Eerste keer echt wildkamperen

Turkije, Zonguldak

Ik kan nu zeggen dat ik de warmshowers community omarm. Onze gastheer, Berk, moest werken maar we konden zo lang blijven als we wouden en alles wat in huis was mocht gegeten worden.

We wisten dat de route weer heuvelachtig zou worden dus ik was netjes om 9 uur klaar om te vertrekken. Het ochtend ritme blijft een lastig punt, uiteindelijk gingen we pas om half 1 weg. We hebben geen haast maar we moeten zeker iets meer op 1 lijn komen. Vooral voor het deel in Kazachstan lijkt me dit belangrijk omdat we daar iedere dag minimaal 100 kilometer moeten halen.

Bovenop 1 van de heuvels had Philipp slecht nieuws voor me. Hij had een update van mijn pakketje binnen en het nieuws was; het pakket kan niet bezorgd worden. Vanochtend was het pakketje bij de douane aangekomen dus ik was bang dat het Turkije niet in zou komen.
Onderaan de heuvel was een dorp en daar was een iets betere ontvangst voor het internet. Iets verder uitgezocht en het blijkt dat het pakket in Istanbul is maar waarschijnlijk had de bezorger gewoon niet genoeg tijd om langs mijn hostel te gaan.

We gaan ervan uit dat morgen mijn pakketje in ontvangst genomen zal worden. Nog even uitzoeken naar welke stad het pakket doorgestuurd moet worden en dan kan ik hopelijk met een dag of 4 eindelijk de spullen in ontvangst nemen.

We hebben vandaag een kleine 40 kilometer afgelegd, niet echt een afstand waar ik trots op kan zijn en ik ben er ook wel een beetje chagrijnig van dat we niet meer op kunnen schieten. We hebben de afspraak gemaakt nu in 4 dagen uit de heuvels te komen. Dit betekent dat we simpelweg 80 km per dag moeten doen.

Toen we langzaamaan een kampeerplek begonnen te zoeken werden we in het Duits begroet door 2 mannen. Ze hadden wat eten en drinken voor ons en toen we ze naar een mooie kampeerplek vroegen wisten ze een mooie locatie 10 kilometer verder. En we mochten het eten meenemen voor de avond, lekker!

We hebben de 10 kilometer tot de plek niet volgemaakt, we kwamen namelijk een prachtige plek tegen aan de rivier die we aan het volgen waren. Genoeg geweest voor vandaag, hopelijk morgen op tijd weg en maar zien of we ons door minimaal 80 kilometer kunnen vechten.