Wat een uitgestrekt gebied

Turkije, Tekirdağ

Heerlijk kunnen slapen, een mooie waakhond kwam bij mijn fiets liggen. Vanochtend was die wel weg maar ik had alles nog en om 8 uur was het allemaal ingepakt. Mooie ervaring om zo dicht bij de snelweg te overnachten met bijna alles wat ik nodig heb binnen 30 meter. Het enige wat ontbrak was een douche, en dat mis je dan toch wel.

Mijn weg vervolgde zich langs dezelfde saaie snelweg. Veel baustelles en klimmetjes gezien en ook gezien dat de vluchtstrook hier voor iedereen is. Voetgangers, trekkers, trage vrachtwagens tijdens het klimmen, auto's die willen inhalen...het maakt allemaal niet zo gek veel uit waar je rijdt, alles lijkt te mogen.

Uiteindelijk reed ik om ongeveer half 3 bijna deze stad uit. Ik realiseerde me net op tijd dat ik voor gisteren een hotel aan het einde van de stad had geselecteerd en eigenlijk had ik wel oren naar een goed bed en een douche. Snel bij een tankstation de reservering rondgemaakt en 5 minuten later had ik het hotel gevonden. Fijn dat ik op de begane grond een kamer krijg, of eigenlijk 2 kamers en een privé badkamer. Helemaal top!

Ik heb mijn bed alleen verlaten om even een restaurant te bezoeken en wat dingen bij de supermarkt te halen voor de avond en ontbijt. Voor de rest is het vooral mijn rust nemen en een hostel uitzoeken voor Istanbul. Ik denk dat ik er 1 gevonden heb, op 130 km vanaf dit hotel. Misschien te doen in 1 dag, ik ga in ieder geval nog een keer bij zonsopkomst weg en dan zie ik wel waar ik uit kom.

Hoi Sjoerd, ik zie dat de oppervlakte van Turkije ongeveer 19 keer groter is dan Nederland. De eerstkomende dagen/weken ben je daar nog wel even. Succes!

Henk Roelofs 2015-08-30 21:58:07

Heerlijk even de luxe van een hotel. Geniet ervan... Je bent al in Turkije ...Knap hoor!

Jan en Rika 2015-08-30 22:02:24

Hoi sjoerd. Opa en ik hebben vandaag geen mooi weer. WIj hebben dus nog geen heuvels gehad. Dat zal nog wel komen als we de zon krijgen. nog veel plezier met de reis.