Deel 3 afgerond

Azerbeidzjan, Baku

We hadden een flinke rit te gaan vandaag en dus zijn we rond half 10 opgestapt. Eigenlijk wouden we om 7 uur opstaan maar het was nog donker. Even wachten tot het licht werd dus en daarna op pad.

Er was een behoorlijke tegenwind en de heuvels, hoewel minder erg dan gisteren, maakten de eerste 3 uur langzaam. Gemiddeld zo'n 10 kilometer per uur. We waren niet zeker of we Baku zouden bereiken vandaag als het zo door zou gaan maar er was maar 1 manier om daar achter te komen, doortrappen.

Er waren stukken waar we mooi wat snelheid konden maken maar het bleef vooral traag gaan. Hoe dichter we bij Baku kwamen hoe meer woestijnig de omgeving werd. Heel mooi is het niet maar wel weer wat anders.

Het voordeel van een late zonsopkomst is dat het dan ook pas laat donker wordt. Uiteindelijk hebben we het laatste deel in de stad in het donker gereden wat het zoeken niet makkelijker maakte maar rond 8 uur kwamen we bij ons warmshower adres aan. Wat een perfecte plek! Een Amerikaans gezin met 2 zoontjes heeft ons in huis genomen waar we alle vrijheid hebben die we nodig hebben en geen verplichtingen. Na enkele minuten stond er een lekkere pizza voor ons klaar en onder het genot van een biertje hebben we kennis gemaakt. Ik vergat helemaal dat het een zware dag was en dat ik dus moe was, het voelt hier simpelweg erg goed en we zullen hier enkele dagen blijven. Waar onze reis ons verder naar toe zal brengen zullen we de komende dagen overleggen, het is momenteel erg koud in Kazachstan en Kyrgystan dus we moeten de optie Iran - Dubai goed onder de loep nemen.

Ben benieuwd hoe de route verder gaat, succes met uitzoeken!

Rianne 2015-10-14 20:03:54

Sjoerd, je doet het goed! Rust lekker uit en geniet ervan. Ben zeer benieuwd hoe je de route verder vervolgd. Ook een mogelijkheid om door Iran naar Turkmenistan zo richting de Pamir Highway (zijderoute, ruig maar wel mooi) is. Succes

Ton 2015-10-14 21:29:20

Dat gaat snel, deel 3 alweer afgerond! Succes met het uitzoeken, en lekker even bij komen!