier. De mensen zijn echter wel weer geweldig, er is 1 iemand buiten de stad die Engels kan dus daar heb ik WhatsApp contact mee. Alles wat we willen weten kunnen we via haar regelen. We mogen verder alles hier gebruiken, de kleding kan zo eindelijk weer gewassen worden.

Vanaf hier is het nog maar 2 dagen fietsen tot Baku. Ik hoop dat we het ook in die 2 dagen halen. Als Philip morgen iets beter is dan op dit moment zal het vast lukken. Het doel is morgen ergens wild te kamperen en dan de stad in te rijden.

Eindelijk hebben we weer de verhalen van je kunnen lezen. Hopelijk is philip snel weer opgeknapt. succes met de verdere reis, we wachten weer op de volgende blog, hopelijk wel weer snel, want we missen het wel als we het een paar dagen niet kunnen lezen. groetjes uit goor