De nieuwe route staat vast

Azerbeidzjan, Baku

Een korte update vandaag. Veel gelezen en gekeken naar allerlei zaken over Iran en Kazachstan en ik heb besloten samen met Philip naar Iran te gaan. Dubai is voor ons beiden niet echt nodig en dus is het plan nu samen naar Teheran te gaan, ongeveer 830 kilometer van hier.

Vanaf Teheran zullen we waarschijnlijk enkele uitstapjes in het land zelf maken terwijl mijn visum voor India wordt geregeld waarna ik naar Mumbai vlieg. Een stuk verder in het westen van India dan gepland maar daarom krijg ik een groter stuk van dat land te zien.

We hebben nog ruim 300 kilometer in Azerbeidzjan te gaan, daarna komt er een pauze in mijn updates voor de tijd dat ik in Iran ben. Het is daar namelijk verboden te schrijven over je ervaringen heb ik gelezen en over zoiets onzinnigs wil ik geen extra risico's nemen. Uiteraard komt er voldoende leesvoer online zodra ik in India geland ben.

Hallo Sjoerd Ik ga ook maar eens wat schrijven ik ben er niet zo,n held in vergeleken met jouw verslagen dus hou ik het kort.Je schreef dat in een bepaald land dat verboden is hoe komt dat zijn ze bang dat je verkeerd over dat land schrijft? Ik hoop het ooit nog eens te lezen groetjes en verder gezondheid gewenst Bertus

Bertus de Wals 2015-10-15 19:13:47

Hoi Sjoerd, Iran moet echt een heel mooi land zijn. Fijn dat je dat mag gaan beleven en dat je er niet alleen door hoeft!! Wel een spannend deel van je reis maar ook een unieke ervaring! Ik kan nu al uitzien naar je foto's en verhalen. Maar daar zal ik dan even geduld mee moeten hebben. Doe voorzichtig!!

Rianne 2015-10-15 19:55:14

Hoi Sjoerd, In Iran gelden inderdaad hele andere gedragsregels, goed dat je daarmee voorzichtig bent! Ben erg benieuwd naar je belevenissen aldaar als je in India bent aangekomen en ons 'veilig' kunt 'bijpraten'. Even wennen om even niet je dagelijkse verslagen te kunnen lezen.... goede reis door Iran!